K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2008, 12:21   #1
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Aktindsigt indbefatter???

Hej med jer.

Jeg har her fra siden udskrevet begæringen om aktindsigt, og jeg har nu modtaget noget fra kommunen (jobcenteret)

Men jeg må indrømme, at jeg er lidt overrasket.

Det, jeg har fået er udelukkende en journaloversigt, hvor der nærmest i stikordsform står, hvad der er sket henover det sidste års tid. Altså - hvornår der er sendt et brev, hvornår vi har haft samtale, hvilke afgørelser, der er truffet...

Er det virkelig det????

Jeg er noget overrasket - synes godt nok konvolutten var noget tynd...

Connie
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2008, 13:17   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Connie det kommer jo an på hvor mange gange du har været til samtale osv ..

det der skal være i den er sådan noget som hvad er der snakket om til møder, hvad er besluttet , hvad er næste tiltag, kopier af indhentet lægepapir osv...

Hvis du ved at du feks har skrevet et brev eller ringet til din sagsbhandler en given dato så kig efter det og hvis ikke det er der, så skriv til dem at du ved at der mangler konkrete ting i din sagsakter ...

det lyder lidt underligt at der skulle være så lidt (Min kom i to store tykke kuverter og så meget render jeg altså ikke dem på dørene )

Du kan se her hvad der skal være og se om det er hvad du har fået ....



Citat:
Citat:
§ 10. En parts ret til aktindsigt omfatter med de i §§ 12-15 nævnte undtagelser

* 1) alle dokumenter, der vedrører sagen, herunder genpart af de skrivelser, der er udgået fra myndigheden, når skrivelserne må antages at være kommet frem til adressaten, og
* 2) indførelser i journaler, registre og andre fortegnelser vedrørende den pågældende sags dokumenter.

Stk. 2. Den, der ansøger eller har ansøgt om ansættelse eller forfremmelse i det offentliges tjeneste, kan dog kun forlange at blive gjort bekendt med de dokumenter m.v., der vedrører den pågældendes egne forhold.

Udsættelse af sagen


§ 12. Retten til aktindsigt omfatter ikke en myndigheds interne arbejdsdokumenter. Som interne arbejdsdokumenter anses

* 1) dokumenter, der udarbejdes af en myndighed til eget brug ved behandlingen af en sag,
* 2) brevveksling mellem forskellige enheder inden for samme myndighed og
* 3) brevveksling mellem en kommunalbestyrelse og dennes udvalg, afdelinger og andre administrative organer eller mellem disse organer indbyrdes.

Stk. 2. Oplysninger vedrørende sagens faktiske omstændigheder, der er af væsentlig betydning for sagens afgørelse, og som alene indeholdes i interne arbejdsdokumenter, skal uanset bestemmelsen i stk. 1 meddeles i overensstemmelse med reglerne i dette kapitel.

§ 13. Retten til aktindsigt omfatter uanset bestemmelserne i § 12 interne arbejdsdokumenter, som foreligger i endelig form, når

* 1) dokumenterne alene gengiver indholdet af myndighedens endelige beslutning vedrørende en sags afgørelse,
* 2) dokumenterne alene indeholder en gengivelse af oplysninger, som myndigheden har haft pligt til at notere efter lov om offentlighed i forvaltningen, eller
* 3) dokumenterne er selvstændige dokumenter, der er udarbejdet af en myndighed for at tilvejebringe bevismæssig eller anden tilsvarende klarhed med hensyn til en sags faktiske omstændigheder.

§ 14. Retten til aktindsigt omfatter ikke:

* 1) Statsrådsprotokoller, referater af møder mellem ministre og dokumenter, der udarbejdes af en myndighed til brug for sådanne møder.
* 2) Dokumenter, der udveksles i forbindelse med, at en myndighed udfører sekretariatsopgaver for en anden myndighed.
* 3) Dokumenter, der udarbejdes i forbindelse med behandlingen af forslag til EF-vedtagelser, eller som vedrører spørgsmål om fortolkningen eller opfyldelsen af fællesskabsretlige regler.
* 4) Myndigheders brevveksling med sagkyndige til brug i retssager eller ved overvejelse af, om retssag bør føres.

Stk. 2. Oplysninger vedrørende sagens faktiske omstændigheder, der er af væsentlig betydning for sagens afgørelse, og som alene indeholdes i de i stk. 1 nævnte dokumenter, skal uanset bestemmelsen i stk. 1 meddeles i overensstemmelse med reglerne i dette kapitel.

Undtagelse af oplysninger

§ 15. Retten til aktindsigt kan i øvrigt begrænses, i det omfang partens interesse i at kunne benytte kendskab til sagens dokumenter til varetagelse af sit tarv findes at burde vige for afgørende hensyn til den pågældende selv eller til andre private eller offentlige interesser, herunder

* 1) statens sikkerhed eller rigets forsvar,
* 2) rigets udenrigspolitiske eller udenrigsøkonomiske interesser, herunder forholdet til fremmede magter eller mellemfolkelige institutioner,
* 3) forebyggelse, opklaring og forfølgning af lovovertrædelser, straffuldbyrdelse og lignende samt beskyttelse af sigtede, vidner eller andre i sager om strafferetlig eller disciplinær forfølgning,
* 4) gennemførelse af offentlig kontrol-, regulerings- eller planlægningsvirksomhed eller af påtænkte foranstaltninger i henhold til skatte- og afgiftslovgivningen, eller
* 5) det offentliges økonomiske interesser, herunder udførelsen af det offentliges forretningsvirksomhed.

Stk. 2. Gør hensyn som nævnt i stk. 1 sig kun gældende for en del af et dokument, skal parten gøres bekendt med dokumentets øvrige indhold.
  Besvar med citat
Gammel 23-02-2008, 13:22   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
du skal have alle papirer i din sag R profil, lægeerklæringer, plus notater fra jeres samtaler og lægekonsulenters udtalelser skal du også have...

der er dog nogle du ikke må se og det er interne notater eller noget i den retning...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2008, 13:24   #4
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Hej Hejdien, tak for dit svar..

Jeg har været sygemeldt af flere omgange og den sidste her i et års tid. I den tid er der lavet to ressourceprofiler, der er givet to afslag på revalidering, en med efterfølgende klage, diverse opfølgningssamtaler, og et væld af statusrapporter fra hospitalet.. - og derfor har lægekonsulenten også været inde over..

Derfor har jeg meget svært ved at forestille mig, at der ikke ligger mere i min journal end denne journaloversigt
Ikke engang den gældende ressourceprofil er medsendt..

Jeg har atter gennemlæst begæringen og jeg synes der er et stykke fra det, jeg anmoder om til det jeg har fået...
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
aktindsigt tjele88 Alt det andet 12 26-11-2011 21:22
Aktindsigt Shade Alt det andet 6 29-06-2011 23:35
aktindsigt tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-03-2011 22:40
aktindsigt nikkoshadow Alt det andet 3 27-07-2010 19:50
Aktindsigt CHNEVIDE Spørgsmål ang fleksjob 30 17-07-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension