K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2011, 12:50   #1
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Tillader mig at kopiere JSM´s FB status

Johanne Schmidt-Nielsen:
I dette øjeblik har et flertal af folketingsmedlemmerne trykket på den grønne knap i folketingssalen – derved er fattigdomsydelserne (endelig!) blevet afskaffet. Fra 1. januar er der ikke længere noget der hedder starthjælp, kontanthjælpsloft, introduktionsydelse eller 225-timers regel.

Det var da et skridt i den rigtige retning også et skridt nogen her fra k10 vil have glæde af, et KÆMPE tillykke til jer, sikke en dejlig julegave at få *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 12:54   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lækkert! Så kan medierne stikke deres hetz om at der ikke findes fattige skråt op. Grøn knap betyder som bekendt, at de som trykker har erkendt, at der findes fattige og at de skal have en hjælpende hånd!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 13:09   #3
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Tja, de giver med den ene hånd og tager med den anden...

De fattigste modregnes hårdest i efterløn

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2643246.ece

Laustsen: Efterlønnen afskaffes reelt i dag

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2643396.ece
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 13:11   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad så med os som er uden ydelse
der bliver ikke meget og grine af, når der kommer en ny reform i 2012
hvor der sikkert bliver udviklingsforløb i mange år

Men det bliver så jul for menneskesmugler, for der vil helt sikkert komme flere indvandre til landet pågrund af disse ydelser.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 13:46   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
EJI i 2 det er jul, altså NÅ! *ss*

vær nu lige lidt glade for de som det kommer til gode, og hvorfor skælde sådan på indvandrerne?? ingen kan bilde mig ind at de tager en farefuld rejse, hvor de sætter livet på spil, bare fordi de tror de bliver rige af det, det er fuldstændig det samme som når det arbejdende folk påstår at KHJ modtagere er rige, jamen søde venner så lad dog være med at arbejde hvis i tror det er så godt, men det vil de jo ikke for man er jo fattig på KHJ (når det er dem selv der rammes)

Langt de fleste af disse indsmuglede mennesker lever i "skjul" på gader og stræder, og får ikke en krone nogle steder fra, højes en rejse UD! når pulipøjerne hiver fat i dem. Reglerne for opholdstilladelse er IKKE læmpet, det er kun det beløb folk har at overleve for der er blevet langt mere fornuftigt, og det beløb får de altså ikke at at leve i skjul for myndighederne, så er de nød til at give sig til kende, og der vil langt langt de fleste så ryge direkte ud af landet, fordi de ikke opfylder nogen af kravene til at kunne være her. (så hvad er problemet?? ud over de mange hjemløse, hvor disse indvandre jo altså stadig ikke modtager nogle penge)

Det kan godt være at det lige skal gå op for nogen lande at der IKKE er nemmere adgang til DK, bare fordi ydelserne er blevet bedre, men det vil kun være en kort overgang, HVIS det overhovedet vil blive et problem, det tror jeg nemlig ikke det vil, fordi den side af sagen overhovedet ikke har ændret sig. Vi vil stadig se en lind strøm af Østeuropæere, en strøm der er kommet efter vi har åbnet vores grænser fordi EU siger vi skal (her tænker jeg ikke kun den fysiske grænse bum) det har intet med vores overførselsindkomster at gøre.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 14:17   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hvad hvis en kontanthjælpsmodtager flytter sammen med en lønarbejder. Ryger kontanthjælpen så? Og hvad med andre tilskud som fx. boligsikring?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 14:21   #7
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
mon ikke at en stor del af de kronisk syge og handicappede der har levet på eksistensminimum i årtier ikke også nu bliver sendt på pension........det vil jo nu være billigere for kommunerne i mange tilfælde ( positiv kassetænkning )
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 16:40   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hvad hvis en kontanthjælpsmodtager flytter sammen med en lønarbejder. Ryger kontanthjælpen så? Og hvad med andre tilskud som fx. boligsikring?
Nej.
De eneste, der har gensidig forsørgerpligt som samboende i DK er pensionister.

Man mister kun sin kontanthjælp hvis man gifter sig.

Men boligsikringen beregnes ud fra husstandsindkomsten, så den påvirkes af en evt. sambo's indtægt, lige så vel som børnenes indtægt regnes med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 17:20   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hvad hvis en kontanthjælpsmodtager flytter sammen med en lønarbejder. Ryger kontanthjælpen så? Og hvad med andre tilskud som fx. boligsikring?
Hvis du ikke er gift kan en i job godt bo sammen med en på kontanthjælp.

Boligsikring udregnes efter jeres samlede indtægt, så der vil mistes noget.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 17:48   #10
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Sorry, men er måske lidt tungnem...

Men vil det sige, at sådan én som mig, godt kan få kontanthjælp nu pr. 1.1., selvom min mand tjener penge (altså tjener mere end "loftet).
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu med ny status pr 1/8 Chas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2012 05:01
Dummere end demokratiet tillader buster Politik og Samfund 0 29-11-2010 08:54
Ja tillader mig at smide et link ind til Gunell Det er da strengt ! 1 20-05-2010 08:42
Sådan svines man til når man tillader sig at skrive etn *blog* på en avisside Nusli Alt det andet 9 27-05-2008 14:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension