K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2009, 13:18   #1
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
kan jeg søge om flexjob ?

jeg er ny her, desværre er jeg blevet syg. Det blev jeg for 1½ år siden, jeg har mange nervesmerter og tager dagligt medicin, jeg er lige gået op og har derfor også bivirkningern. Jeg er meget træt og har brug for at sove 12-14 timer hver dag. Jeg var sygemeldt i 7 md og kom tilbage til en 13 timers stilling med vikar timer som supp. jeg har det det sidste 6 md arbejdet omkring 30 timer - men jeg har nu fået flere smerter. Jeg har desværre ingen diagnose, men heldigvis anderkender lægerne at jeg har smerter. den sidste har jeg ikke taget særlig mange vikartimer og derfor vil jeg få næsten ingen sygedagpenge hvis jeg bliver sygemeldt igen. Jeg har det meget svært med usikkerheden, kan man søge fleks uden at blive sygemeldt ? hvad skal jeg gøre ???
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 13:36   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Manglende diagnose!

Kære Mor2.

Velkommen til. Fremover skal du blive her på DIN tråd, fordi det fremover bliver lettere for os andre at råde dig.

At søge det offentlige om hjælp er ikke så let som befolkningen tror. Men at du ingen diagnose har, trods du bliver sygemeldt, er det første problem.

Sæt dig først ind i følgende regler omkring flexjob: http://www.clh.dk/?id=1474

Tag det roligt og stil spørgsmål som de dukker op. Men forbered dig på at tingende ikke går så hurtigt som man ønsker. Men hvis din praktiserende læge "kun" sygemelder dig, endda flere gange, må der være en årsag.

Men læs lidt om manglende diagnose her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=8...lende+diagnose

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 29-12-2009 kl. 14:04.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 15:43   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis du er i risiko for at ryge ud af arbejdsmarkedet, skal kommunen bruge arbejdsevnemetoden og lave en ressourceprofil på dig, så man kan få et overblik over din arbejdsevne.

Du kan finde link her på siden til arbejdsevnemetoden og ressourceprofilen øverst til venstre på forsiden og under nyttige links.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 23:06   #4
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
jeg har nu fået en diagnose af hospitalet. Ja det lyder mærkeligt at jeg er glad men måske nogle af jer andre kender uvisheden som meget svær. Jeg har i dag været hos min egen læge som siger at hun vil skrive til kommunen at der ikke er mulighed for helbredelse og at hun mener jeg bør indstilles til flexjob. Jeg ved ikke om jeg kan klare flexjob, men jeg vil så gerne prøve- hvordan tror min chancer er når lægen skriver det ?

Jeg er også blevet sygemeldt, da jeg næsten ingen kræfter har .

Jeg er blevet sygemeldt da jeg næsten ingen ting kan pga smerter.

Sidst redigeret af Stezu; 21-01-2010 kl. 23:40. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 23:37   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej mor2 :-)

Jeg er ikke den her på stedet med størst indsigt i de forhold du står overfor, men jeg ved selv hvor rart det er at vide at nogen har læst indlæggene samt ikke mindst at få svar hurtigst muligt. Så hermed et velkommen til, og et svar efter mine bedste evner...

Det er desværre ikke din læges udtalelse der afgør om du får flexjob.
Når du nu kommer i kontakt med kommunen i forbindelse med at lægen har anmodet om indstilling til flexjob, vil du skulle gennem et forløb for at afklare din arbejdsevne. Jeg er ked af at sige det; men du har mange telefonsamtaler og møder foran dig. Det skal afklares hvorvidt du kan arbejde under normale vilkår på nedsat tid (altså om du den tid du er på arbejdet kan yde lige så meget som andre forventes at yde) eller om der skal tages andre hensyn end timetallet. Og det foregår desværre ikke blot ved at du fortæller hvordan det tidligere har været - jeg kan ikke forestille mig, at du slipper for at skulle gennem en praktisk afklaring på arbejdspladsen.
Når det er sagt, så er jeg ganske sikker på, at du vil få bevilget flexjob i sidste ende, når der ikke er nogen mulighed for helbredelse. Et vigtigt punkt er dog, at det ikke kun er helbredelse der skal være udelukket; mulighederne for bedring af din tilstand skal også være udtømte.

Jeg vil med interesse følge andre svar og jeg ønsker dig pøjpøj :-)

Vh Anna
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 23:41   #6
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Fleksjob

Som det blev svaret dig før, så skal din kommune anvende arbejdsevnemetoden og lave en ressourceprofil på dig.

Og det med endelig at have fået stillet en diagnose, må gerne gøre dig glad, for nu ved du, hvad det er du fejler, men desværre er der ikke udsigt til bedring for dig, hvilket jo er trist og derfor skal du lige have et

Din læge må dog ikke skrive noget som helst om, hvad du måtte være berettiget til og må derfor ikke indstille dig hverken til revalidering, fleksjob eller førtidspension.

Han må kun skrive, hvad det er du fejler og om sygdommen er stationær, og om han mener du har en arbejdsevne tilbage og i givet fald i hvor mange timer om dagen, din læge mener, du kan klare et arbejde.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 23:53   #7
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
hvorfor kan jeg ikke se jeres svar
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 00:20   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ØØHH kan du ikke se vores svar .. jamen du ved jo vi har svaret .. hvis der er problemer så send en pb til webmaster eller brug kontaktformularen (ved så ikke om du kan se det her )
  Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 00:52   #9
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
Tak for jeres svar, dejligt at have fundet k10

syntes det er vildt mærkeligt kan ikke se jeres svar ?

kan kun se 6 ud af 11 poster, kan kun se 4 på side 1 hvorfor ??

prøver igen

Sidst redigeret af Stezu; 21-01-2010 kl. 23:39. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 01:19   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmmm, dét lyder godt nok mystisk - jeg kan se alle 14....eller er det 15 besvarelser.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge flexjob... Hvad nu? Q1982 Spørgsmål ang fleksjob 5 15-08-2013 22:30
Nu flexjob - men vil søge førtidspension !!! Mai-ling Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-06-2013 15:36
Hjælp til at søge flexjob mv. Sommerfuglen Spørgsmål ang fleksjob 6 04-01-2012 18:49
At søge førtidspension/flexjob V_Brask Spørgsmål ang fleksjob 9 01-08-2010 17:26
flexjob selv søge jj2 Spørgsmål ang fleksjob 4 28-03-2008 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension