K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2011, 12:18   #1
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Per Stig Møller- Sygedagpenge

Er der nogen der ved om Folketingsmedlemmer er omfattet af sygedagpenge, eller de stadig får deres honora som medlemmer udbetalt under sygdom?
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 14:33   #2
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Folketingspolitikere får deres vederlag udbetalt under sygdom og anden fravær.
Der er hverken møde eller arbejdspligt som folketingspolitiker , flere har et fuldtidsarbejde ved siden af.

Bliver de ikke genvalgt til folketinget , modtager de eftervederlag i 2 år svarende til grundvederlaget for en folketingspolitiker , naturligvis uden krav om aktivering , som ellers påstås at være så sundt for alle andre. Først derefter starter deres dagpenge eller eventuelle sygedagpengeperiode.

I øvrigt er det ikke underligt folketingspolitikere har mange privileger , gæt hvem der bestemmer deres løn og arbejdsvilkår.

Som andre eksempler kan nævnes ,
4 dages arbejdsuge ( hvis man vil ) , og meget lange ferier.

Sidst redigeret af halse; 17-02-2011 kl. 15:01.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 16:16   #3
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Ja, der er mange fordele, men jeg vil så også sige at jeg som offentlig ansat altid fik fuld løn under sygdom, så det er altså ikke kun politikkerne der får det.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 17:15   #4
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Mange privat ansatte får også fuld løn under sygdom ( bl.a. på min arbejdsplads ) , andre kun 90 procent af lønnen , eller hvad der ellers er aftalt i overenskomsten. men de er nu alligevel indirekte underlagt sygedagpengeloven efter 3 ugers sygdom for de flestes vedkommende.

Efter 3 uger kan arbejdsgiveren nemlig få refunderet sygedagpenge fra den syges bopælskommune , arbejdsgiveren skal efterfølgende kun betale differencen mellem sygedagpengene og lønnen til den ansatte.

Den syge er herefter underlagt samme forpligtelser i forhold til aktivering , opfølgnings samtaler mv. som reelle sygedagpengemodtagere , ellers ophører kommunens refusion til arbejdsgiveren.

Det vil givet få konsekvenser for den syges ansættelsesforhold , hvis denne nægter at møde op på kommunen til samtaler og aktivering , da dette vil koste arbejdsgiveren dyrt.

Folketingspolitikere er undtaget for dette regeltyrani , i kraft af mangel på et arbejdsgiverforhold.

Sidst redigeret af halse; 17-02-2011 kl. 17:39.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 17:51   #5
DortheJ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2009
Indlæg: 43
Styrke: 15
DortheJ er ny på vejen
Såfremt ingen misbrugte systemet og sygemeldte sig når de ikke er syge ville det være langt lettere for vi andre at komme igennem nåleøjet......
DortheJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 18:01   #6
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Såfremt ingen misbrugte systemet og sygemeldte sig når de ikke er syge ville det være langt lettere for vi andre at komme igennem nåleøjet......
nogen i flexjob sygemelder sig gangeteret også selvom de ikke er syge arbejde så får arbejds skiveren også extra penge der .en lille smutvej til extra penge ops sagde jeg det :P
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 21:02   #7
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg tror ikke på mange langtidssygemeldte pjækker , som er den gruppe der hovedsageligt modtager sygedagpenge , direkte eller indirekte.

Korttidssygemeldte ( under 3 ugers sygdom ) er i reglen ikke omfattet af sygedagpengeloven , her afholder arbejdsgiveren som regel alle udgifter selv.
Der er dog visse undtagelser som bl.a. omfatter arbejdsløse og nyansatte medarbejdere med under 8 ugers ansættelse.

Pjækkeri drejer sig efter mit bedste skøn om en eller 2 dage . Og for de virkelig hardcore pjækkere måske en uge , men mere end 3 ugers pjækkeri

Come on dem findes der ikke mange af.

Jeg anerkender ikke behovet for at genere sygdomsramte med aktivering og lignende , med begrundelsen sygdomsmeldte pjækker.

Sidst redigeret af halse; 17-02-2011 kl. 22:31.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 21:46   #8
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
nogen i flexjob sygemelder sig gangeteret også selvom de ikke er syge arbejde så får arbejds skiveren også extra penge der .en lille smutvej til extra penge ops sagde jeg det :P
Hvad er det for ekstra penge arb.giveren får????????

Min arb.giver får dækket det beløb jeg får udbetalt, jeg får fuldløn, men på lønsedlen hedder det sygeløn.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stig Kastberg? Jea Alt det andet 5 16-12-2013 17:12
Stig Kastberg stiglic Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 18-01-2012 10:00
Psykiater Stig Kastberg Sandie75 Alt det andet 2 21-05-2010 16:03
Samtale med Lone Møller socialdemokratiet. Hejdien Politik og Samfund 4 26-05-2007 04:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension