K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2012, 11:05   #11
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
TAK for jeres svar
Jeg har printet beviset ud og noteret at der skal stå timetal samt fridage. Det er vist godt at være forberedt da jeg kan forstå at det er meget forskelligt om man har fået beviset eller ej. Jeg havde ellers indtryk af at beviset var en form for forklaring til en evt. arbejdsgiver vedr. skånehensyn, men måske tager jeg fejl? Det undre mig at der er så stor forskel på hvordan man fortolker reglerne i de forskellige kommuner.
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 11:31   #12
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Ette 74 - Du skal være bevilliget fleksjob før du kan få et bevis.
[/B]
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 13:47   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Etta74: Som Maruus skriver, skal man jo være fleksjobvisiteret for overhovedet kan få sådant et. Fleksjobbevis er til brug til arbejdsgiver (f.eks. vedlægge til ansøgninger), som kan fortælle, at personen er visiteret fleksjobber.

Her er lovgivningen, som nævner fleksjobbevis:
https://www.retsinformation.dk/forms...x?id=126443#K7

§ 14. Kommunen skal efter anmodning udstede et fleksjobbevis til personer, der er visiteret til fleksjob og som modtager kontanthjælp, starthjælp, ledighedsydelse eller særlig ydelse efter lov om aktiv socialpolitik. Fleksjobbeviset indeholder oplysninger om fleksjobordningen, de handicapkompenserende ordninger og personens skånebehov. Kommunen skal anvende den skabelon, som Arbejdsmarkedsstyrelsen udarbejder.

Nogle kommuner udsteder dem blot (ser det ud til), så snart en bliver fleksjobber, selvom fleksjobberen måske ikke selv har bedt om at få den. Andre kommuner vælger så ikke at gøre det. Det er ikke forpligtet. Så det handler blot om, at man som visiteret fleksjobber kan bede om sådant et, hvis man ønsker at vise/aflevere sådan en til en arbejdsgiver, som måske kan være interesseret i en ansættelseskontrakt.
Jasmina: Lovene er ens i hele Danmark. Det kan blot være forskelligt i praksis, om nogen kommuner har valgt at udstede sådan et fleksjobbevis til nyvisiterede med det samme eller lade være. Netop fordi de ikke er forpligtet at udstede dem, kun når en visiteret fleksjobber beder om at få det.

Jeg selv har nøjes med at skrive i ansøgninger, at de kan kontakte min jobkonsulent (med tilladelse) osv... Jeg skriver åbent om mine nedsatte arbejdsevne i ansøgningen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 14:30   #14
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Okay, så forstår jeg bedre at jeg ikke har fået et Mange tak!
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 19:58   #15
JP2610
Elsker at være her på K10
 
JP2610s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Rødovre
Indlæg: 56
Styrke: 13
JP2610 er ny på vejen
Hej, da jeg blev tilkendt fleks i januar fik jeg udstedt fleksjobbevis, underskrevet af SB, dateret og stemplet med tlf.nr osv, printet ud i x antal eksemplarer som jeg så kan vælge at vedlægge mine ansøgninger.
SB bad mig om SELV at udfylde/krydse af i felterne hvad mine skånehensyn er...?! Så det gør jeg så... men det lyder som om det er meget forskelligt fra kommune til kommune/ SB.....

Hilsen JP2610
JP2610 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 20:04   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
JP2610 - det er nemlig korrekt, der er store forskelle landet over - kan godt forstå folk er snot forvirret over det fleksjob bevis.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 01:47   #17
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
ja ok tak så blev jeg det klogere ;O)
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 15:00   #18
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Jeg har været fleksjobbevilget siden 2008, har været i 1 fleksjob siden som desværre ikke gik pga. skånehensyn der ikke blev opfyldt, og jeg har aldrig fået et fleksjobbevis, jeg har i mine ansøgninger skrevet kort hvad mine skånehensyn er, og at min jobkonsulent vil stå til rådighed for yderligere oplysninger.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Er i job - søger flexjob - hvad skal jeg være obs på? Livsvilje Spørgsmål ang fleksjob 13 19-05-2012 07:39
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Her er beviset på Hjort's storhedsvanvid Razmo Politik og Samfund 7 28-07-2009 00:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension