K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2010, 00:09   #11
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Og forsikringsselskaber, der er faktisk også nogle gange nogle halvskjulte muligheder for forskellige ydelser der!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 22:34   #12
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter8 Se meddelelser
Skynd dig at søge midlertidig invalidepension hos lærernes pension. Jeg får 9000 kr/mdr + 2000 kr/mdr/barn, så det er virkelig noget der mærkes, men der er stort set ingen der ved man kan få det!!
Ej for filan! Det er jo helt vildt...jeg er enlig mor til to små! Det ville da være en fest bare at få lidt den vej!!!

Nu spørger jeg så lige dumt...men hvor længe kan jeg få det, hvis jeg nu får noget? Jeg forventer at være på ledighedsydelse i max et år eller to...derefter skulle jeg gerne være endt enten i et flexjob eller på FTP. Min sag ER blevet vurderet som varig...er det for altid? eller 'bruger man det op' eller ??? Jeg har aldrig rigtig fået sat mig ind i det med pension, og nu hvor jeg skal bruge det, så virker mit hoved ikke længere til at overskue den slags...

Citat:
Oprindeligt indsendt af skov trold Se meddelelser
ja, det er som peter siger. Midlertidig invalide pension. og der er rigtig får også pr barn.

Men får så ikke helt så meget som peter, men det må jo være afhængig af hvor længe man har betalt til dem.

Lærenes pension er så en af de få pension selskaber der giver midlertidig pension på denne måde.
Jeg har desværre ikke betalt til dem så længe, men lidt har også ret!!! Især når man har to små børn, der også helst skal fodres og iklædes tøj og den slags...!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 16:19   #13
Michaela
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Michaela er ny på vejen
jeg får også midlertidigpension fra lærernes og det gør min søn også. min søn får 2400kr om måneden og de ryger selvfølgelig lige ind på hans konto til en dejlig og lun opsparing til ham til senere i livet (og det kan virkelig blive til MANGE penge), men jeg har så lige set at de kun trækker 38% i skat af min pension, kan det være rigtigt????

Jeg håber virkelig at andre er lige så "heldige" som jeg, for de havde faktisk smidt mig ud da det første år var gået (det skal siges at jeg kontaktede dem 2 uger efter en ulykke og piskesmæld men de afviste at skulle udbetale noget som helst) men 2½ år senere så dumper der sørme penge ind på min konto og jubiiiiii for det, de kunne jo bare have "holdt deres mund" jeg ville jo aldrig opdage det, idet jeg HAVDE spurgt og fået nej...
så pøj pøj til alle (OG KOM SÅ IGANG MED DE POLICER)
knus
Michaela er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 17:17   #14
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Michaela

Velkommen til k10

Citat:
men jeg har så lige set at de kun trækker 38% i skat af min pension, kan det være rigtigt????
Ja, det kan det, da det er din trækprocent, der gælder her, og det er B-indkomst.

Din opfordring til at checke policer kan jeg fuldt ud tilslutte mig.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 10:03   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har du spurt ved din forsikring min dækker ved fleks job.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 20:00   #16
Michaela
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Michaela er ny på vejen
Tusinde tak, jeg vidste slet ikke at dette forum fandtes, men som ansvarlig for en møde-gruppe af piskesmældsramte, tror jeg bestemt at jeg vil henvise hertil, for der er stadigvæk så mange ting der ikke er til at hitte ud af (også for mig selv), selv her 4 år senere.
Jeg har kigget lidt rundt og generelt virker alle rigtig søde og imødekommende, det er jo GULD værd.
og så vil jeg da juble over at jeg ikke skal betale de 50-60% i skat som forventet men blot de 38%, JUBIIIIIIII
Michaela er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
varigt nedsat almira Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 30-04-2013 08:45
Højesteretsdom om godtgørelse for varigt mén og erstatning for tab af erhvervsevne Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 23-06-2011 22:30
Nedsat erhvervsevne Lonnie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 13-10-2010 09:09
Varigt nedsat funktionsniveau Marina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 20-09-2009 16:20
Højesteretsdom om varigt mén og tab af erhvervsevne som følge af lydoverfølsomhed Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 15-01-2009 21:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension