K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2012, 20:56   #1
Momseberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
Momseberg er ny på vejen
anke skoletilbud

Jeg tillader mig til at spørge herinde, i håb om at andre måske har prøvet noget lignede eller har nogle gode råd.

Jeg er i gang med en anke omkring et andet skoletilbud til min søn på 11 år. Han har siden første klasse gået i en specielklasse for børn med generelle indlæringsvanskeligheder.

Men nu her midt i 4 klasse har jeg holdt ham hjemme, da det ikke er et optimalt tilbud til ham. Jeg har søgt andet skoletilbud til ham, men fået afslag, selvom børnespyk. skrev en underretning om at min søn var i stor risiko for at glide over i en mere alvorlig og varig psykotisk tilstand, hvis ikke han fik et behandlingstilbud. Visitationsudvalget og chefen for PPR lagde mere vægt på lærernes kompetenceprofil som er meget rosenrød (de er pålagt at fokusere på det positive).

Sagen er nu sendt til klagenævnet for vidtgående specialundervisning. De har desværre en sagsbehandlingstid på 4-5 mdr.

Samarbejdet med lærerne er gået i stå. Har intet hørt siden jeg meddelte at jeg søgte andet skoletilbud og at jeg holdt ham hjemme indtil han kunne starte der.

Jeg underviser ham nu hjemme i det omfang jeg kan. Har selv skaffet bøger til matematik og dansk. Han er blomstret siden januar. Har mere ro på sig og kan overskue meget mere. Går på byggelegeplads fra 13-16 og er pludselig meget social der. Så jeg er ikke i tvivl om det er det rigtige at finde et andet tilbud til ham.

Men er der slet ikke andet at gøre end at vente på klagenævnets afgørelse? Jeg har klaget over dels selve sagsbehandlingen og afgørelsen.

Ved godt de ikke kan tvinge min søn i skole så længe jeg underviser ham, men kan jeg få hjælp til undervisningen?
Kan de komme og kontrollere undervisningen herhjemme?

Synes bare det er så synd for min søn at han skal vente så længe.
Momseberg er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anke rose Spørgsmål ang fleksjob 12 30-10-2011 21:15
Anke ??? dobar Spørgsmål ang fleksjob 11 25-06-2011 23:46
Anke rose Spørgsmål ang fleksjob 22 01-06-2011 10:28
Anke LotteCdk Alt det andet 2 13-12-2010 21:25
S 6076 - Om børn behov for specielle skoletilbud Webmaster Politik og Samfund 0 25-09-2007 02:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension