K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2010, 23:20   #11
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Buster: Er nu læst
Kendte godt til begrebet, har bare aldrig været ude for det selv, så anede ikke det hed en partsrepræsentant!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 23:34   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, herligt andersine og så håber jeg for alles skyld at du nu kender og forstår forskellen på begge dele

Vil gætte på at rigtig mange borgere fremover vil benytte sig af begge dele, i dette vanvittige system(MIN mening) -og så er det jo godt at være forberedt ikk´

(det koster jo alle skatteydere rigtig mange penge hvis først kommunen skal hoste op med deres egen jurist når sagsbehandleren ikke forstår hvad der sker!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 15:07   #13
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hæ hæ jep, men jeg ville nu nok også opdage det når det sker.
Har set den delvise pratsrepræsentant før, ift. når borgeren får en fagforening eller advokatfirma ind i sagen, men det hedder jo "bare" samtykke til at de må gøre dette og hint, og det får de så lov til

Indrømmet, jeg ville synes som sagsbehandler, at det ville være lidt mærkeligt at skulle arbejde sammen med en anden, som om vedkommende var den sygemeldte. Men på den anden side, så kunne det jo netop være godt ift. angstramte, så der må det jo bare være mit job at komme over det og handle derefter
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 15:40   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Hæ hæ jep, men jeg ville nu nok også opdage det når det sker.
Har set den delvise pratsrepræsentant før, ift. når borgeren får en fagforening eller advokatfirma ind i sagen, men det hedder jo "bare" samtykke til at de må gøre dette og hint, og det får de så lov til

Indrømmet, jeg ville synes som sagsbehandler, at det ville være lidt mærkeligt at skulle arbejde sammen med en anden, som om vedkommende var den sygemeldte. Men på den anden side, så kunne det jo netop være godt ift. angstramte, så der må det jo bare være mit job at komme over det og handle derefter
Andersine undskyld mig men er det ikke sagsbehandler der har vejlednings pligt ? herunder at man kan lade sig repræsentere af en parts repræsentant/bisidder ..


Må jeg ikke være så fræk at høre hvilke uddannelse du har ?
mener er du sagsbehandler , sags formidler eller socialrådgiver, min søn er i gang med at uddanne sig som pædagog og de har da juridisk undervisning også deribland bisidder og parts repræsentant for børn og unge ..
Hvor længe har du arbejdet som socialrådgiver/sagsbehandler ?

Jeg ville til hver en tid mene at det er meget vigtigt at man som sagsbehandler kender loven om parts repræsentant (uanset at man har mødt en ) jeg kender flere socialrådgivere der tager det som en naturlig ting at deres borger i sær de mest svage af dem møder op via en parts repræsentant, ikke kun for angste borger men også for borger der ikke er godt inde i loven eller som magter at sætte sig ind i loven er det en god ting, jeg har selv været med som bisidder hvor vi lavde det om til parstrepræsentant alene af den grund at bisidder ikke har de samme muligheder for at blande sig i samtalen ....

tillader mig altså lige at sætte dette på

Citat:
§ 8. Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling lade sig repræsentere eller bistå af andre. Myndigheden kan dog kræve, at parten medvirker personligt, når det er af betydning for sagens afgørelse.
Det ville jo være dejligt hvis man som sagsbehandler lige gjorde sine borger opmærksomme på det , jeg ved at det er noget vi har brugt lang tid på at huske folk på herinde , alt for at sikker sig en god sag og et gnidningsfrit forløb og her er bisidder og parts repræsentant et vigtigt element lige som det er vigtigt at vide at man har KRAV på aktindsigt og at man må optage samtaler uden samtykke fra sagsbehandler

Undskyld jeg lige kap-rede tråden ...
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:18   #15
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jamen jeg kender det skam godt, jeg informerer altid mine borgere om bisidder muligheden (og anbefaler den også), ligesom jeg godt kender til samtykke og udvidet samtykke.
Men har aldrig mødt en borger der brugte udvidet samtykke/partsrepræsentant, og er faktisk heller ikke noget jeg vil anbefale med mindre man er meget angst ramt, for det virker nu engang bedst at tale sin egen sag (gerne med støtte fra en bisidder), for som flere har nævnt andre steder, hvordan skal en anden vide hvordan man har det, når man ikke selv har prøvet det?

Jeg er uddannet socialrådgiver, og jeg har arbejdet med sygedagpenge i 3 år.

Og jeg kender faktisk en del til lige denne lovgivning, men du skulle bare vide, hvor mange og omfattende regler, vejledninger, principafgørelse mm der findes! Og det bare indenfor dette område!
Så selvom det så klart er vores ansvar, så har ingen af os hjernekapacitet til at huske samtlige paragraffer, der evt, kunne blive relevante... Men jeg kan alle de store linier, og en stor del af de små, samt ved hvordan jeg skal finde ud af mere!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:22   #16
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jamen jeg kender det skam godt, jeg informerer altid mine borgere om bisidder muligheden (og anbefaler den også), ligesom jeg godt kender til samtykke og udvidet samtykke.
Men har aldrig mødt en borger der brugte udvidet samtykke/partsrepræsentant, og er faktisk heller ikke noget jeg vil anbefale med mindre man er meget angst ramt, for det virker nu engang bedst at tale sin egen sag (gerne med støtte fra en bisidder), for som flere har nævnt andre steder, hvordan skal en anden vide hvordan man har det, når man ikke selv har prøvet det?

Jeg er uddannet socialrådgiver, og jeg har arbejdet med sygedagpenge i 3 år.

Og jeg kender faktisk en del til lige denne lovgivning, men du skulle bare vide, hvor mange og omfattende regler, vejledninger, principafgørelse mm der findes! Og det bare indenfor dette område!
Så selvom det så klart er vores ansvar, så har ingen af os hjernekapacitet til at huske samtlige paragraffer, der evt, kunne blive relevante... Men jeg kan alle de store linier, og en stor del af de små, samt ved hvordan jeg skal finde ud af mere!

jeg blive nød at tage samtykke/partsrepræsentant fordi min sag køre i 5 år uden nogen afgørelse så jeg kunne ikke magte mere ....
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:31   #17
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det synes jeg også er fint, for så har du jo ligesom også lagt fem års arbejde og egne udtalelser i det! Så resten burde jo være mere basisinfo og knap så meget baggrundsinfo, og så er det da alletiders, at du har en til at hjælpe dig med det!

Må jeg spørge, hvem i bruger som partsrepræsentant, jer det gør det? Familiemedlemmer, advokat, fagforening, andet?
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:34   #18
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Det synes jeg også er fint, for så har du jo ligesom også lagt fem års arbejde og egne udtalelser i det! Så resten burde jo være mere basisinfo og knap så meget baggrundsinfo, og så er det da alletiders, at du har en til at hjælpe dig med det!

Må jeg spørge, hvem i bruger som partsrepræsentant, jer det gør det? Familiemedlemmer, advokat, fagforening, andet?
jeg bruger Landsforeningen men nogle bruger også advokat..men de i landsforeningen har også advokat hvis der skal hjælpes...
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 20:14   #19
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, du må da gerne spørge og så skal jeg for min part svare:

vi var TVUNGET udi at bruge vores advokat = gæld påført os af kommunen.

(For vores histories vedkommende var den SÅ grotesk at selv en anden kommunal tilknyttet person til vores familie opfordrede os til at klage til Gud og hvermand, gå offentligt mm -da selv hun, som jo af alle i dette regi, ALDRIG havde oplevet lign -men det er jo en hel anden historie!)

Kort sagt, sagsbehandleren(og dennes "søn", som vi kalder det herhjemme) havde af en eller anden grund en personlig aversion imod os, ja, beklager, KAN vitterlig ikke opfatte det anderledes -for disse ting blev gjort bevidst, det fik vi jo så syn for sagen for i bla Ankenævnet = advokaten havde sjældent set en så skarp afgørelse!
Hun havde INTET at have hverken den ene eller anden afgørelse, udtalelse mm i.
Hun nægtede konsekvent at sende fx kopier af afgørelser, rp mm til min mands advokat(der fandt vi jo senere ud af herinde, at når borgeren/advokaten har henvendt sig på skrift 2 gange og rykket, ja, så kan man politianmelde sagsbehandleren/kommunen)
Kort sagt, hun havde ikke pli nok til at erkende at hun så at sige ikke havde lavet en hujende papf... i forhold til min mand(uuhh, hun har været en dyr medarbejder for kommunen!)

andersine, du sir:
"Men har aldrig mødt en borger der brugte udvidet samtykke/partsrepræsentant, og er faktisk heller ikke noget jeg vil anbefale med mindre man er meget angst ramt, for det virker nu engang bedst at tale sin egen sag (gerne med støtte fra en bisidder), for som flere har nævnt andre steder, hvordan skal en anden vide hvordan man har det, når man ikke selv har prøvet det?"

Borgeren kan blive tvunget udi at benytte sig af advokat og det ikke kun pga angst næ, slet og ret pga sagsbehandlerens uvidenhed(næsten = dumhed!)
Og jo, jeg vil i den grad anbefale brug af begge dele af hensyn til ALLES retssikkerhed.
Det eneste at borgeren beder om er at lovgivningen blir fulgt og at sagsbehandleren ikke tolker i øst, når det skulle være i vest!

Og nej, vi fik IKKE pengene retur for advokatregning, ej heller en undskyldning, hviket nok er det jeg savner allermest!!!

Sorry andersine, men sådan et møde med systemet har for altid givet mig ar på sjælen og jeg ønsker IKKE at have noget med kommunen at gøre fremover, ihvertfald så lidt som muligt(er jo blot pisket til nogen gange at henvende mig til visitatoren når vi har brug for ekstra hjælp ell lign, da vi begge er handicappede, men det huer mig ikke!)

Apropos, vores skeletter i skabet og undskyld, dobar for lige at kapre din tråd.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 08-04-2010 kl. 20:57.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 06:54   #20
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Jeg

bruger 3F...og overvejer meget kraftigt at få en jurist/advokat på banen også

Der er intet sket i min sag i over 6 mdr....jeg får forlænget min arbejdsprøvning....som jeg nu har været i siden D.01/10-2008 med den gulerod...at jeg ville have job når jeg blev godkendt til fleks.

Men nu syntes sagsbehandler det godt at overse mig totalt..og det har stået på i også over 6 mdr.

Og der sker intet i min sag...fordi jeg har en klage i Beskæftigelsesnævnet..og den venter de afgørelse på....så de gør intet ved min sag....ifølge teamlederens ord.

Fik så 3F til at bede om møde med sagsbehandleren.....og der vil sagsbehandleren godt svare...ret hurtigt endda.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flex. Nye regler møde i kommunen dobar Spørgsmål ang fleksjob 10 10-03-2013 10:09
Møde på kommunen dobar Spørgsmål ang fleksjob 22 26-08-2011 10:06
angst før møde med kommunen MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 18-06-2011 12:22
Bisidder til møde med kommunen Tutteren Spørgsmål ang fleksjob 23 11-02-2011 18:54
positivt møde på kommunen i dag supersus Alt det andet 6 28-01-2009 19:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension