K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2011, 18:38   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvornår kan Amagermanden prøveløslades ?

Hej med jer,

Jeg tror at der alligevel er en del af os kvinder, der har tænkt over ovenstående når man hører om hvor spekulativ han er. Min datter på 13 år, spurgte idag til hvornår han fik dom, på torsdag og jeg kan love hende for at jeg kan jujitzu inden han overhovedet kommer til at tænke ordet prøvel....

Man tænker bare, det blødsødne samfund vi har.. Vi kan jo ikke sammenligne vores sager med dem de har i FBI og ved Scotland Yard, som en erfaren efterforsker ved rejse holdet sagde, NEJ men der han man sku ikke haft erfaring med DNA snyd.

Jeg gider altså ikke at han kan komme på prøve løsladelse om 2 år, det tror man jo ?? Send ham til Indien eller andre steder hvor han kan brænde op i h.......
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 18:53   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg HÅBER på livstid! Specielt som Amagerkvinde.

Nu hørte jeg så lige, at han har forsøgt at få sin sæd ud af fængslet så en anden kunne voldtage en kvinde og hælde indholdet ud over hende. FY for en tankegang!!

Så jeg satser på livstid eller minimum 20 år. Hvis han slipper med 16 år, så er han jo ude igen om ca 12 år.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 19:09   #3
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jeg tror aldrig at han kommer ud .. det løb er kørt for ham... kommer han ud, så ville han gøre det samme igen og igen...

Han er simpelthen den værste psykopat der er i DK

Jeg har stemt på at han skulle ha 9 x livstid

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 19:17   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er med, straffen kan ikke blive FOR mild. Han er jo den værste af sin slags og indeholder ALT ****et på én gang og er jo både morder, drabsmand, pædofil, voldtægtsmand og nu psykopat der forsøger at få flere uskyldige voldtaget, så han selv kan undgå straf...

FØJ et svin!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 19:18   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja men selvom han vil få al den livstid han kan få i Danmark, så vil han stadig blive prøve løsladt hvis han opfører sig "pænt" og det skulle jo nok ikke være noget problem i forhold til hvordan han har været under retsagen.

Derfor skal det ikke undre mig at han vil være et dydsmønster i fængslet også kan man jo lige prøve løslades og dog ikke møde piger under 18 år, men hvad så med alle de andre !!!!!!

Han er jo et MONSTER - Dahm, han er en freak.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 19:21   #6
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Jeg tror aldrig at han kommer ud .. det løb er kørt for ham... kommer han ud, så ville han gøre det samme igen og igen...

Han er simpelthen den værste psykopat der er i DK

Jeg har stemt på at han skulle ha 9 x livstid

Knus Lone
Livstid herhjemme er jo kun 12 år!

Så ud kommer han jo... Og 12 år er jo INGENTING, når man tænker på hvilke person han er!
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 19:37   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Livsvarigt fængsel i Danmark

I Danmark har livsvarigt fængsel siden 1950[1] været Straffelovens strengeste straf. I den militære straffelov var dødsstraf dog strengeste straf helt frem til 1978. Der er ingen generel regel for, hvor alvorlig forbrydelsen skal være for at livstidsstraf kommer i betragtning, men i praksis har drab på børn medført lovens strengeste straf siden 1980, bortset fra et tilfælde, hvor den skyldige blev idømt forvaring.[2]
[redigér] Prøveløsladelse

Begrebet livsvarigt skal teoretisk opfattes bogstaveligt, dog er der i straffelovens § 41 angivet, at der efter 12 års afsoning af justitsministeren skal tages stilling til, om den dømte skal prøveløslades, samtidig med at der fastsættes en prøvetid, der ifølge straffelovens § 41 ikke må overstige 5 år. Formelt kan dronningen ifølge Grundlovens tilstå en benådning, men det er ikke sket i praksis siden vedtagelsen af Straffuldbyrdelseslovens ikrafttræden i 2001 [3]

Hvis der gives afslag på prøveløsladelse, skal der foretages en ny vurdering senest et år efter. Efter 14 års afsoning får den dømte mulighed for at få domstolsprøvet et afslag på prøveløsladelse og derefter efter hver gang en prøveløsladelse afslås. Reglen om domstolsprøvelse af afslag på prøveløsladelse gælder også dømte, der afsoner tidsbestemte straffe og som har afsonet 14 års fængsel. Hvorvidt en indsat kan prøveløslades beror bl.a. på en vurdering af vedkommendes personlige forhold, herunder bopæls- og arbejdsforhold.

Indsatte, der er idømt livsvarigt fængsel i Danmark afsoner gennemsnitligt i 16 år. De eneste eksempler i nyere tid på, at en indsat har afsonet markant længere end 16 år, er Palle Sørensen, der sad inde i 33 år for mordet på fire politibetjente i 1966, og Claus Berggren, der døde i fængsel i 2002 efter 25 års afsoning. Kriminelle, der vurderes at være særligt farlige for omgivelserne kan blive idømt forvaring på ubestemt tid, hvilket indebærer at de først løslades, når de ikke længere vurderes at være farlige. Naum Conevski afsoner også stadigvæk på 26. år, efter at være blevet erklæret sindssyg i fængslet.

I perioden 1970-1994 blev der idømt 20 livsvarige fængselsstraffe. Siden 1997 er 17 idømt denne straf. I oktober 2011 er den seneste dømte Morten Skipper-Pedersen, der 9.februar 2011 skød og dræbte sine tre børn. I alt afsoner 22 personer en livstidsdom på nuværende tidspunkt. [4]

http://da.wikipedia.org/wiki/Livsvarigt_f%C3%A6ngsel

Så lad os håbe han får livsvarigt!!!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 19:42   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg tror på livstid, og selvom han i princippet kan løslades efter 12 år så tror jeg ikke på at det sker i dette tilfælde.

Efter 12 år kan han søge justitsministeriet om prøveløsladelse, men jeg tror at han får NEJ NEJ OG NEJ igennem rigtig mange år.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 19:47   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg tror på livstid, og selvom han i princippet kan løslades efter 12 år så tror jeg ikke på at det sker i dette tilfælde.

Efter 12 år kan han søge justitsministeriet om prøveløsladelse, men jeg tror at han får NEJ NEJ OG NEJ igennem rigtig mange år.
Og det tror jeg du har HELT RET i!!!!

Der er heller ikke lykkedes Peter Lundin at komme ud. Han er næsten lige så skræmmende i mit univers, gys.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 19:52   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og det tror jeg du har HELT RET i!!!!

Der er heller ikke lykkedes Peter Lundin at komme ud. Han er næsten lige så skræmmende i mit univers, gys.
Har P.L slet ikke været prøveløsladt ? Jeg fornemmer og formoder at der bare er mere lempelige regler i DK.

Politiet taget f.eks rimeligt let på det der med DNA og syntes ikke at reglerne skal laves om, selvom det er bemærkelsesværdigt
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvornår går den ind ? Aicha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 01-01-2012 04:36
Ressourceprofil - hvornår?? hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 3 26-11-2010 01:39
Hvornår er nok, nok? Bang Spørgsmål ang fleksjob 9 18-09-2010 10:39
Hvornår Bente Knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 18-04-2007 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension