K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2010, 15:31   #1
jesperp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
jesperp er ny på vejen
Sygedagpengestop og ansøg om FTP

Jeg vil høre om det er korrekt forstået at hvis man syger FTP SKAL kommunen give sygedagpenge indtil der er en afklaring?
Situationen er: Kvinde 52 år, gift, har fået stoppet sine sygedagpenge september 2009. Frederiksberg kommune henviser til kontanthjælp. Bliver opereret for hjerteklap okt. 2009. Genoptræning... Tager lån i banken for at betale husleje (lejelejlighed) mm. Bruger sine "kritisk sygdom" penge på husleje. Får pt kr 600 pr md i kontanthjælp.
Vi spekulerer derfor på om ikke sygedagpengene igen kan udbetales hvis hun søger FTP, da det alligevel ser ud som det går den vej?
Er den form for behandling i det hele taget lovlig?
Har skrevet til borgmesteren, de respektive afdelinger, ITK2.
Næste skridt bliver pressen.
Gode råd modtages med kyshånd!

Vh Jesper
jesperp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 16:40   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej velkommen til...

Fik hun en skriftlig begrundelse for stop af sygedagpenge dengang? Hvis nej, så klag over en manglende skriftlig begrundelse. Hvis hun heller ikke har modtaget nogen klagevejledning, bør du også klage over det.

Har du læst K10´s link om sygedagpengestop? Se her:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Hvis hun har indgivet ansøgning om førtidspension inden sygedagpengestop før varighedsbegrænsningen, så skulle du fortsat have fået sygedagpenge....Det er netop en af betingelserne i § 27 (se link) som gør, at man får sygedagpengene forlænget, hvis man har søgt om førtidspension....

Søg også gerne aktindsigt i hun sag, hvis hun ikke allerede har gjort det.
Husk hun er selv parten i sagen, så hun skal søge aktindsigt selv. Du skal have fuldmagten fra hende, hvis du vil føre hendes sag, ellers duer det ikke.

Andre kommer nok også på banen med nogen råd, tror jeg..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 05:55   #3
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
hvis hun søger FTP nu, så får hun ikke sygedagpengene tilbage, der skulle ha været søgt FTP før de ophørte før den regel gælder.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 06:14   #4
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Hej Jesper
Jeg bor selv i Frb komm. og har haft en meget lang sej kamp med dem om førtidspension, først da jeg blev henvist til HKI for anden gang kom der gang i sagen og der gik ca 5 mdr med udredning og så fik jeg pension, så mit råd vil være at i prøver at komme over der At klage til borgmesteren er "spild af tid" man får en historie fra de varme lande og der sker ikke mere ved det

Eller i kan søge en § 17 på det foreliggende men så skal i være sikker på at ALLE papir er i sagen, søg aktindsigt inden i evt søger, også ved læge og behandlingssteder. Fordelen ved en §17 er at SÅ skal kommunen tage fat i sagen og sørge for ressurceprofilen er opdateret hvilket Frb IKKE er så gode til under normale omstændigheder Det blir muligvis et afslag, men i har jo ikke noget at miste ved det
Sygedagpengene er nok ikke muligt at få tilbage desværre
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 06:59   #5
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
hmm, skulle din kone ikke have været forlænget jvf. varighedsbegrænsningen? Hun var vel i behandling på det gældende tidspunkt - siden hun 1 måned senere end 12 månders udløbet, fik opereret en hjerteklap.

Jeg tror jeg ville søge lidt prof. hjælp på den her hvis jeg var jer.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 15:16   #6
jesperp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
jesperp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
Hej Jesper
Jeg bor selv i Frb komm. og har haft en meget lang sej kamp med dem om førtidspension, først da jeg blev henvist til HKI for anden gang kom der gang i sagen og der gik ca 5 mdr med udredning og så fik jeg pension, så mit råd vil være at i prøver at komme over der At klage til borgmesteren er "spild af tid" man får en historie fra de varme lande og der sker ikke mere ved det

Eller i kan søge en § 17 på det foreliggende men så skal i være sikker på at ALLE papir er i sagen, søg aktindsigt inden i evt søger, også ved læge og behandlingssteder. Fordelen ved en §17 er at SÅ skal kommunen tage fat i sagen og sørge for ressurceprofilen er opdateret hvilket Frb IKKE er så gode til under normale omstændigheder Det blir muligvis et afslag, men i har jo ikke noget at miste ved det
Sygedagpengene er nok ikke muligt at få tilbage desværre


Hej Helle.
Tak for tankerne. Sidste nyt: Hun er indkaldt til et møde imorgen fredag, efter vi har skrevet til Borgmesteren, 2. viceborgmesteren, ITK2, og chefen for ydelsesservice i kommunen. Måske er det blot spild af tid, men HKI blev omtalt. Anyway har man fået til på mandag og så ryger sagen til pressen.
VH J.
jesperp er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop/syg.... LoveFairy Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 23-11-2012 18:33
Sygedagpengestop...... Damgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-10-2012 20:41
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-09-2012 11:35
ang sygedagpengestop mettekm Spørgsmål ang fleksjob 7 16-11-2010 10:20
ansøg om pension ? sparkongefre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 23-11-2009 15:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension