K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2015, 10:58   #1
Linda2609
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
Linda2609 er ny på vejen
Forslag til at søge fleksjob

Hej alle her inde som har flekjob, hvordan har i fået det? jeg syntes det er meget svært at finde ud af hvor man skal søge, når jeg kigger på internettet eller i avisen, der er meget meget få fleksjob og ingen fleksjob inden for køkken at søge. Jeg vil rigtig gerne arbejde i en kantine, jeg har gjort det før, jeg har så søgt uopfordret eller deltidsjob, men jeg høre intet. Nogen der har et forslag til hvordan jeg på en anderledes måde kan søge job. Jeg er ikke syg men har et lille handicap, jeg er sent udviklet. Lukker mig ofte ind i mig selv er meget genert når jeg møder nye mennesker, har svært ved et stort overblik og lave mere end en ting af gangen. jeg kan ikke tage telefonen og ringe til en arbejdsplads og spørge om de kan bruge mig, det er helt udelukket, bliver genert usikker og mundlam. Her kan i lige se mine skånehensyn, fra mit fleksjobbevis.

Skånehensyn: Rummeligt og inkluderende arbejdsmiljø, mindre personalegruppe, faste rammer samt et ikke-stressende arbejdsmiljø. Der skal støtte til at håndtere travle perioder, da jeg hurtigt mister overblikket og bliver forvirret og usikker.
Linda2609 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 11:07   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg fik at vide at hvis jeg blev visiteret til fleksjob, ville jeg få en fleksjobkonsulent, som ville hjælpe med at opsøge virksomheder, og undersøge om de ville oprette fleksjobs.
Så jeg tænker på om det kun er noget i min kommune, eller om du måske har mulighed for at få sådan en tilknyttet?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 11:25   #3
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Noget som meget få ved, er at man som handicappet kan få udstedt en "attest om fortrinsret" fra jobcenteret (underligt nok siger de det aldrig selv)
Men med denne attest har offentlige arbejdsgivere pligt til at tage en ind til samtale hvis man søger et offentligt job.
Bare det at de er tvunget til at se hvem man er kan gøre udslaget til at man kommer i betragtning.

Kontakt allerede idag den specielle enhed jobcenteret og bed dem om at udstede attesten.
Så kan de også nøjagtig fortælle dig hvad deres rolle er hvis du ikke indkaldes til jobsamtale.

Sidst redigeret af Salsa; 09-07-2015 kl. 11:28.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 13:32   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
Noget som meget få ved, er at man som handicappet kan få udstedt en "attest om fortrinsret" fra jobcenteret (underligt nok siger de det aldrig selv)
Men med denne attest har offentlige arbejdsgivere pligt til at tage en ind til samtale hvis man søger et offentligt job.
Bare det at de er tvunget til at se hvem man er kan gøre udslaget til at man kommer i betragtning.

Kontakt allerede idag den specielle enhed jobcenteret og bed dem om at udstede attesten.
Så kan de også nøjagtig fortælle dig hvad deres rolle er hvis du ikke indkaldes til jobsamtale.
Muligvis fordi det ikke har den store effekt. En arbejdsgiver vil altid kunne angive en forskel mellem ansøgere og den, der er bedst kvalificeret, får jobbet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 14:11   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg gik ud og bankede på om morgenen .og gik faktisk aldrig ledig ,

Jeg har ikke meget fidus til ansøgninger ..ikke ondt ment ,men kommer an på branchen.
Men mellen 7 og 8 søgte jeh direkte og havde 2 arbejdsgivere i de 6 år jeg var fleks jobber og fik aldrig ledigheds ydelse

Jeg ved godt man ikke kan bruge den metode alle steder , det kommer som sagt an på branchen . Nogle steder kan man ikke engang komme ind .

Men bare et lille tip om hvordan jeg gjorde , jeg fortalte hvem jeg var ,om fleksjob ordningen og fik fat i jobkonsulent og blev ansat Sådan .
Min partner der er arbejds giver siger det er den bedste måde ved ham at få job på . Han får aldrig læst ansøgninger og vil meget hellere møde folk face to face . Så kom en og bankede på var det ikke utænkeligt , selvfølgelig alt efter helbred og timer

Stribe FTP

Sidst redigeret af stribe; 09-07-2015 kl. 14:14.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 14:18   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nogen arbejdsgivere foretrækker dog skriftlige ansøgninger, da de ikke har tid til at tage alle de personlige samtaler hver gang en vil søge.
MEN som stribe siger, er det forskelligt.
Så undersøg hvad der foretrækkes i netop din branche
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 14:29   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Mit indtryk er det kommer an på brancher ,.

Hvad der er bedst , ansøgninger , personlig fremmøde mv .

Desværre siger min gemal også hans indtryk er , at mange arbejds givere ikke ved hvad et fleksjob er og indebærer og lidt frygter det ukendte .

Han ved godt hvad det er og syns det er synd der ikke oplyses mere om det . han modtager aldrig noget om det pr post , brochurer mv om det at ansætte en fleksjobber .
Gjorde de det var det måske nemmere og flere ville ansætte en .
Hvem kan ikke bruge en micro fleksjobber eks ? En ekstra Hånd om man vil . Det er alletiders for begge parter og ikke dyrt.
Ved godt det offentlige ved hvad det er og store fabrikker , men mange mindre ved sikkert ikke noget og ja de kunne også spørge . Men det får de bar ikke gjort.

Ved godt det er et lille sidespring , jeg vil bar fortælle hvordan det også opleves fra den anden side bordet . Og ja der kan undre der ikke ee mere automatisk information ..

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 14:33   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
stribe
Ville være fedt hvis der blev lavet nogen "til arbejdsgiveren" brochurer, som man lige kunne enten vedlægge ansøgningen, eller give dem når man dukker op personligt.
Kunne selvfølgelig også gøres ved at en forening sørgede for at alle virksomheder fik en, men tror der er for mange virksomheder til at bare gøre det på den måde.

Håber ikke den del ses som et sidespor, og håber at nogen fleksjobbere måske kan gå videre med idéen
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 17:01   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


MiSTYMISS

ja netop min tanke . Bare en lille frisk brochure , der gør det spændende at se på og lige med de aller vigtigste oplysninger .

Min gemal har haft en ansat - mig

men før anede han intet om det og det kunne han måske have gjort hvis han havde modtaget noget . De kunne jo bare sende det ud hvert år eller hvert 2 år . tror de penge er godt givet ud , da det kan give flere jobs .
jeg kunne bare forstille mig det kunne give flere job . Oplysninger . Mange får ikke ringet til jobcenter om en fleksjobber når de ikke aner hvad det er ,

undskyld til trådstarter for sidesporet - men det er venlig ment

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 17:02   #10
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Muligvis fordi det ikke har den store effekt. En arbejdsgiver vil altid kunne angive en forskel mellem ansøgere og den, der er bedst kvalificeret, får jobbet.
Det at arbejdsgiver er tvunget til at høre hvad man siger kan sagtens lægge låg på fordommene om at man ikke vil ansætte en med handicap.
Det er også med det formål at lovgivningen er lavet.
Det kan i hvert tilfælde ikke skade at anvende attesten, hvis man er interesseret i at få et job.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
stribe
Ville være fedt hvis der blev lavet nogen "til arbejdsgiveren" brochurer, som man lige kunne enten vedlægge ansøgningen, eller give dem når man dukker op personligt.
Kunne selvfølgelig også gøres ved at en forening sørgede for at alle virksomheder fik en, men tror der er for mange virksomheder til at bare gøre det på den måde.

Håber ikke den del ses som et sidespor, og håber at nogen fleksjobbere måske kan gå videre med idéen
Det er et bilag som jeg mener man selv må lave og vedlægge til sin ansøgning.
Det virker bare bedre hvis arbejdsgiver kan se man selv kan forklare det, frem for en standart folder.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension