K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2007, 23:53   #11
ajmj
Føler sig hjemme på K10
 
ajmjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
ajmj er ny på vejen
Hej Lene Ja, jeg var også i fleksjob.
Nu går jeg så sygemeldt og har været til min 2. samtale med kommunen.
Selvom jeg er sygemeldt vil hun have mig i virksomhedspraktik for at få afklaret min arbejdsevne, men jeg er i langsom bedring, så hvordan hænger det sammen ??
Tvinges jeg til at raskmelde mig for ikke at miste min fleksjobbevilling ??
Ja det gælder om at holde tungen lige i munden.
__________________
Vi har kun det sjov som vi selv laver ...
ajmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2007, 12:42   #12
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Hej ajmj.

Jeg har læst dit andet indlæg, og jeg er da ked af at hører at vi er i samme båd.

Jeg har også lige læst det Hejdien har skrevet til dig, og nu er jeg ikke inde i alt det med lov osv. men jeg ville da mene at Hejdien har ret. Det kan da ikke være rigtig at de kan tage vores fleksjobbevilling tilbage.

Nu ved jeg ikke om du har fået en anden sydom end den du er visiteret på. Men for mit vedkommende er der sket en markant forværring af min sygdom som jeg er visiteret på. Så hvad der sker med mig, det aner jeg ikke endnu. Jeg er ikke blevet fyret endnu, men det forventer jeg at blive, da min chef sagde det samme dag jeg afleverede lægeerklæringen til ham.

Jeg ville altså ikke mene at du skal raskmelde dig for at beholde bevillingen, der er jo en grund til at du/vi har fået den.

Ja man skal godt nok være inde i alle mulige love osv. så man ved hvad må og ikke må gøre.

MVH. Lene.
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2007, 17:04   #13
ajmj
Føler sig hjemme på K10
 
ajmjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
ajmj er ny på vejen
Hej Lene
Jeg har ikke (heldigvis) fået en ny sygdom, men som dig, er jeg bare blevet dårligere og dårligere. Jeg har slidgigt og discusprolapser i lænden. Efter en operation hvor jeg fik fjernet en discusprolaps fik jeg en ny og desuden en nerveskade. Det er smerterne i mine ben som er værst, men heldigvis har jeg været på smertekursus og lært at smerterne ikke skal styre mit liv.
Når så at man sidder overfor diverse sagsbehandlere giver det bagslav, for så tror de at man magter alverden. Nej det er svært at være inde i "systemet". Det har jeg aldrig prøvet før. Jeg har altid haft arbejde og så nu hvor jeg ikke længere kan det er det utrolig dejligt at K10 findes. Her mærker jeg et sammenhold og en forståelse for min situation. Her kan jeg spørge uden at blive misforstået og komme i klemme.
Jeg har lært at det gælder om at se muligheder og ikke begrænsninger og det er har virkeligt hjulpet mig meget at følge det råd.
Hvordan med dig - det må være psykisk hårdt at være i din situation lige nu.
Jeg har selv været i en lignende før jeg blev fyret. Selve fyringen var derfor en befrielse, men min sagsbehandler tror at mine øgede smerter hænger sammen med min fyring Jeg blev fyret pga. sygefravær og ikke omvendt.
Du får lige et herfra. Jeg håber at din situation løser sig til fordel for dig.
__________________
Vi har kun det sjov som vi selv laver ...
ajmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2007, 18:55   #14
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Hej ajmj.

Jeg er ked af at hører at dine sygdomme er blevet forværret. Det er jo ikke ligefrem det man regner med når man nettop er i fleksjob.

Jeg selv, havde regnet med at jeg kunne blive i mit job i hvert fald i mange år, og jeg føler det lidt som et nederlag.

Men ja man skal tænke på sig selv, det har jeg bare svært ved. For jeg vil jo gerne arbejde det jeg kan.

Jamen det er så typisk de sagsbehandler, de skulle prøve det selv, bare for en dag. Så kan det være at der ville komme andre boller på suppen. De ved ikke hvordan vi har det, det er kun os selv. Det er sjovt at sagsbehandlerne altid skal prøve at kæde tingene sammen. De tror min sygdom er blevet forværret, pga. at min mor også er blevet syg. Sådan noget pjat.

Jeg er også utrolig glad for at jeg har fundet k10, her bliver man ikke mistænkligegjort. Og alle hjælper alle, og det specielt gode ved k10 er at der er så mange som er inde i alle de forskellige love osv.

Jo, det tager meget hårdt på mig lige for tiden. For hvad skal der ske, skal jeg igennem det samme hårde år, som jeg lige er sluppet fra her i februar i år eller bliver det anderledes denne gang. Det håber jeg virkelig at det gør, for sådan år kan jeg ikke klare igen.

Men jeg må se hvad der sker, og så prøve at tage tingene som de kommer. Det er bare så svært når man lige var så glad for at slippe bare lidt for kommunen.


Også et kæmpe fra mig til dig. Jeg håber også at din situation løser sig til fordel for dig.

MVH. Lene.
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2008, 13:22   #15
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Hej Alle sammen.

Jeg vil lige komme med en lille opdatering af hvad der er sket i min sag siden sidst.

Her den 28 december 2007, fik jeg min fyreseddel fra mit arbejde af. Jeg var oppe og skrive under på at jeg bliver fyret den 31/3 2008. Min chef var nu smadder flink, han har bare skrevet sådan en sød fyringseddel hvis man kan kalde det det. Han skrev blandt andet, "at han vidste godt at jeg har kæmpet hårdt for at få dette her til at fungere, og at det var med stor beklagelse af vi nu må tage dette skridt".

Samtidig er jeg af min egen læge blevet sendt til en psykiater, da han mener at jeg nok oven i alt det andet har fået en depression. Jeg har været hos ham 2 gange, og han virker flink nok.

Jeg har her den 3 januar været til møde med kommunen for første gang. Jeg frygtede det meget, da jeg har været i systemet før, inden jeg blev godkendt til fleksjob. Hun var nu sød nok, men hun går på barsel her den 29 februar. Så får jeg en ny igen igen..

Men mit spørgsmål er til jer, da jeg var oppe på kommunen viste hun mig et stykke papir med sygedagpenge regler. Hun fortalte mig at hun skulle kategorisere mig i en kategori.

Kategorierne ser sådan her ud:

Nr. 1 - Raskmelding umiddelbart forestående.
Nr. 2 - Risiko for langvarig sygemelding / arbejdsevne truet.
Nr. 3 - Langvarig sygemelding.

Lige pludselig ud af det blå spørg hun mig, hvilken kategori jeg selv troede jeg hørte til. Jeg er ikke så god til at tænke hurtigt, og slet ikke mår det har med kommunen at gøre. Jeg sagde at jeg nok hørte til en kategori 3. Da jeg så kommer hjem og får læst papirene ordentlig, synes jeg at jeg måske bedre høre til en kategori 2. Det ringer jeg så og siger til hende i går, hun blev helt underlig i telefonen og spørg mig hvorfor jeg har skiftet mening. Jeg fortæller hende at jeg ikke havde nået at læse papirerne ordentlig da jeg var oppe hos hende. Da jeg var oppe hos hende sagde hun at hun mente udmiddelbart at jeg hørte til en kategori 2, men da jeg ringer dagen efter siger hun at hun er kommet i tvivl og mener nu at jeg hører til en kategori 3 istedet for.

Jeg vil hører om i synes jeg har gjort noget forkert ved at ringe til hende og sige kategori 2 istedet for 3? Jeg er meget nervøs når det har noget med kommunen at gøre, og vil helst ikke gøre noget forkert. Men jeg tænker også lidt, at i bund og grund har jeg vel ikke noget at skulle have sagt hvad angår kategorisering af mig selv. Er der nogen af jer andre som har fået dette spørgsmål?? Jeg har aldrig været udsat for en sagsbehandler spørg mig hvilken kategori jeg hører til.

Hun fortalt i øvrigt også i tlf. at jeg kunne risikere at få en ny sagsbehandler for gang til gang når hun går på barsel. Det synes jeg ikke er særlig fedt..

Jeg glæder mig til at hører hvad i synes om det.

MVH.

Lene
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2008, 15:48   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg ved da heller ikke, hvad jeg skal sige.

Jeg synes, din sagsbehandler skulle have forklaret dig FORSKELLEN på de to kategorier. Det er jo hende, der kender loven, ikke dig.

Jeg kan foreslå dig, at læse grundigt på nedenstående link, som er en vejledning til sagsbehandlere om opfølgning i sygedagpengesager.

Sygedagpengeloven gælder OGSÅ for fleksere.

Husk ENDELIG at få din ressourceprofil opdateret og så synes jeg, at den flotte fyreseddel bør indgå i din ressourceprofil.

Kommunen burde jo allerede, MENS du stadig var ansat have gjort ALT for at bevare din tilknytning til arbejdsmarkedet, så årsagen til, at kommunen IKKE kunne bevare dig der, bør OGSÅ fremgå af din ressourceprofil.
(Har kommunen intet gjort, har den IKKE fulgt loven og bare ladet dig sejle i din egen sø.)

Forlang at få en opdateret ressourceprofil, FØR din sagsbehandler går på barsel.

Hvis du har spørgsmål, når du har set på linket, er du velkommen til at spørge igen. Men jeg håber, at du bliver klogere på din sagsbehandler og dit eget sagsforløb, når du har set på det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2008, 17:00   #17
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Hej Zuza

Tak for dit hurtige svar.

Jeg kan ikke lige finde det link du henviser til...

Jeg har afleveret en kopi af min fyreseddel til hende, så jeg regner da med at den kommer til at indgå i min ressourceprofil, eller det kan man måske ikke regne med??

Hun sagde at hun muligvis ville tage min sag op på deres lægemøde eller hvad det nu hedder på mandag. Og så ville hun kontakte mig, når hun ved hvad der skal ske. Hun regnede med at jeg nok skal i en ny arbejdsprøvning.

Jeg har ikke hørt noget fra kommunen af før jeg modtog brevet med opfølgningssamtalen. Jeg har dog selv henvendt mig til kommunen i ca. sep. måned for at sige at det ikke gik så godt. Det eneste hun sagde til mig, var at hvis jeg kunne holde ud til november så kunne jeg komme på ledighedsydelse. Hun spurgte så også om jeg kunne gå ned i tid, men det kunne ikke lade sig gøre, jeg havde spurgt min chef om det.Jeg har været sygemeldt siden midten af november 2007 og fik min fyreseddel 28 december 2007.

Det med at få min ressourceprofil opdateret, er det noget jeg skal forlange, jeg troede at det skete automatisk?? Men det kan jeg så lidt forstå at der er ikke noget som sker automatisk når man har med kommunen at gøre... Men jeg vil sige det til hende, næste gang at jeg taler med hende.

Det er godt at jeg har jer, sådan noget tænker jeg ikke på når jeg står i situationen.

MVH

Lene
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2008, 18:20   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Lenep

Det overrasker mig lidt, at du skal placeres i en af de 3 kategorier. Når man har været i fleksjob og bliver sygemeldt og siden da fyret for det, kan jeg nemlig ikke rigtig se, at det skal være logisk at få dig "tilbage" i nogen af disse 3 kategorier. Når jeg læser din historie, og at du ER fleks-bevilget, betyder det vel at behandlingsmuligheder ER udtømte, at der ikke noget der hedder "Risiko for langvarig sygemelding / arbejdsevne truet". Din arbejdsevne skulle være vurderet allerede dengang - altså FØR du kom i fleksjob. Jeg tænker bare på det på den her måde logisk........... Men hvis man har fået det bedre alligevel med sygdomme, bliver man måske placeret i kategori 3?? Men nu hvor du blev fyret pga. en lang sygemelding, synes jeg ikke man kan placere dig til noget som lyder til, at du har fået det "bedre".... Hvis I forstår mig? hmmm
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2008, 18:48   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej igen, lenep

Jeg kan godt forstå, du ikke kunne finde linket, for jeg havde glemt at sætte det på.

Det ligger under "Nyttige links"... men også her: http://sdpguide.ams.dk/Default.aspx

Jeg prøver lige at svare på nogle af de ting, du skriver her:

Citat:
ny arbejdsprøvning
Kommunen SKAL opdatere din ressourceprofil, FØR de sender dig i arbejdsprøvning, og der skal stå, HVAD formålet er osv.

Citat:
hvis jeg kunne holde ud til november så kunne jeg komme på ledighedsydelse
Det tyder på, at din sagsbehandler har tænkt positivt på dig, idet du måske ellers kunne risikere at komme på kontanthjælp - dvs. uden forsørgelse, hvis du er gift.

Det er bare trist, at både kommune og jobkonsulent har været så passive i forhold til din arbejdsgiver. Jeg synes, det kunne have gavnet dig, hvis de havde presset lidt mere på, så du kunne komme ned i tid eller andet, der kunne have bevaret dit job.

Loven er sådan, at sygemeldte fleksere skal have foretaget opfølgning som andre sygemeldte... som du kan se på ovenstående link.

Citat:
ressourceprofil opdateret, er det noget jeg skal forlange,
Den SKAL opdateres, og kommunen burde selv sørge for det, men det er en god ide SELV at kontrollere, om det nu også sker.


Og curls skriver:

Citat:
ikke rigtig se, at det skal være logisk at få dig "tilbage" i nogen af disse 3 kategorier
Det kan jeg godt følge dig i, for der kan vel ikke være noget mere INDIVIDUELT end netop fleksjobbere med alenlange ressourceprofiler, så det er da også mig en GÅDE, hvordan man kan kategorisere folk.

Men loven er desværre sådan, at sagsbehandlerne skal følge den opfølgningsmåde.

Og enig med dig i, at helbredet ikke er blevet bedre, men det er måske, at denne forringelse af helbredet intet betyder i forhold til et helt andet job.
Det er den eneste logik, jeg kan følge.

Eks. en håndværker i fleksjob, som får forværret sine fysiske problemer, ikke skønnes at have fået et forværret helbred i forhold til et kontorarbejde efter en evt. omskoling.

Hvis I kan følge mig?

Alle muligheder SKAL jo afprøves. Også revalidering for fleksjobbere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 05-01-2008 kl. 18:50. Årsag: ændret ord
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2008, 20:00   #20
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Hej curls og Zuza.

Nej jeg forstår heller det med kategorisering, men jeg synes næsten det værste er at hun spørg mig.

Curls jeg kan godt forstå hvad du mener, og jeg synes også at det lyder underligt med de kategorier. Jeg blev godkendt til fleksjob 1 februar 2007, så kommunen ved godt at min arbejdsevne er nedsat. Men det nok som Zuza skriver, at de skal nok gøre det.

Zuza jeg vil helt klart hører hende ad næsten gang jeg taler med hende om min ressourceprofil er blevet opdateret, især også fordi at hun går på barsel. Hun håbede på at kunne nå at i værksætte en arbejdsprøvning inden sin barsel.

Ja den anden sagsbehandler var flink mod mig og fortælle at jeg skulle holde lidt ud endnu. For ellers havde jeg nettop røget på kontanthjælp igen.

Jeg kan godt forstå dit eks. med håndværkeren, med min sygdom (kronisk daglig hovedpine) ændre sig ikke lige meget hvad jeg laver. Og nu har jeg også fået en depression oven i. Revalidering er udelukket, det blev det allerede inden at jeg blev godkendt til fleksjob.

Jeg håber lidt at hun kan nå at få mig med på møde på mandag, så jeg ved hvad der kommer til at ske.

MVH

Lene
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg som sygemeldt henry0401 Din historie 5 15-07-2013 14:01
sygemeldt !!!!! Jef Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 26-04-2013 16:05
Sygemeldt på KH?? samp Spørgsmål ang fleksjob 13 11-01-2012 00:24
Sygemeldt Tullee Alt det andet 8 10-12-2010 22:38
sygemeldt ann Spørgsmål ang fleksjob 4 15-03-2006 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension