K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2007, 15:48   #21
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg synes også, du skal passe bedre på dig selv. Lyt til din egen krop. Bank i bordet og sig til dem, at de ikke må presse for meget på....
Du må jo også tænke på fremtiden. Dit helbred skal også passes ind, så du kan klare dagligdagens gøremål.
Du må endelig ikke få dem til at lade dig knokle så meget, at du kommer hjem og er total dødtræt og sover resten af dagen. Vi skal alle have lov til at have et liv, som vi kan have glæde af på trods af vores handicap, uanset om de er usynlige eller synlige!

Jeg synes, det er super godt, at din læge støtter dig i din sag. Jeg går ud fra, at din læge også kender dig bedre, hvordan dit helbred er, hvilket sagsbehandlere jo ikke ligefrem bare gør.

Personligt bruger jeg f.eks. megen koncentration i hverdagen og især på arbejdet pga. mit hørehandicap. Det gør, at jeg bruger megen energi, at jeg også før måtte komme hjem fra skole eller arbejde, lægge mig til at sove eller hvile, da jeg var dødtræt.

Derfor! Vær god mod dig selv og tænk på dine egne behov!!!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 16:41   #22
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
angående timetal

Jeg var stædig!! Jeg blev ved med at holde på, at jeg kunne arb. 3 timer om dagen, ellers ville jeg gå ned fuldstændigt, med flere smerter, og morfin til følge!
Jeg vil sq ikke ende som narkoman, bare for at tilfredstille, en sagsbehandler.

Det var hårdt at holde på min ret, men i min arbejdsprøvning havde jeg gode kollegaer, som kunne se, jeg var totalt ødlagt, efter 3 timer. Hvilket De iøvrigt blev spurgt om, af revakonsulenten, imens jeg sad Der , : kan i se om Helle har ondt??!!

Så lad være med at prøve at gå op i timer, medmindre du kan, jeg ville gerne, men det var umuligt, hvis jeg skulle have et bare ,nogenlunde liv, efter arbejde. Mange tanker til dig og dine kære.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 18:53   #23
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Hvor er de bare søde alle sammen - godt jeg har jer!!!!!

Jeg ved godt jeg skal lytte til mig selv og min mand og det forsøger jeg virkelig hed også, da jeg jo ved af erfaring, hvordan det går, men det er f...... svært, når der en sagsbehandler der hele tiden presser på.....

En af jer foreslår, at jeg skal skrive, hvad jeg laver de forskellige dage.... Det er jo det, der er svært, for jeg laver nærmest ingenting. Idag har været en okay dag smertemæssigt i fht. andre dage. Dvs. jeg har været afsted knap 4 timer, kørt 1/2 time hver vej. Jeg har sovet fra ca. 14 til min mand vækkede mig kl. 18, at der var aftensmad. Nu sidder jeg lige her kort og så er jeg klar til at lave en lille smule f.eks. mine øvelser, jeg bør lave hver dag, men som jeg max får gjort 3 gange om ugen og det er primært weekenden. Min mand handler ind, fordi jeg ikke kan løfte ind og ud af bil (køber småting selv), han støvsuger, vasker gulv, skifter sengetøj, laver mad, ordner alt udenfor på nær krukkerne. Dem kan jeg lige klare med pauser. I weekender forsøger jeg at vaske tøj, rydde lidt op, være sammen med venner, familie, min mand og lave bestyrelsesarbejde, fordi jeg INGEN energi har til hverdag. Ej heller humør da jeg bliver meget irritabel, når jeg har ondt og det gavner ingen. det lyder som en klagesang, men det er min hverdag og jeg er ikke tilfreds med den.....

Samtidig håber vi jo på, at vi engang forhåbentlig får et lille barn, så vi kan blive en familie. Men pga. min endometrise som jo også er skyld i smerter og træthed er vi i fertilitetsbehandling. Det er ikke det, der ødelægger det helt for mig, fordi jeg har været heldig, at scanninger og behandling har lagt efter arbejdstid og dermed ikke er skyld i, at jeg er nødt til at tage hjem før. Det er altså mine smerter og træthed, der sørger for det.....

Tænkte på hvor meget I andre fortæller og skriver i jeres dagbøger under praktikken/arbejdsprøvningen, skriver I også det I burde ha gjort f.eks. været til træning, behandling, handlet eller hvad det nu kunne være???

Mange taknemmelige tanker, krebs
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 23:18   #24
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Krebs25 skrev:

Citat:
En af jer foreslår, at jeg skal skrive, hvad jeg laver de forskellige dage.... Det er jo det, der er svært, for jeg laver nærmest ingenting. Idag har været en okay dag smertemæssigt i fht. andre dage. Dvs. jeg har været afsted knap 4 timer, kørt 1/2 time hver vej. Jeg har sovet fra ca. 14 til min mand vækkede mig kl. 18, at der var aftensmad. Nu sidder jeg lige her kort og så er jeg klar til at lave en lille smule f.eks. mine øvelser, jeg bør lave hver dag, men som jeg max får gjort 3 gange om ugen og det er primært weekenden. Min mand handler ind, fordi jeg ikke kan løfte ind og ud af bil (køber småting selv), han støvsuger, vasker gulv, skifter sengetøj, laver mad, ordner alt udenfor på nær krukkerne. Dem kan jeg lige klare med pauser. I weekender forsøger jeg at vaske tøj, rydde lidt op, være sammen med venner, familie, min mand og lave bestyrelsesarbejde, fordi jeg INGEN energi har til hverdag. Ej heller humør da jeg bliver meget irritabel, når jeg har ondt og det gavner ingen. det lyder som en klagesang, men det er min hverdag og jeg er ikke tilfreds med den.....
Det, du har beskrevet, lyder meget typisk for andre her på siden, da også for mig selv. Det er en fin beskrivelse, som netop viser, hvor LIDT man faktisk når derhjemme.

Der SKAL være tid til restiutuering, når man kommer hjem efter en arbejdsprøvning, så man også kan leve et bare nogenlunde tåleligt liv.

Det er også meget typisk at nogle dage er bedre end andre. De gode dage skal nydes i fulde drag.

Det er en rigtig god ide med sådan en dagbog. Du kan vise din egen læge den og selvfølgelig også sørge for, at den bliver skrevet ind i din ressourceprofil.

Efter et stykke tid viser der sig et mønster over, hvor meget du kan magte, men også at dit overskud kan svinge fra dag til dag, måske fra uge til uge.

Det vil så pege i retning af, hvilken type arbejde der findes, hvor DINE SKÅNEBEHOV kan tilgodeses... for det SKAL de.

Det er vel også bedst, at du ikke presser dig selv for meget, når I "arbejder" på at få et barn.

Og jeg synes også, du bør skrive de ting ned, som du bør gøre, men IKKE når.

Måske du også personligt kan have glæde af din dagbog den dag, det forhåbentlig lykkes for jer at få et barn. Så får du brug for at planlægge dit overskud bedst muligt, og der er dagbogen til stor gavn.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 23:55   #25
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Thumbs up Hej igen

hej søde ven, jeg skulle skrive dagbog, hver dag i min arbejdsprøvning, det gjorde jeg så, skrev alt ned, også hvordan jeg havde det/hvad jeg kunne når var hjemme, skulle give mine smerter karakter, o.s.v.
Det var en god hjælp, og tror også revakonsulenterne havde gavn af den, de fik den da , da jeg skulle have Deres vurdering, ( bad dog om at få den igen, efter brug).
Så ja du skal skrive Alt ned, også at du måske intet er værd" efter arbejde, ingen Livsværdi har, når du er hjemme. Det nytter ikke at gøre sig "bedre" end man føler sig.
Jeg har også altid gået i " flinkeskolen" og vil så gerne klare mig selv, men der er altså ingen der kommer og redder dig, når du ligger med hovedet under dynen, og familien er ved at gå i spåner.. Så skriv alt hvad du vil, det er bedre at være ærlig, end at være sej.. Mange krammere igen herfra Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2007, 08:48   #26
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Godmorgen:-)

Jeg ringede til min læge igår morges og fik en rigtig god snak. I princippet har hun en sygemelding klar til mig nu, hvis jeg melder fra, men vi blev enige om, at det er bedre, at jeg forsøger at tage 1-2 dage med 4 1/2 time og med 5 og sygemelder mig for resten, så jeg har vist, at jeg prøver, men ikke kan klare det....... Det har jeg det okay med, så jeg bider tænderne sammen de næste par uger, og tar afsted de dage, jeg magter det og de andre bliver jeg hjemme..... og prøver at undgå den dårlige samvittighed........ Jeg skal snakke med hende sidst i næste uge igen, hvor jeg forhåbentlig også har svar på MR scannningen.........

Hvis min sagsbehandler så igen til næste møde om 3 uger siger, jeg skal øges igen igen er det helt slut, så sygemelder jeg mig helt! Jeg nægter at gå helt ned med nakken pga. en uvidende og dum sagsbehandler!

Nu er der heldigvis weekend og jeg håber på, at der kan falde lidt ro over mig, så mit humør kan blive bedre.

Vil bare sige en stor tak til alle jer, der har svaret mig. Det betyder meget at få hjælpe fra andre i samme situation!

Ønsker jeg en rigtig god weekend, knus krebs.....
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 10:00   #27
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Jeg glemte lige at spørge jer om noget....

Kan min sagsbehandler bestemme, at jeg f.eks. skal kunne gå ind og hvile/sove 1 time i arbejdstiden og derefter arbejde videre 1 time eller 2???

Det har hun nemlig snakket om og det får jeg virkelig svært ved. For det første har jeg e bestemt type seng/madras jeg sover på, for at kan få optimal hvile, der er ikke ro andre steder end på et badeværelse, hvor jeg hviler mig lidt nu og sidst, så synes jeg det er meget svært at skulle hvile og slappe af, når jeg kan høre alle dem, der render rundt på gangene og går ind og ud på det andet toilet......

KH krebs
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 13:09   #28
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej igen Krebs25

Jeg synes, du skal sige til din sagsbehandler, at du får brug for en special-madras, et roligt rum osv. (Måske en specialindrettet skurvogn til dig... )

Det er da utroligt, så mange mystiske ting, de sagsbehandlere forlanger.

Bed om at få det indskrevet i din ressourceprofil, at hun forlanger det.
Og sørg for, at dine skånebehov indføres i ressourceprofilen.

Hver eneste gang, din sagsbehandler siger noget, så bed om det på skrift, for det skal du altså have.

Dine skånebehov SKAL respekteres.

Og du SKAL holde fast i, at de skal respekteres.

Og HUSK dagbogen.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 15:02   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vil lige sige at den har jeg også hørt da jeg var i arbejdsprøvning og jeg skulle altså også ...

Men jeg var på et reva center hvor muligheden var der ( et specielt soverum ) senere da jeg fik visiteret fleksjob blev det sågar indført i min ressourceprofil at jeg skulle kunne gå ind og lægge mig en times tid eller et kvarter i ny og næ ...

Endnu har jeg ikke mødt den arbejdgiver hvor jeg så meget som ville give dem sådan en tåbelig besked

Så krebs25 gør som Zuza beder om få det på skrift , gå til din chef og fortæl det og bed vedkommen om at forklare for kommunen at det ikke er noget der kan lade sig gøre....

jeg var også i arbejdsprøvning på et plejehjem hvor jeg skulle være der tre timer om dagen , og hver time skulle jeg så sætte mig ned og hvile mig i 15 min ... den arbejdsprøvning blev stoppet da min chef bakkede mig helt op i at det ikke var muligt for mig med min personlighed at overholde de 15 min (man sidder jo ikke godt tilbagelænet og ser kollegaer ligge vandret af travlhed )


Som i et andet indlæg til dig (ang at skrive til din sagsbehandler om alder og sygdom) så vil jeg også her foreslå at du skriver til hende hvordan hun mener at det skal kunne forenes at være i job og hvile sig på en gang.. og husk for guds skyld at skrive dagbog mens du er i arbejdsprøvning
  Besvar med citat
Gammel 30-10-2007, 20:18   #30
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Hej igen Krebs25

Jeg synes, du skal sige til din sagsbehandler, at du får brug for en special-madras, et roligt rum osv. (Måske en specialindrettet skurvogn til dig... )

Det er da utroligt, så mange mystiske ting, de sagsbehandlere forlanger.

Bed om at få det indskrevet i din ressourceprofil, at hun forlanger det.
Og sørg for, at dine skånebehov indføres i ressourceprofilen.

Hver eneste gang, din sagsbehandler siger noget, så bed om det på skrift, for det skal du altså have.

Dine skånebehov SKAL respekteres.

Og du SKAL holde fast i, at de skal respekteres.

Og HUSK dagbogen.
Hej igen

Jeg ber altid om at få et referat på skrift, men det er ikke alting min sagsbehandler "husker" at få med. Bl.a står der ikke at jeg har spurgt om muligheden for fleksjob.... Jeg vil bede hende om, at skrive det i min ressourceprofik, hvis hun mener, jeg skal til at sove på min arbejdsplads!
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ØH frem og tilbage er lige langt eller noget - vedr førtidspension igen Lejeko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-05-2013 20:01
I'M BACK! Og har brug for hjælp igen. annagw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 18-02-2012 18:32
Igen igen.. Nyt spørgsmål vedr. Pensionskasse. Cerise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-05-2011 10:36
Har brug for hjælp, ang. aktivering/arbejdsprøvning missjane Alt det andet 2 05-04-2011 09:51
Brug for hjælp igen..... krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 1 30-04-2007 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension