K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2007, 00:23   #1
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
fleksjob, hvad hvis jeg ikke selv kan finde et?

Hejsa alle sammen, jeg er lige blevet bevilliget flexjob, men ifølge min jobkonsulent, er det mig selv, der skal finde et job", kan det passe? Jeg er ikke meget for at skulle "stå med hatten i hånden" og føler det lidt ydmygende, at skulle ringe rundt for at høre om jeg kan bruges, især når det kommer til , at skulle fortælle om mine begrænsninger, jeg vil sq gerne arbejde, men troede, at konsulenten, havde noget ansvar, eller kontakter, i erhvervsmiljøet, hjælp, please, knus Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2007, 00:37   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Helle4

Du har ret. Jobkonsulenten skal hjælpe dig, men...

Lovgivningen ændres med lynets hast, så intet er sikkert mere.

Jeg synes, du skal forlange, at han hjælper dig. Det får han penge for. Ellers må du få din sagsbehandler til at hjælpe dig.

Jeg går ud fra, at dit timeantal og dine skånebehov er på plads.

Det kan være, andre kan svare dig senere.

Knus
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2007, 01:29   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helle4 Se meddelelser
Hejsa alle sammen, jeg er lige blevet bevilliget flexjob, men ifølge min jobkonsulent, er det mig selv, der skal finde et job", kan det passe? Jeg er ikke meget for at skulle "stå med hatten i hånden" og føler det lidt ydmygende, at skulle ringe rundt for at høre om jeg kan bruges, især når det kommer til , at skulle fortælle om mine begrænsninger, jeg vil sq gerne arbejde, men troede, at konsulenten, havde noget ansvar, eller kontakter, i erhvervsmiljøet, hjælp, please, knus Helle
Hej Helle4

Det er helt klart din kommune der har pligt til at hjælpe dig med at finde job, men vil man gerne have et fleksjob så er man nød til at gå ud og hjælpe til med at finde et selv,og om ikke andet så kan du forlange af din jobkonsulent at han laver et fleksbevis til dig.

med det i hånden vil det være meget nemmere for dig at finde et job, du vil på sådan et bevis skulle have påført hvad dine skånehensyn er , hvor lang tid du kan arbejde hvad du har med af hjælpemidler og hvad dit tilskud er...

Men vil lige advare dig , fleksbevis SKAL udfærdiges efter loven som trådte i kraft i juli 06 , og det skal det hvis du forlanger det, desværre har vi ikke oplevet mange af de fleksbevis , eller retter vi har oplevet et ...

Kommunerne undslår sig med at de ikke ved hvordan man skal lave det endnu, men deres frist er udløbet for lang tid siden og jo flere vi laver ballade om det, jo hurtigere vil vi få det....

(jeg har skrevet til DSI omkring det og venter på svar, da det skulle udarbejdes i samarbejde med dem , så må de være de nærmeste til at kunne fortælle hvor langt de er nået )

men det kommer der snart mere om i en anden tråd

Du behøver ikke forklare en virksomhed hele din historie ...

Hvis din jobkonsulent fastholder at det er dig selv der skal finde jobbet så syntes jeg du skal spørge efter en lov paragraf hvori det står, samtidig kan du så aflever denne lov paragraf til ham


§ 71.
Kommunen giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension, og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.


Den burde han kende ...

Jeg har i anden andledning modtaget en mail fra hesten selv (Claus Hjort) og her er hvad han ordret skriver til mig ....


man har ret til tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. Efter loven sørger kommunen for, at personer under 65 år med varige begrænsninger i arbejdsevnen har mulighed for ansættelse hos private eller offentlige arbejdsgivere i fleksjob. Kommune skal give til-bud om fleksjob til personer, der ikke modtager førtidspension efter lov om social pension, og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på norma-le vilkår.

Jeg skal derfor henvise Dem til at rette henvendelse til Deres kommune med henblik på at få et fleksjob eller et andet tilbud, der kan forbedre Deres mu-ligheder for at komme i beskæftigelse.


Jeg ville helt klart gå min jobkonsulent på klingen, og så kan du jo samtidig sige til ham at hvis han ikke magter det, så kan det være at det var en ide at sende dig til en privat aktør...

Og du skal huske at efter ½ år har du KRAV på at komme til en privat aktør hvis ikke kommunen har magtet at finde et job til dig .
  Besvar med citat
Gammel 24-07-2007, 09:32   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Man kunne spørge sig selv hvorfor han er jobkonsulent ?

Selvfølgelig skal han formidle fleksjob og hjælpe dig med at finde et fleksjob men desværre så gør de det ikke !

Ellers må han finde et andet job, du skal ikke tro på hvad han siger for han er jo din jobkonsulent og der må være noget han er ansat til at gøre for dig.

Nå men brug det brev Hjorten har skrevet til Hejdien...eller bedre skriv til Hjorten og spørg ham..hehehehe.

Håber det hele går godt for dig og fortæl hvad der sker...

Venlig hilsen

Stella

Sidst redigeret af Stella; 24-07-2007 kl. 09:51.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2007, 12:48   #5
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
Da jeg gik på AS 3 hvade jeg den samme oplevelse af at være påtrængende, hvis jeg selv søgte arbejde. Jeg blev sur og irriteret flere gange.

Efter mange diskussione indvilligede jeg i at prøve at sende uopfordrede ansøgninger. Jeg sendete faktisk 80 uopfordrede på 14 dage. Jeg fik pæne svar fra ca 75 % af modtagerne, de andre hørte jeg ikke fra. Jeg var til fire samtaler og det gave et godt fleksjob. Det er ikke kun fleksjobbere, der sender uopfordret. Der er kun 28 procent af alle job opslået i dagspressen. De resterende jobs får ansøgere, der kender en eller anden eller dem der søger uopfordret. ( påstand fra AS 3)

Jeg ville også gerne at jobkonsulenten hjalp mig noget mere, men jeg er sgu stolt af selv at have gjort en indsats og fået job.

Egentlig er vi ganske almindelige jobsøgerer bare på skånebehov. Vi har lige så mange kvalifikationer som andre mennesker. Vi er altså lige så gode fordi vi er fleksjobbere.

Jeg sendte en A fire side med hver ansøgning, der fortalte om det at være/ansætte en fleksjobber, så der ikke var noget at være i tvivl om. Jeg fik dem til at hjælpe mig med at lave en ansøgnind, der passede ind alle steder., sendte mit cv med. De betalte porto og telefonopringninger så...........Det er jo lidt af en post, når man sender så mange. Jeg brugte brev-flet, hvilket de også hjalp mig med, så adresserne automatisk kom på.

Kan godt forstå dine tanker bag, at føle sig påtrængende, men på den anden side er vi lige så gode som alle andre. Vi har bare fået vores selvtillid trampet ned under gulvtæppet under den lange proces, inden vi blev visiteret til fleks.

Bed jobkonsulenten om at hjælpe dig i starten, og så begynd lige så stille selv at søge et job. Du kan godt og du skal fortælle dig selv, at den arbejdsgiver der får dig er hen heldig kartoffel.

Held og lykke

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2007, 13:07   #6
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
Jeg gelmte at skrive at når kommunen finder er job, kan vi ikke så let sige nej. Hvis vi selv finder et job og skal til samtale, er der ingen der siger vi skal fortælle om det til jobkonsulentet. Altså kan vi lige så stille sige nej tak, hvis ikke jobbet ikke matcher vores profil.

det har været en fordel for mig. Min mund var lukket når jeg skulle til samtale, indtil jeg vidste hvad jobbet handlede om.

Desuden må jeg indrømme at jeg var bange for at blive " jagtet vildt" hvis ikke jeg fandt et job.

Jeg vil gerne understrege at jeg synes jobkonsulenterne skal være så dygtige og undersøge jobmuligheder til fleksere, men det er de ikke på nuværende tidspunkt, desværre. de kan ikke leve op til deres ansvar. Det er jo bare sådan at i sidet ende er det os selv det går ud over så...........Øv øv, at det skal være på den måde.

jeg vil gerne sende det brev som jeg sendte med til en eller anden med posten, så i kan lægge det på K 10. Det er en god formular, hvis ikke vi kan få et fleksjobbevis, eller skal vente på det i lang tid. Jeg kan også sende min uopfordrede ansøgnin med. Kan bare ikke finde ud af at lægge det på her. Teknik og så mig passer ikke sammen.

Måske vil du Hejdien, hvis jeg sender det med posten. Min uopfordrede ansøgning kan jeg send pr mail.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2007, 13:16   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Bea det lyder som alle tiders ide, du skal bare sende det så skal jeg sørge for at det kommer på ...

Hvis andre ligger inde med noget tilsvarende ( jeg har feks lært at lave cv på en utraditionel måde) så skal i bare sende det, hvem ved det kan være at der sidder en der mangler lige netop det indput , så Bea send du bare vi modtager med kyshånd
  Besvar med citat
Gammel 24-07-2007, 18:34   #8
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
fra helle4

Tak til jer alle, for hurtig reaktion, jeg har det allerede bedre, ss, har kontaktet det sted jeg var i arb.prøvning ( for alt for længe siden) De undersøger i øjeblikket om jeg kan få flex der, så xxxfingre for mig alle sammen, og ellers føler jeg mig rustet til at "kæmpe igen igen" blot nu med jobkonsulenten, som modpart, ja det kræver et godt helbred og fandens god psyke, at være i systemet, men det har jeg, lol, mange knus Helle4
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2007, 22:33   #9
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Smile øv ældreplejen glippede

Hej allesammen, hele kommunens ældrepleje er ved at blive omorganiseret, så De tør ikke ansætte mig i flex, men jeg kan prøve at henvende mig sidst på året!! Skrev derefter til min jobkonsulent, flg.:
Jeg er blevet kontaktet af xxxxxxxxxx, hun havde talt med sin chef ,
om muligheden for at ansætte mig i fleksjob, men men, De er igang med at, omorganisere hele området, derfor kan / tør, de ikke tilbyde mig fleksjob nu, xxxxxxx sagde jeg kunne prøve at ringe sidst på året, før regner De ikke med at være færdige, og før ved hun heller ikke om det er muligt.




Dette gælder desværre hele xxxx området, fortalte hun, da jeg spurgte om der måske var fleksjob på xxxxx.



Jeg er slået grundigt ud, det er her jeg kan klare et " arbejde" og det passer perfekt med hensyn til min bus, som jeg jo er afhængig af, jeg kan ikke holde til så lang tids transport, så xxxxx er det bedste sted at arbejde.



Jeg ved ikke hvad jeg skal nu, men det må du være den rette til at vide. Jeg kan ikke finde andre områder, hvor jeg ville matche, eller hvor der kan tages de hensyn, jeg har behov for.



Har hørt at jeg skal have lavet et fleksjobbevis?

derefter svarede min søde konsulent:

Du er nu nødt til at tænke over, hvad du så skal i stedet. Hvad er det du kan tilbyde en arbejdsplads, hvad er dine kompetencer, hvad kunne du tænke dig at lave. Efterfølgende skal du undersøge, hvilke konkrete virksomheder, der gør brug af de jobfunktioner, du kan tilbyde og tage kontakt til dem.



Jeg siger ikke det er nogen nem opgave, men du skal gøre dig ovenstående tanker og søge nogle jobs inden vores næste samtale d. 23/8 – 2007.



Til samtalen kan vi tale om fleksjobbevis.

Hmm jeg har iøvrtigt skrevet til Hjorten, og spurgt hvad en jobkonsulents opgave er!! Får svar om et par uger. Tak for ingen hjælp fra hendes side, har iøvrigt set at min lokale aof, tilbyder småkurser, for nye flekser, det vil jeg på!! Puha langt indlæg, men ville lige holde Jer søde mennesker orienteret.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2007, 22:53   #10
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Smile svar fra Claus Hjorten

Ja så fik jeg svar på mit spørgsmål til Hjorten, som lød på: hvad er jobkonsulentens rolle mht. flex, idet min jo mener det er mig der skal finde et selv alene, her er svaret:

Det betyder, at det stadig er kommunen, der skal hjælpe med at finde et egnet fleksjob til dig, men samtidig vil jeg opfordre dig til, at du selv gør, hvad du kan for at finde et fleksjob. På jobportalerne www.ijobnu.dk og på www.jobnet.dk vil du kunne finde ledige fleksjob. Derudover finder mange et fleksjob ved at bruge deres faglige netværk.

Jeg håber snart det lykkes for dig, i samarbejde med kommunen, at finde et egnet fleksjob, da det er vigtigt, at alle, der har en arbejdsevne, får mulighed for at bruge den til gavn for både sig selv og samfundet.
Dettte svar vil jeg glæde mig til at vide min søte jobkonsulent til næste møde, knus til alle herfra
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilket fleksjob, hvis man ikke kan nok? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 6 01-11-2012 17:45
Når kommunen ikke kan finde et fleksjob sporup Spørgsmål ang fleksjob 6 25-07-2011 10:18
hvis der ikke kan skaffes et fleksjob... hva så?? solstråle Spørgsmål ang fleksjob 2 28-11-2010 22:08
Kan kontanthjælp stoppes, fordi man ikke har været i stand til at finde et fleksjob? Cordulla Dit og Dat 5 06-09-2010 14:02
arbejdsprøvning - hvad hvis man ikke kan V_Brask Alt det andet 11 13-09-2009 08:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension