K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2011, 11:39   #31
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jea Se meddelelser
For mig ser det ud til at jeg også er ved at blive "raskmeldt" af min SBer!

Jeg har fået endelig afgørelse om sdp-stop grundet varighedsgrænsen og i den forbindelse står der dette med henblik på retssikkerhedsloven 7a:

"Jeg vil gerne tilbyde dig et møde i Jobcenteret, hvor sagsbehandler for ledige A-kasse-medlemmer kan deltage. Du vil ved mødet kunne få orientering om dine muligheder som ledig, herunder muligheden for at få tilknyttet mentor ved ansættelse. Kontakt mig, hvis du ønsker et møde."

Det lyder da som en raskmelding - eller hvad?
nu kender jeg ikke så meget til din sag
men du er ledig på almindelig vilkår på det ordinær arbejdsmarkedet
så længe du ikke er tilkendt flex eller pension.

men forskellen ligger i om man er sygemeldt eller ej
det er din egen læge som skal raskmelde dig, ellers kan du ikke få dagpenge af din A-kasse.
men hvis du modtager Dagpenge fra din A-kasse, ja så er du raskmeldt.

men havde sagt ja til møde, så i kan ligge en plan for hvad der videre skal ske i din sag.

Men du har oplyst at du er medlem af en A-kasse, ellers havde du ikke fået det forslag om et møde
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 11:46   #32
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
nu har jeg været på k10 et stykke tid

synes nu aldrig jeg har se nogen er blevet raskmeldt af kommunen
men kun dem selv(mange gange af økomomisk årsag a-kasse)

men ja karo du har helt ret, kun op til det timetal man er bevilget fleks til

Kan fortælle at jeg blev sygemeldt i dec- fyret fra mit fleksjob i februar med sidste arbejdsdag d. 31.5.( fuld løn under sygdom)

Jeg havde på forhånd prøvet at gardere mig alle vegne i systemet og blev skriftligt orienteret om at jeg ville fortsætte på sygedagpenge pr. 1.6.
Alligevel fik jeg en opringning fra min kontaktperson på sygedagpengeområdet i Gladsaxe kommune , at ydelseskontoret havde raskmeldt mig ???

Helt uden varsel ???

Trods adskillige telefoniske og skriftlige henvendelser til lederen af ydelseskontoret og sygedagpengeområdet måtte jeg gå 3 uger i usikkerhed for, om der ville gå en ydelse ind på min konto i slutningen af juni .

Jeg var klar over at Gladsaxe kommunen havde lavet en Gedin fejlbehandling af min sag - da jeg stadig er uafklaret og går til fortsatte undersøgelser.

hvor var jeg dog vred på personalet over min spildte tid og den dokumentation jeg havde sørget for at de havde fået i hænde på forhånd for at undgå netop dette
Om det skyldes tekniske ting som jeg ser beskrevet længere oppe i tråden - er jeg bedøvende ligeglad med -

Er det blot tekniske formaliteter forstår jeg overhovedet ikke hvorfor jeg skulle indblandes - og Gladsaxe Kommune gav som forventet intet svar på hvad der var sket i min sag - fik blot - efter pres 3 uger senere , en mail om at sygedagpengene var genoptaget.

Men jeg har tid til at vente og samle sager sammen, jeg forventer nemlig ikke at min sygedagpengesag forløber smertefrit.- når der allerede har været 3(tre) " ugler " i mosen på den korte tid jeg har været nødt til at være i kontakt med min kommune igen.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 11:53   #33
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Roooolig nu Kender godt den sygdom, og ja, den kan være voldsomt ubehagelig, og kan da sikkert godt give nogle sygedage, men mere end 4 uger, har jeg alligevel ikke oplevet hos min veninde som har det...
Og når vi støder på den slags sager, så bliver der, selvfølgelig, indhentet en attest fra lægen, fordi jeg jo netop ikke må lave den slags afgørelser uden dokumentation... men kan nu godt selv tænke så langt som til at tænke, at der nok er brug for et tjek her...

I den specifikke sag endte vi nu bare med at ringe til damen, og høre, om hun godt vidste, at man fik sygedagpenge pga. uarbejdsdygtighed, og ikke fordi man har en diagnose (man kan jo også godt have sukkersyge, gigt, migræne mv som diagnoser, uden at være uarbejdsdygtig), og det var hun ikke klar over, og kunne godt arbejde de fleste dage, så det endte egentlig med, at vi aftale en raskmelding og gav hende en § 56-aftale...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 22:15   #34
K-M
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Lokation: Odsherred
Indlæg: 4
Styrke: 0
K-M er ny på vejen
MHHHH SB Prøvede også den med at jeg skulle melde mig rask på lempelige vilkår i Akassen. Men Som reps Som var med som bisidder faktisk var fra fagforeningen. Kunne fortælle SB at den gik ikke da jeg ikke var afklaret. Og slet ikke inden for 52 uger. Tja Nu er jeg sygemeldt på kontant hjælp men desværre gift. Og har nu gennemgået et tværfagligt smerte regi på 6 måneder krævet af Jobcenter. Så nu starter kampen igen.
K-M er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan kommer jeg videre? mitte87 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 04-09-2012 12:12
får førtidspension uden at være syge MTVRV1 Politik og Samfund 4 02-01-2012 18:54
Hvordan kommer jeg videre, når arbejdsprøvning ikke er en mulighed pt.??? Gekko Alt det andet 7 23-08-2011 15:38
Hvordan kommer jeg videre?? :( Sivtop Spørgsmål ang fleksjob 4 01-05-2010 22:49
Claus Hjort!Er du uddannet læger/psykiater?Hvordan kan du lave lov for syge UDEN DET? lionesse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 03-11-2007 00:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension