K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2018, 19:04   #1
Aspergermor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2018
Lokation: københavn
Indlæg: 1
Styrke: 0
Aspergermor er ny på vejen
Kan jeg mon få flexjob

Jeg er en kvinde på 40 år, som i over de sidste mange år, har haft meget fraværd på mit arbejde dels pga stress,depression, og mange andre sygedomsforløb. Jeg blev fyrret for snart 2 år siden, pga for meget fraværd. Inden da har jeg været fyrret af 2 omgange ,men hvor jeg kæmpede mig til
bage. Ialt nåede jeg at være ansat i 16 år , men 3 fødsler og 5 langsygemedlinger pga af psykiske udfordringer.

Jeg har 3 børn , en på 16 år med Adha, en på 12 år med Aspergersyndrom og en på 6 år uden diagnose. Så der har været meget at se til igennem årene. Jeg gik fra 37 timer ned til 30 timer allerede for 13 år siden for at kunne klare hverdagen. Jeg har været indlagt med min ældste i 2013 i 3 måneder på døgn, da hun blev udredt, længere historie med en skole som ikke kunne se det vi så, og hun blev så dårlig at hun måtte indlægges akut . Igen i 2016 med min søn til udredning, igen et dårligt skoleforløb, og en skole der ikke kunne hjælpe.

Jeg var sygemeldt fra stress, belastningssyndrom men kommunen vurderede, at jeg var syg på baggrund af mine børns vanskeligheder, og jeg mistede retten til sygedagpenge. Så jeg meldte mig rask på trods af stress og tilbagevenende sår på kroppen, som ingen læger kunne finde ud af hvorfor de opstod.

Jeg har søgt job i 1 års tid uden held, og været bange for om jeg hvis jeg fik job, overhovedet kunne passe det.

Jeg skriftede læge, som sendte mig på Gentofte hospital til hudlægen, hun tog prøver incl vævsprøve og blodprøver ,og så alle mine sår.

Efter 2 mrd fik jeg svar, at jeg lider af en kronisk sygdom som hedder Bechets syndrom, en inflamatorisk sygdom. De giver mig tilbagevendende sår på kroppen , og gigtligende smerter , træthed og koncentrationsbesvær.

Så nu står jeg i en nu situation, jeg har lige sygemeldt mig igen da jeg har voldsomme udbrud af sår igen, jeg går i en tilstand hvor jeg føler mig utilpas og har smerter i kroppen. Jeg får nogle piller, som ikke rigtig hjælper, men lægen siger at vi skal blive ved i nogle måneder, for at se om de hjælper.

Jeg ved at jeg ikke kan arbejde 30 timer om ugen mere, så jeg ville håbe at jeg kunne få nedsat arbejdstid.

Nogle som har fået flexjob på en kronisk sygdom ?
Aspergermor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2018, 19:31   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aspergermor Se meddelelser
Nogle som har fået flexjob på en kronisk sygdom ?
Principielt er der ikke nogen som får fleksjob eller anden kompenserende ordning, på baggrund af diagnose.
Fleksjob mm tildeles på baggrund af nedsat arbejdsevne.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2018, 20:28   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til............

Kære Aspergermor

Bliv her på din tråd fremover, uanset dine spørgsmål, så vi andre ikke mister væsentlige oplysninger.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Een af dine diagnoser, Behcets syndrom:

https://www.gigtforeningen.dk/viden-...hcets-syndrom/

Som nævnt, kommunen interesserer sig ikke for diagnoser, men udelukkende din arbejdsevne.

Tag det nu roligt, du er havnet det rigtige sted og nu skal du begynde, stille og roligt, at sætte dig ind i lovgivningen og forstå spillets regler, som ikke nødvendigvis har noget med fornuft at gøre.

Du er pt ikke tilknyttet en arbejdsgiver.

Du er pt i medicinsk behandling for Behcets syndrom.

Modtager du anden lægefaglig behandling fysisk som psykisk? S.U.

Du er pt sygemeldt.

Er du alene? S.U. Hvilken ydelse er du på pt.? S.U.

Du nævner, at du muligvis kunne arbejde med skånehensyn i et fleksjob.

Fleksjob:

http://www.cabiweb.dk/lovstof/fleksjob-fra-2013/

Din første opgave bliver at søge om aktindsigt ved alle 100% som du er blevet behandlet af gennem tiderne. Alle betyder 100% alle. Herunder kommunen.

DU skal vide og forstå alt hvad andre skriver om dig:

Aktindsigt:

http://www.k10.dk/showpost.php?p=362446&postcount=37

Al kommunikation imellem dig og kommunen foregår skriftligt.

Ved tvungne møder bør du altid tage en Bisidder med, naboen, ven eller bare een du stoler på.

Hver gang der dukker et spørgsmål op, stiller du det her, i din tråd.

Der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar.

Endnu engang forsøg at tage det roligt, trods dine ret store problemer.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension