K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2011, 11:10   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Rige familier vil have fattiges julehjælp!

"En familie med 60.000 kr. i månedlig indtægt har søgt julehjælp. Det samme har et par, der havde brugt for mange penge på bryllupsrejsen til Caribien."

http://www.b.dk/nationalt/velstaaend...ges-julehjaelp

Har kun én ting at sige til disse velstående: FØJ skam jer!
-og mit forslag skal være at i idømmes en bod som passende kan gå til de fattige familier der vitterlig har brug for det.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 13:31   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu er der en del døje med at søge julehjælp (bla fordi deres skemaer ikke er enst opbygget) og de kan man slet ikke søge hvis den ene er på arbejdsmarkedet (uanset om den anden får KHJ eller er ren ægtefældeforsørget)
OG ikke nok med det skriver man jo under på at de gerne må indhente ens oplysninger.

Så at man overhovedet kan få sig til at søge, selv om at det er ret tydeligt oplyst at man ikke er berettiget til hjælpen, er mig lidt en gåde.

Og dog, så tror jeg vi ser flere og flere som min adop-søster, jamen kan jeg få så VIL jeg have, uanset om jeg har behov eller ej, hvorfor skulle jeg dog ikke søge, det er IKKE mit problem at der sider børn rundt om i landet og sulter (hør hun tror slet ikke på det, og mener at folk altid er selvforskyldte fattige) det er regeringens problem, og regeringens hovedpine at løse, at de så løser det på en måde så søster kan få, ekstra er da kun fedt, sys søster.

Skamme sig tror jeg ikke disse mennesker kan, de har der imod lært at man er sin egen lykkes smed, og at det gælder om at rage til sig hvor man kan, især i disse krisetider, for sæt nu man måske mister jobbet en dag, så er det jo godt man har levet i luksus mens man kunne.

Nåre nej man er jo ikke fattig på KHJ, det ER faktisk min søsters forsvar, vi er ikke fattige på trods af at vi har 1/3 del indtægt af hvad de har, og min søster syntes det er så forfærdelig svært at få råd til at rejse på 5 stjernet hotel i varmen 2 gange om året, jamen jeg kan da godt se det er forfærdeligt tænk nu hvis de må skrotte den ene ferie (for stadig at have råd til at købe bla tøj for over 1000 kr pr måned) det ville da godt nok ikke være til at holde ud, det kan jeg da godt se (eller også ikke)

Ærlig talt kunne jeg super godt tænke mig at se den type mennesker leve bare i 2 måneder med mit budget, se fx min søster komme på dagpenge, og 1 2 3 at skulle leve for det halve af hvad de har nu, det tvivler jeg på hun vil overleve med sine sansers fulde 5 i behold, hun vil da blive gak af at skulle til at mærke hvis penge det er hun har ment hun da naturligvis bare skulle bruge løs af selv om at hun reelt ikke havde et behov.

Heldigvis har jeg aldrig levet i luksus, jeg har haft et stort rådighedsbeløb i 3 måneders tid inden jeg blev langtidssyg, men det var heldigvis ikke længe nok til at jeg nåede at blive forvent til udlandsrejser mærketøj (i det hele taget tøj sko osv) Jeg har ondt af de mennesker som har glemt at tage højde for at ting kan ske, og som ikke har holdning alla min søster, bliver min søster ledig, er jeg bange for at jeg vil få meget svært ved ikke at stoppe min pegefinger op i snotten af hende og sige: "så kan DU farmer lære at der findes fattige i Danmark" for hende vil dagpengesatsen være nærmest katastrofal at komme ned på (de kan godt klare sig for de penge, men hendes forbrug af tøj og rejser 2 biler mærketøj til ungerne osv osv at skulle undvære det. Det mener min søster ikke er rimeligt at hun skal, for hun betaler jo skat og har jo gjort det i mange år

Hun har simpelthen ikke fattet at tingene bare ikke fungere sådan, at hun på ingen måde er sikret noget som helst, bare fordi hun har været en lydig (indkrævende) borger der har betalt skat, og hvor hun har fra at folk på overførselsindkomst ikke levere en del tilbage igen i skat, gad jeg nok vide??

Men sådan nogle mennesker ER der jo nu en gang, og DK´s din egen lykkes smed politik gennhem ALT for mange år, har kun givet os endnu flere af denne type.

Heldigvis findes der også den anden slags mennesker, det vidner en privat julehjælps gruppe på FB om, næsten 300 familier (dvs deres mål har været mindst en gave til hvert barn, altså ikke til hele familien, til børnene) har de via FB givet julegaver i år, folk har af egen lomme sendt en gave, nogle har købt nyt på nettet, andre har fundet brugt tøj/legetøj ol af det folk nu har ønsket, i deres private gemmer, og sendt af sted.
300!! familier antager vi at der er 1,7 barn i hver familie, er det næsten 600 børn der som minimum har fået mindst en gave på denne måde (mange har fået flere end en) Det er ski da super flot, tænk at disse mennesker trods alt befinder sig der ude et sted, og ikke mindst hende der har startet siden, hold sh*t et arbejde at holde styr på så mange ønskestedler adresser hvem der har fået, hvem der mangler, hvem der giver osv (det foregår anonymt, hvis man ønsker det, så ikke hele FB ved at man har søgt eller sendt, det er kun giver og de som styrer siden, der ved hvem man er)
Det aller aller bedste er næsten at de gentager igen til næste år, sidste år var der 30 ønskesedler i år næsten 300, til næste år vil det helt sikkert blive endnu flere.
(det er slut for i år, jeg opdagede først siden for 2 dage siden, ellers ville jeg have råbt om den )

Jeg ved at der er noget lignede på jubii.

Så trods spader der kun kan finde deres egen næse, er der heldigvis også mange mennesker med hjertet på det rette sted, som kan finde de fattiges navle
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 13:38   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, man kan sagtens søge julehjælp og få den selvom man arbejder. Nyhederne viste da i går et indslag om en pædagog der pga depression arbejdede 32 timer og fik lidt over 15.000 kr udbetalt. Og hun fik både hjælpen i år og sidste år......og ville naturligvis søge igen. Men hun forstod omvendt også hvis folk på overførselsindkomst blev lidt sure over det.....

Jeg kender også selv to der arbejder, som også får julehjælp/kurv hvert år, men jeg ved så ikke hvad de tjener. Men den ene arbejder fuldtid og den anden deltid (altså de er ikke et par og kender ikke hinanden)....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fattiges børn blir stadig fattigere buster Politik og Samfund 23 01-10-2011 23:06
Fattige familier går forgæves efter julehjælp buster Politik og Samfund 1 29-11-2010 11:41
julehjælp Djbombar41 Alt det andet 5 04-11-2009 20:30
Nu er det de fattiges tur.... Ragdoll Politik og Samfund 3 01-12-2008 17:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension