K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2014, 20:42   #1
tulipana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
tulipana er ny på vejen
sygedapenge

Hej

Jeg har et spørgsmål.

jeg har været sygemeld og under sygedagpenge i 2011 og har søgt fleksjob, men fok afslag. Efter min sygedagpenge blev stopet blev jeg nødt til at melde mig rask for 2 å siden.

Mit spørgsmål er: efter 18 måneder er jeg berettiget til sygedagpenge på samme grund ( samme lidelse) igen?

Mange Tak

MVH. Tulipana
tulipana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 21:37   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tulipana Se meddelelser
Hej

Jeg har et spørgsmål.

jeg har været sygemeld og under sygedagpenge i 2011 og har søgt fleksjob, men fok afslag. Efter min sygedagpenge blev stopet blev jeg nødt til at melde mig rask for 2 å siden.

Mit spørgsmål er: efter 18 måneder er jeg berettiget til sygedagpenge på samme grund ( samme lidelse) igen?

Mange Tak

MVH. Tulipana
Du kan godt sygemeldes for samme lidelse igen når du har optjent dagpengeret igen. Der står ingen steder at du ikke kan sygemeldes for det samme igen.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 22:17   #3
tulipana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
tulipana er ny på vejen
Betyder det at jeg skulle være på arbejde? Eller det gæler også hvis jeg har været under

A-kasse? Fordi jeg har stadig dagpengeret.

Tak
tulipana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 00:05   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tulipana Se meddelelser
Betyder det at jeg skulle være på arbejde? Eller det gæler også hvis jeg har været under

A-kasse? Fordi jeg har stadig dagpengeret.

Tak
Du optjener ret til sygedagpenge både ved arbejde og når du modtager dagpenge fra a-kassen. Se kapitel 11 paragraf 32 stk. 2

https://www.retsinformation.dk/forms...id=152326#Afs2

Der optjenes sygedagpengeret både ved at arbejde og ved at modtage a kasse dagpenge.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 11:55   #5
tulipana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
tulipana er ny på vejen
Men de har stoppet min sygedagpenge. De mener at der er ikke sket væsentlige ændringer i min sygedom siden 2012 og også fordi jeg stod til rådighed på arbejdsmarked med samme sygdom.

Jeg har mange smerter og kan ikke udføre arbejde. Jeg har også været til jobsamtale og alt gik godt indtil jeg fortælte om min sygedom hun sagde at, hun kan ikke ansatte mig med denne lidelse.
tulipana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 12:05   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ved ikke lige hvad du skal gøre og gribe i.

du har jo selv raskmeldt dig for at kunne få akasse og derved selv sagt du kan arbejde med den sygedom nu har du så sygemeldt dig og så siger de, jamen du har selv sagt du ikke er syg og det her de ret i.

Om du kan gøre noget ved jeg ikke, men der kommer nok nogen der ved her.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 12:22   #7
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tulipana Se meddelelser
Men de har stoppet min sygedagpenge. De mener at der er ikke sket væsentlige ændringer i min sygedom siden 2012 og også fordi jeg stod til rådighed på arbejdsmarked med samme sygdom.

Jeg har mange smerter og kan ikke udføre arbejde. Jeg har også været til jobsamtale og alt gik godt indtil jeg fortælte om min sygedom hun sagde at, hun kan ikke ansatte mig med denne lidelse.
Har du fået partshøring, klagevejledning og henvisning til relevant paragraf i lovgivningen. Jeg kan ikke se i lovgivningen at det ikke skulle kunne lade sig gøre at sygemelde sig med samme lidelse. Du skal også søge aktindsigt.

Har du i tiden på dagpenge været i job eller praktik, hvis ja hvordan klarede du det? Var du i praktik/jobtræning mens du var på sygedagpenge, og hvis ja, hvordan gik det?

Du skal nok have gode argumenter for hvordan du kunne raskmelde dig og stå til rådighed, hvorefter du pludselig igen er uarbejdsdygtig. Det er dig der skal argumentere for at der er sket ændringer.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 13:35   #8
tulipana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
tulipana er ny på vejen
For 2 år siden har jeg været til arbejdsprøvning og jeg kunne ikke klare det, max. 15 timer om ugen men jeg blev smidt ud af sygedapenge hun mente at jeg skal skifte mit job og arbejde deltid. Jeg kunne ikke modtager kontanthjælp ( min mand har arbejde) og stod uden indtægt og blev nød til melde mig rask.

Jeg arbejdede en del som vikarbureau kun en eller to gange om ugen på grund af smerter skulle jeg blive hjemme.

I 2014 har jeg ikke været i jobtræning eller lignende.

jeg har fået fået partshøring, klagevejledning men jeg har fået afslag igen
tulipana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 14:02   #9
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tulipana Se meddelelser
For 2 år siden har jeg været til arbejdsprøvning og jeg kunne ikke klare det, max. 15 timer om ugen men jeg blev smidt ud af sygedapenge hun mente at jeg skal skifte mit job og arbejde deltid. Jeg kunne ikke modtager kontanthjælp ( min mand har arbejde) og stod uden indtægt og blev nød til melde mig rask.

Jeg arbejdede en del som vikarbureau kun en eller to gange om ugen på grund af smerter skulle jeg blive hjemme.

I 2014 har jeg ikke været i jobtræning eller lignende.

jeg har fået fået partshøring, klagevejledning men jeg har fået afslag igen

Er sagen gået videre til Ankenævnet?

Meldte du dig rask på fuld tid? Hvor meget arbejdede du pr. uge under din rasknelding?

Det er nok i disse spørgsmål du skal finde argumenterne for at blive sygemeldt igen.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 14:37   #10
tulipana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
tulipana er ny på vejen
Ja sagen gået videre til Ankenævnet.

Jeg kunne arbejde max to dage om ugen dvs. 14/15 timer under raskmelding.

Tak Susanne for din hensyn
tulipana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension