K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2011, 09:58   #1
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Indrapportering til Socialstyrelsen

Socialstyrelsen kører, og har kært det i et par år, et forsøg i 12 kommuner, hvor borgerne (eller deres repræsentant) kan indberette diverse ting i forhold til fejl, mangler og lignende ved arbejdet på det sociale område i den pågældende kommune.

Bor du i en af de 12 kommuner, og har du oplevet sådan noget, bør du overveje at rapportere det... jo mere dokumentation om ulovligheder/dårlig sagsbehandling/uhensigtsmæssige arbejdsgange og meget andet, jo bedre...


http://www.servicestyrelsen.dk/analy...l-rapportering
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 10:22   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg synes, at vi har fået nok af bureaukrati.
Hvem skal betale for disse undersøgelser som er til ingen nøtte for nogen.
Fri mig for sådan noget.

"...Utilsigtede hændelser skal føre til ny viden og læring, og dermed ændringer i den måde arbejdet udføres på, så man kan forebygge hændelser, som helst ikke skal ske. I sidste ende handler det om at give borgeren en bedre service, og at opbygge en kultur med fokus på læring og udvikling...." osv. bla, bla, bla....
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 10:24   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, .......

Kære Ricky.

Den kan jeg bruge ifb med min 7 år gamle, 100%, berettiget, kamp mod de 98 kommuners embedsmands misbrug og bevidste misfortolkninger af lovgivningen.

http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Pudsigt nok er en af de nævnte kommuner en af dem jeg forbereder en Tilsynssag imod.

Karo, jeg er delvis enig i dine synspunkter, men vi skal bruge det værktøj som der bliver tilbud os.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 10:29   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg synes, at vi har fået nok af bureaukrati.
Hvem skal betale for disse undersøgelser som er til ingen nøtte for nogen.
Fri mig for sådan noget.

"...Utilsigtede hændelser skal føre til ny viden og læring, og dermed ændringer i den måde arbejdet udføres på, så man kan forebygge hændelser, som helst ikke skal ske. I sidste ende handler det om at give borgeren en bedre service, og at opbygge en kultur med fokus på læring og udvikling...." osv. bla, bla, bla....
Kunne aldrig finde på at "tvinge" dig til sådan noget Karo, men:

Så skal vi også stoppe ankestyrelsens praksis undersøgelser, som værende spild, selvom de løbende fører til justeringer, der gør at borgerne får medhold og lign.?

Hvis dem i klemme, og os der arbejder for jer og sympatiserer med jer, bare lader stå til, og ikke råber andre steder end i et forholdsvist lukket forum, så er det da med garanti at der ingen ændringer sker. Politikerne som i sidste ende skal være villige til at ændre en lov, bliver ikke tilskyndet til noget, da de jo lever efter devisen: "intet nyt er godt nyt"

"See no evil, hear no evil, speak no evil"
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 10:35   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Karo, jeg er delvis enig i dine synspunkter, men vi skal bruge det værktøj som der bliver tilbud os.
Og hvad vil de så tilbyde os Peter? At køre i ring?

Jeg synes at i stedet burde de oprette skoler om anstændighed og respekt over for hinanden.
Kik omkring hvor mange klageinstanser findes der allerede, skulle det ikke være nok med bekræftelser på alt den fup og fidus som findes i kommuner.

På mig virker det blot som en aflastning af disse klagenævner som findes snart på hvert eneste hjørne.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 10:49   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kan godt forstå dig....

Kære Karo

Men faktum er at K10 har foranlediget mere end et lovforslag og skærpelse af lovgivningen gennem Folketinget.

http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf

Der er da ikke så ringe, hvilket jeg er lidt stolt af.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 11:28   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde

Det drejer sig om flg. kommuner og tidsrum:


Citat:
Registrering af utilsigtede hændelser på det sociale område bliver afprøvet i perioden 2009-2012 i 12 forsøgskommuner:

Århus,
København,
Kerteminde,
Lejre,
Tønder,
Nordfyn,
Struer,
Frederikssund,
Næstved,
Svendborg,
Nyborg og
Odense Kommune
Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension