K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2010, 16:26   #1
stress
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Indlæg: 16
Styrke: 14
stress er ny på vejen
økonomisk kompensation ved varigt nedsat erhvervsevne

Hej alle.

Er der nogen der ved om man kan søge enøkonomisk kompensation, når man beviliges fleksjob. Jeg har betalt til efterlønskassen, er i lærernes pension, har en ulykkesforsikring. Har en egenbetalt arbejdsløshedsforsikring.
Har ulykkesforsikring. Jeg har fået konstateret p.t.s.d men psykiateren mener den er opstået i barndommen.
Tak for gode og brugbare svar
stress er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 16:57   #2
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
Hej.

Jeg er også lærer og er pt stadig på sd, pga stress/overbelastning/ptsd.

Jeg har søgt lærenes pension om udbetaling så længe jeg er syg og får ca 4000 før skat pr mdr.
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 16:59   #3
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
der er netop lavet "nye" regler ved a.s.k vedr: fleks-jobbere.....

der kunne du lige prøve og tjekke sagerne ud vedr: din egen situation.

der er nogle skilleår osv osv. men går du ind på www.ask.dk vil du lynhurtigt kunne gå ind og se hvordan reglerne er mht dig ....(om jeg forstod dit spørgsmål korrekt).

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 17:00   #4
stress
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Indlæg: 16
Styrke: 14
stress er ny på vejen
Angry

hej skovtrold.
Er du igang med at søge flexjob? Det er jeg men en langsommelig vej:
Jeg er sendt til psykiater og har fået en speciallægeerklæring, og afventer nu næste skridt. Man skal selv sørge for der sker noget i ens sag.
Hilsen
Stress
stress er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 19:30   #5
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 15
Psychocowboy er ny på vejen
Det vil være dejligt hvis der er en der har overskud til at undersøge det nærmere og så rapportere tilbage herinde.
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 09:26   #6
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stress Se meddelelser
hej skovtrold.
Er du igang med at søge flexjob? Det er jeg men en langsommelig vej:
Jeg er sendt til psykiater og har fået en speciallægeerklæring, og afventer nu næste skridt. Man skal selv sørge for der sker noget i ens sag.
Hilsen
Stress

Jeg håber det ender med et flexjob. Jeg er igang med første arbejdsprøvning og er færdig om 3 uger. Jobcenterets mål, var at jeg kom op på 37 timer og kunne raskmeldes til a-kasse. Men jeg er kun oppe på 3 timer og nogle dage 3½. Har forsøgt at presse mig til flere timer men ved 4 timer går jeg fuldstændig i stå.

ja, man skal selv presse på og bede om at komme videre med afklaring. Min sagsbehandler var på et tidspunkt 2 mdr om at få formuleret et brev til min psykolog om en udtalelse.
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2010, 20:22   #7
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af skov trold Se meddelelser
Hej.

Jeg er også lærer og er pt stadig på sd, pga stress/overbelastning/ptsd.

Jeg har søgt lærenes pension om udbetaling så længe jeg er syg og får ca 4000 før skat pr mdr.
Ej, det skal jeg lige forstå rigtigt. Du får udbetalt pension imens du er på SDP?

Jeg har været på SDP i flere år, men har da slet ikke skænket det en tanke at jeg evt kunne få noget fra pension? Jeg er nu overgået til ledighedsydelse, og skal på et eller andet tidspunkt vurderes hvorvidt min arbejdsevnerest er stor nok til at man vil bevillige et flexjob eller om det bliver en FTP. Mon jeg også kan søge noget nu? Jeg har også lærernes pensionsforening.
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2010, 20:49   #8
Peter8
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
Peter8 er ny på vejen
Skynd dig at søge midlertidig invalidepension hos lærernes pension. Jeg får 9000 kr/mdr + 2000 kr/mdr/barn, så det er virkelig noget der mærkes, men der er stort set ingen der ved man kan få det!!
Peter8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2010, 22:37   #9
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
ja, det er som peter siger. Midlertidig invalide pension. og der er rigtig får også pr barn.

Men får så ikke helt så meget som peter, men det må jo være afhængig af hvor længe man har betalt til dem.

Lærenes pension er så en af de få pension selskaber der giver midlertidig pension på denne måde.
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2010, 23:26   #10
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 18
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af skov trold Se meddelelser
ja, det er som peter siger. Midlertidig invalide pension. og der er rigtig får også pr barn.

Men får så ikke helt så meget som peter, men det må jo være afhængig af hvor længe man har betalt til dem.

Lærenes pension er så en af de få pension selskaber der giver midlertidig pension på denne måde.
Jeg har da hørt om flere, der har fået en ydelse fra deres forskellige pensionsselskaber ved uarbejdsdygtig. Kald det invalideydelse eller andet.

Da jeg havde været uarbejdsdygtig, på sygedagpenge i 3 måneder, kunne jeg få 5000kr før skat fra PFA hver måned gennem de 2 år, jeg var på sygedagpenge. Det er så fortsat, efter jeg er gået på førtidspension.

Samtidig fik jeg ca. 500kr om måneden fra en anden gammel pensionsordning, jeg havde i et langt tidligere job.
Det kommer helt an på, hvad der står i policen, altså hvilken ordning arbejdsgiveren har lavet med pensionsselskabet for medarbejderne.

I min police stod der, at jeg skulle søge indenfor 1 år, ellers ville jeg miste pengene, jeg skulle have haft for den periode.
Så jeg kan da kun opfordre alle, der ryger på sygedagpenge, til at finde policerne frem og få ringet til deres pensionsselskaber.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
varigt nedsat almira Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 30-04-2013 08:45
Højesteretsdom om godtgørelse for varigt mén og erstatning for tab af erhvervsevne Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 23-06-2011 22:30
Nedsat erhvervsevne Lonnie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 13-10-2010 09:09
Varigt nedsat funktionsniveau Marina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 20-09-2009 16:20
Højesteretsdom om varigt mén og tab af erhvervsevne som følge af lydoverfølsomhed Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 15-01-2009 21:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension