K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2012, 10:50   #141
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
du skal sørge for at få aktindsigt hos BAN, og evt afgiv partshørring.

deriblandt medsender du alt manglende relevant, og ny erklæring.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 16:00   #142
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Den er fin nok.

Den siger jo sådan set, at alt hvad kommunen kan finde på, udover at tilkende dig fp, er kontraindiceret.

Så nu kan du ikke gøre andet end at vente og se hvad BAN kommer frem til.

Hmmm, måske skulle du sende en kopi af psykiaterens udmelding til BAN.

Den har jeg skam indsent til BAN og tjekket om de nu har arkiveret den i min sag og det har de, så det skulle være på plads - nu mangler jeg bare at de afgør sagen..... Min ADHD og borderline tricker mig, det køre konstant i hovedet at der snart må falde "dom".

Men jeg venter spændt.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 11:49   #143
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Tid til lidt mere....

Hej Allesammen.

Nu jeg går og venter er der noget som dukker op i mit hoved og måske i kan hjælpe???

I har jo trods alt hjulpet en del

Når min sag vender tilbage fra BAN og de enten melder positivt eller negativt tilbage, hvad er næste skridt så? Er det ankestyrelsen eller skal den for en domstol?

Jeg er 100% overbevist om at uanset hvilken melding der kommer tilbage fra BAN så vil Kerteminde kommune ikke gå med til at give mig min pension, men jeg vil ikke lade mig gå afsted med et nej, jeg vil uanset om jeg magter det eller ej lade den komme for den sidste indstands der findes.

Min psykiater skrev i øvrigt i sidste status til kommunen.:

"Supplerende til tidligere statusattest skal vedrørende ovennævnte pt. oplyses:

Pt. har i tidligere afklaringsforløb i fht arbejdsmarkedet kunnet mobilisere nogle psykiske ressourcer, der har givet et indtryk af hans psykiske tilstand og funktionsniveau, som ikke er holdbart over tid.

Mange psykiske lidelser har en tilbøjelighed til at forværres over tid, og også for denne patients vedkommende er hans ressourcer til at kompensere for psykopatologien i relation til nedenstående diagnoser aftaget markant.

Det har værende psykisk opslidende for pt. gennem mange forløb over årene at have anstrengt til det yderste for at fremtræde velfungerende.

Pt.s diagnoser er: Attention Deficit Disorder, emotionelt ustabil personlighedsstruktur, periodiske
depressioner og lettere mental retardering.

Pt. har jævnfør ovenstående en svær psykopatologi. Alle former for krav og forventninger forværrer

pt.s psykiske lidelser. Pt. har efter min vurdering ingen resterhvervsevne."


Men stadig snakker de om at jeg skal igennem et ressourceforløb næste år hvis min pension ikke går igennem.

Og jeg kryber nærmest samme, når de snakker om sådan et forløb, jeg ved ikke om de ikke kan læse eller forstå hvad der står i mine papirer, men det er vist tydeligt for enhver, at jeg er totalt slidt inden i!

Jeg er ny blevet tilknyttet et værested, der mener de også at et ressource forløb vil kunne finde sted, men der tricker det inden i mig og uanset HVAD, så prøver jeg at undgå det "trickeri" men der er intet at gøre.

Jeg er godt træt af kommunen og deres pres, fordi deres økonomi ikke er til det.


Rigtig glædelig jul


René
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 12:31   #144
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg sætter lige det svar ind, som jeg gav dig i pb i går, bare for god ordens skyld, så det hele er samlet:

"Hvis du vil have en sag for domstolene, så risikerer du, at skulle betale både din egen advokat og modpartens sagsomkostninger hvis du taber sagen.

Hvis du taber i BAN, så kan du tage den videre til ankestyrelsen, men de tager den kun hvis de mener den er principel.

Men prøv at stil dit spørgsmål i den tråd du har i forvejen.
Der kan være andre brugere, som kan have glæde af de svar der kommer.

Hvad angår ressourceforløbene, som er med i den nye lov, mener jeg ikke, at de kan sidestilles med arbejdsprøvning o.l.

Som jeg har forstået det skal de tilrettelægges individuelt, altså tilpasses den enkelte borger.

Hilsen Vovse"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 12:39   #145
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ressourceforløbene starter heller ikke liiige med det samme, mener de først er oppe at køre omkring Oktober 2013.

Som Vovse skriver, så bliver ressourceforløbene skræddersyet så det passer netop dig. Dvs din psykiater, din læge, sagsbehandler evt mentor og klinisk funktion, arbejder SAMMEN og støtter dig i alt det de finder ud af du er i stand til......slet ikke at sammenligne med arbejdsprøvning, hvor du jo står alene.

Har dog ingen ide om det er godt eller skidt - tror det er godt hvis det fungerer, tror det er noget skidt hvis det ikke fungerer
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 13:54   #146
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ressourceforløbene starter heller ikke liiige med det samme, mener de først er oppe at køre omkring Oktober 2013.

Som Vovse skriver, så bliver ressourceforløbene skræddersyet så det passer netop dig. Dvs din psykiater, din læge, sagsbehandler evt mentor og klinisk funktion, arbejder SAMMEN og støtter dig i alt det de finder ud af du er i stand til......slet ikke at sammenligne med arbejdsprøvning, hvor du jo står alene.

Har dog ingen ide om det er godt eller skidt - tror det er godt hvis det fungerer, tror det er noget skidt hvis det ikke fungerer

Jeg håber bare at jeg får medhold i BAN, for nu har jeg været i systemet i flere år og bare tanken om at man skal "noget igennem" igen det tricker mig.

Men mine tanker flyver også bare rundt i hovedet, gid jeg kunne sove indtil den dag jeg får et svar.

Jeg sad og læste alle mine papirer igennem igår og hold da op alt det der er at læse, og tænk at der skal så mange statusser til, psykologisk undersøgelse og endelig en vurdering fra lægekonsulenten som de ikke kan bruge, eller har valgt at overse

Men nu er jeg heller ikke den mest optimistiske der findes lige hvad dette angår, jeg er så ung og den vil de sikkert holde på og igen så frygter jeg at jeg skal igennem sådan et ressourceforløb.

Det med at der er en eller anden form for forventning til mig, det kan jeg slet ikke, jeg kryber totalt sammen inden i.

På det værested hvor jeg skal til at komme har man en aftale om at man ringer osv. hvis man ikke dukker op, hvilket er fair nok, men jeg kunne mærke til mødet da de sagde det, der gøs det i mig, tanken om at skulle holde øje med at man ikke kom en uge eller 2 og skulle sørge for at få ringet, det trickede mig totalt, det virker måske mærkeligt, men jeg kryber totalt sammen, hvis der er den mindste forventning til mig og jeg føler mig sku tosset oveni, for, jeg føler det kun er mig der har det sådan.

Selv pligter herhjemme, det kan jeg dårligt overskue, for at sige at det kan jeg ikke.

Hvad skal det dog ikke ende med.....

Total ynkelig
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 00:04   #147
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Selv pligter herhjemme, det kan jeg dårligt overskue, for at sige at det kan jeg ikke.
Jeg håber også, at anken får en pension igennem til dig.

Og hvis først du får ro, så kan jeg forestille mig, at du hen ad vejen vil få det lidt bedre m.h.t. at overskue de ting du skal.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 01:10   #148
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Hej Renehdal

Jeg har fulgt din kamp mod systemet her igennem siden og jeg kan sagtens forstå dig.

Men du må ikke lade dig køre ned af det ondskabsfulde system som tyraniserer os og forsøger at gøre os så syge at vi til sidst dør så de slipper af med os... det er de f.... ikke værd.

Du er nødt til at forsøge at overleve uanset hvad.
Jeg står også i en situation der minder lidt om din.

Ydermere havnede jeg så i en situation privat sidste år i marts der vendte op og ned på mit liv altså på den dårlige måde.
Jeg endte med at komme ud i nogle rigtig slemme sitatuationer jeg ikke troede var mulige og der var bare ingen hjælp at hente nogle steder fra.
Nu har jeg så fået det meget dårligere psykisk men jeg har overlevet og det prøver jeg så at holde fast i og så må jeg forsøge at mobilisere lidt kræfter ved at tænke på alle de grimme ting jeg trods alt overlevede og det gør mig da en smule glad.

Det gælder om at passe på sig selv ellers dør vi af afmagt til sidst.
Jeg har mine katte som jeg er nødt til at være der for, de har brug for mig og de giver mig masser af kærlighed.

Håber du kommer lidt op fra "kuldkælderen" og kan glemme BAN og alle de andre banditter i systemet

Sidst redigeret af Birkes-musen; 23-12-2012 kl. 01:12.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 18:03   #149
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Tak for jeres hjælp.

Jeg ved det er svært at holde fokus når man er syg, men selvom jeg kun er 29 år og erklæret totalt uden erhvervsevne, så er det som om at det offentlige ikke tror en meter på en, uanset hvor mange statusser de får osv.

Ja man skal være robust når man er syg, det har jeg snart fundet ud af

Men jeg er rigtig glad for den opbakning der er i min sag og den hjælp jeg får er også ubeskrivelig, tusinde tak!

Jeg vil se om jeg ikke kan holde hovedet oppe til i morgen hvor der er den store aften, jeg må lige være der for mine børn, den dag skal ikke ødelægges, selvom man mest har lyst til at ligge et sted hvor der bare er total RO.

Kan i have en rigtig god jul og et godt nytår, hvis vi ikke skrives inden
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 18:09   #150
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg håber virkelig også at du kan abstrahere fra kommunen og din sag....du kan jo heller ikke rigtigt gøre noget her i julen....

Du har gjort det der er menneskeligt muligt i din sag...så mere kan man ikke forlange af dig...

Så både for din egen skyld og dine børns skyld håber jeg i får en god og rolig jul...det fortjener i...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension