K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2008, 19:45   #11
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Hej Hexi

Ja du har ret jeg har i følge loven ret til at møde op også til en §18 og tale min sag. Problemet er at når det er en §18 så skal den på 2 gange på møde og det er først på andet møde man kan komme og tale sin sag.
Her til maj skal den på første gang og det er så der jeg ifølge kommunen ikke kan komme og tale min sag det kan jeg da også godt forstå i henhold til §18 men min §17 skulle jo også på den dag har de sagt og der burde jeg jo have lov at komme!!

Ja det er sku ret forvirrende.. Hvis kommune bare ville indrømme de havde lavet fejl men det får man dem ikke til...

Knus
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2008, 07:40   #12
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Lotte!

Ja, det er godt nok forvirrende med de to ansøgninger! Kan godt forstå dig. Jeg forstår bare ikke, hvorfor §17 ansøgningen også skal med på teammødet... Går den ikke direkte videre til udvalgsmødet??? Er det den samme ressourceprofil, der danner grundlag for begge ansøgninger? Og du har fået at vide allerede du er indstillet til afslag på den ene allerede??? Det ER da underligt... Vil du fortælle, om der er papirer vedlagt dine ansøgninger udover ressourceprofilen?

Jeg krydser fortsat alle fingre, jeg har for dig! Jeg håber du vender tilbage og fortæller, hvordan det går...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2008, 22:27   #13
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Hej Risa

Jeg tror grunden til at §17 og §18 er på samme møde er at det er det samme møde /de samme mennesker der sidder begge steder både teammøde og udvalgsmøde.....

Med hensyn til ressourceprofilen så er den ikke helt ens. I §17 står der lidt mindre om min psykiaterundersøgelse end i §18 og i §17 har rådgiveren ikke skrevet en indstilling det går jeg ud fra hun gør i §18 da hun bakker mig op i den. Jeg ved ikke om der er papirer vedlagt udover ressourceprofilen.. det har jeg spurgt om i et brev til kommunen i dag.

Min fagforening og jeg har i dag skrevet et brev til kommunen ang. nogle forskellige ting som vi ikke er helt enige med dem i. Vi har også spurgt til hvorfor jeg ikke skal fremmøde til §17 og at jeg hvis jeg ikke skal det så vil jeg gerne have et brev om det og hvor der står hvad der så sker.

Er spændt på kommunens reaktion på dette.

Knus
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2008, 07:35   #14
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Lotte!

Er det de SAMME, der sidder hhv i teamet og udvalget?! Jamen, vil de sige, der kan opstå en situation, hvor de samme personer først indstiller en borger til ftp jf §18 på teammøde - for så at give afslag et par uger senere på udvalgsmødet?! Er det bare mig, der ikke er vågen endnu, eller er der noget galt her...? De må da være inhabile til at træffe afgørelse i udvalget, hvis de også træffer afgørelser i teamet, eller hvad...

Jeg må indrømme, jeg er også meget spændt på, hvad kommunen svarer dig... Jeg håber du lige melder tilbage, når du ved mere...

Knus
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2008, 19:23   #15
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Hej Risa

Jeg blev i dag ringet op fra pensionsafd. i kommunen som bare ville sikre sig at jeg var informeret om at jeg ikke skulle møde frem til min §17 sag til maj da de denne dag også indstiller mig til §18.

Hun fortalte mig at der denne dag bliver taget beslutning om jeg får pension eller ej så det er min soc.rådgiver der ikke har informeret mig ordentlig.

Jeg fortalte hende at fagforeningen og jeg havde sendt et brev for at få nogle forklaringer på ting vi ikke er enige med kommunen om. Hun havde ikke fået det brev endnu men hun ville give besked til hendes leder om at det var på vej så de lige var opmærksomme på det.

Skal nok vende tilbage når der sker noget nyt og interessant..

Knus
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2008, 21:17   #16
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Lotte

Jeg krydser alle fingre, jeg har for, at din sag går igennem.

Knus
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension