K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2011, 23:13   #1
chres
På vej til at lære K10
 
chress avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
chres er ny på vejen
hjælp

Hej
Jeg har brug for hjælp til en lidt indviklet sygehistorie, som jeg håber i kan få mening i.
Jeg afsluttede min sidste barsel i august 2009, hvorefter jeg blev sygemeldt pga smerter i venstre hånd. Den blev undersøgt og fundet slidgigt. Det gik hurtigt stærkt med flere smerter i bla højre håndled og begge knæ. Jeg kom til reumatolog og fik svaret, at han ikke kunne gøre noget for mig. Derefter sendte min læge mig til otopæd som 5 år tidligere havde fortaget en kikkertoperation i mit højre knæ og fundet chondromalacia. Jeg fik endnu en kikkertoperation, og knæet blev "renset". Og jeg skulle finde et job som var ikke knæbelastende og der sku tages hensyn til håndled. Kommunen sendte mig, efter samråd med mig, på regnskabskursus så jeg var bedre stillet til at finde mig et kontorjob, men jeg blev ved at have smerter og koncentration og hukommelse var allerede der begyndt at svigte, og søvn fik jeg ikk meget af. Vågnede om natten pga smerter. Derefter blev jeg af kommunen sendt til en anden reumatolog, som undersøgte mig lidt, klappede mig på låret og sagde at jeg sku se det fra den lyse side, at det var noget jeg voksede mig fra. Jeg klagede over, at jeg efterhånden ikke havde fået en ordentlig nattesøvn i et år, og han udskrev nogen piller som jeg skulle prøve om ku hjælpe mig til en bedre nattesøvn. uden held. Hos min egen læge fik jeg også udleveret noget som sku hjælpe mig med smerter og søvn, men alt uden held.. ingen af de læger har skrevet i mine papirer, at jeg efterhånden ikke havde sovet ordentlig i 1½ år. Jeg kom under min sygemelding i aktivering/arbejdsprøvning i en sfo, det var den varmeste periode af sommeren 2010, og den første måned skrev jeg ned hva jeg lavede, mit forbrug af piller, smerter og søvn. Men det var kommunen ligeglad med, jeg fik svaret, at jeg sku lade være med at fokusere så meget på mine smerter. Det endte med, at jeg blev raskmeldt, og deres lægekonsulent har i mine papirer skrevet at sygehistorien kun omhandler knæ og håndled, samt at det kun er højre knæ der udløste smerter. Jeg blev raskmeldt 27 september 2010, hvorefter jeg fik dagpenge. Bad min læge om henvisning til smertecenter, for sku jeg stå til fuld rådighed måtte jeg have hjælp til mine smerter og started på Ringsted smerteklinik i november. Jeg var i nov-dec i selvvalgt virksomhedspraktik. Men pga vejret var det kun 3-4 dage jeg var der fuld tid, ellers fik jeg fri til middag.
19 januar sygemeldte jeg mig igen, da jeg ikke havde sovet 1½ uge, jeg er i medicinsk behandling for kroniske smerter, fejl i centralnervesystemet. Jeg udfyldte sygepapirer og sendte til kommunen, som ringer til mig efter en uge og siger, at jeg ikke er berettiget til sygedagpenge, da jeg er faldet for varighedsbegrænsningen. Jeg går så dagen efter ned og søger kontanthjælp, for jeg er jo stadig syg, og efter smertelægen udsagn vil en som mig kunne klare et arbejde på 2-4 timer dagligt, men det er selvfølgeligt noget en arbejdsprøvning sku afklare. Efter mange papirer til kommunen ( er gift, men manden er på dagpenge) venter jeg på svar på hva jeg kan få. Imens er der en anden på dagpengekontoret som ska undersøge om jeg kan få min sygedagpengesag taget op igen, da der er kommet ny diagnose, men så var hun syg og ja i ved hvor hurtigt de arbejder. Jeg bad hende om, at indhente statusattest fra smerteklinikken, da det er der jeg blir behandlet, men senere da jeg sku høre nyt om sagen så var personen syg igen, men af anden person fik jeg at vide, at de havde sendt bud efter papirer hos min egen læge
Idag, en uge efter, bliver jeg ringet op af min kontanthjælps sagsbehandler, og får beskeden, at der er blevet kikket på mine papirer, og jeg kan ikke få kontanthjælp fordi jeg er berettiget til dagpenge.. ringede til min fagforening og fik en mail på, at jeg ikke ku få dagpenge så længe jeg er uarbejdsdygtig.
den kører jeg ned med i morgen.
det ska lige siges, at jeg ikke ankede mit sygedagpenge stop, jeg var brugt op, havde ikke overskud til mere, synes de havde tappet mig for alt gennem min sygeperiode.

Mit spørgsmål er endelig..

har jeg krav på sygedagpenge. fra den 19 januar hvor jeg sygemeldte mig, og 58 uger inden har jeg været sygemeldt i 41 uger

kan de sige, at jeg ikke kan sygemelde mig med smerter igen, selvom det første gang var gigt, hva jeg stadig har, men nu efter ny diagnose har jeg kroniske smerter med div følgesygdomme

Hilsen Chres
chres er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 00:35   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej chres..

jeg kan ikke rigtig svare på dine spørgsmål, men jeg kan lige anbefale dig at trykke på din redigerknap ved siden af quote knappen, indenfor 6 timer tror jeg det er,

for du er nødt til at lave mellemrum i din tekst, eller linieafstand hedder det vist..

der er rigtig mange af de §§ stærke som ikke kan læse teksten når den er så tæt sammenskrevet og så lang.

hæng på der kommer sikkert flere ideer, når du får lavet linieskift..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 06:56   #3
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af chres Se meddelelser
Hej
Jeg har brug for hjælp til en lidt indviklet sygehistorie, som jeg håber i kan få mening i.

Jeg afsluttede min sidste barsel i august 2009, hvorefter jeg blev sygemeldt pga smerter i venstre hånd. Den blev undersøgt og fundet slidgigt. Det gik hurtigt stærkt med flere smerter i bla højre håndled og begge knæ. Jeg kom til reumatolog og fik svaret, at han ikke kunne gøre noget for mig.

Derefter sendte min læge mig til otopæd som 5 år tidligere havde fortaget en kikkertoperation i mit højre knæ og fundet chondromalacia. Jeg fik endnu en kikkertoperation, og knæet blev "renset". Og jeg skulle finde et job som var ikke knæbelastende og der sku tages hensyn til håndled.

Kommunen sendte mig, efter samråd med mig, på regnskabskursus så jeg var bedre stillet til at finde mig et kontorjob, men jeg blev ved at have smerter og koncentration og hukommelse var allerede der begyndt at svigte, og søvn fik jeg ikk meget af. Vågnede om natten pga smerter. Derefter blev jeg af kommunen sendt til en anden reumatolog, som undersøgte mig lidt, klappede mig på låret og sagde at jeg sku se det fra den lyse side, at det var noget jeg voksede mig fra.

Jeg klagede over, at jeg efterhånden ikke havde fået en ordentlig nattesøvn i et år, og han udskrev nogen piller som jeg skulle prøve om ku hjælpe mig til en bedre nattesøvn. uden held. Hos min egen læge fik jeg også udleveret noget som sku hjælpe mig med smerter og søvn, men alt uden held.. ingen af de læger har skrevet i mine papirer, at jeg efterhånden ikke havde sovet ordentlig i 1½ år.

Jeg kom under min sygemelding i aktivering/arbejdsprøvning i en sfo, det var den varmeste periode af sommeren 2010, og den første måned skrev jeg ned hva jeg lavede, mit forbrug af piller, smerter og søvn. Men det var kommunen ligeglad med, jeg fik svaret, at jeg sku lade være med at fokusere så meget på mine smerter. Det endte med, at jeg blev raskmeldt, og deres lægekonsulent har i mine papirer skrevet at sygehistorien kun omhandler knæ og håndled, samt at det kun er højre knæ der udløste smerter. Jeg blev raskmeldt 27 september 2010, hvorefter jeg fik dagpenge.

Bad min læge om henvisning til smertecenter, for sku jeg stå til fuld rådighed måtte jeg have hjælp til mine smerter og started på Ringsted smerteklinik i november. Jeg var i nov-dec i selvvalgt virksomhedspraktik. Men pga vejret var det kun 3-4 dage jeg var der fuld tid, ellers fik jeg fri til middag.


19 januar sygemeldte jeg mig igen, da jeg ikke havde sovet 1½ uge, jeg er i medicinsk behandling for kroniske smerter, fejl i centralnervesystemet. Jeg udfyldte sygepapirer og sendte til kommunen, som ringer til mig efter en uge og siger, at jeg ikke er berettiget til sygedagpenge, da jeg er faldet for varighedsbegrænsningen. Jeg går så dagen efter ned og søger kontanthjælp, for jeg er jo stadig syg, og efter smertelægen udsagn vil en som mig kunne klare et arbejde på 2-4 timer dagligt, men det er selvfølgeligt noget en arbejdsprøvning sku afklare.

Efter mange papirer til kommunen ( er gift, men manden er på dagpenge) venter jeg på svar på hva jeg kan få. Imens er der en anden på dagpengekontoret som ska undersøge om jeg kan få min sygedagpengesag taget op igen, da der er kommet ny diagnose, men så var hun syg og ja i ved hvor hurtigt de arbejder. Jeg bad hende om, at indhente statusattest fra smerteklinikken, da det er der jeg blir behandlet, men senere da jeg sku høre nyt om sagen så var personen syg igen, men af anden person fik jeg at vide, at de havde sendt bud efter papirer hos min egen læge


Idag, en uge efter, bliver jeg ringet op af min kontanthjælps sagsbehandler, og får beskeden, at der er blevet kikket på mine papirer, og jeg kan ikke få kontanthjælp fordi jeg er berettiget til dagpenge.. ringede til min fagforening og fik en mail på, at jeg ikke ku få dagpenge så længe jeg er uarbejdsdygtig.
den kører jeg ned med i morgen.
det ska lige siges, at jeg ikke ankede mit sygedagpenge stop, jeg var brugt op, havde ikke overskud til mere, synes de havde tappet mig for alt gennem min sygeperiode.

Mit spørgsmål er endelig..

har jeg krav på sygedagpenge. fra den 19 januar hvor jeg sygemeldte mig, og 58 uger inden har jeg været sygemeldt i 41 uger

kan de sige, at jeg ikke kan sygemelde mig med smerter igen, selvom det første gang var gigt, hva jeg stadig har, men nu efter ny diagnose har jeg kroniske smerter med div følgesygdomme

Hilsen Chres
Så håber jeg det hjælper nu der er kommet lidt afstand Kan desværre ikke hjælpe med svar
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 08:47   #4
chres
På vej til at lære K10
 
chress avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
chres er ny på vejen
hej helle

tak for hjælpen

hilsen chres
chres er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 10:22   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du har desværre kun 4 uger at klage i, efter sygedagpengestop.

Du kan dog klage over nyligt/nyt afslag inden 4 uger.

Hvis du har fagforeningen, vil jeg kraftigt anbefale at du tager sagen med til dem, for at få hjælp. Du vil stå stærkere overfor kommunen.

Dir problem er nok raskmeldningen, som du skal bevise måske har været forkert.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension