K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2009, 12:52   #1
lakridsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
lakridsen er ny på vejen
Post Ikke kun de fysiske skavanker

Da jeg fik afprøvet om jeg kunne få ftp, lagde jeg mærke til at det IKKE kun var de fysiske skavanker man her lagde vægt på.

Min situation er den at jeg har dårlig ryg, samt er stendanner (nyresten). Det i sig selv ville nok ikke gøre det store udslag, det havde andre ligesom advaret mig imod.

Derfor var det vigtigt for mig også at spille lidt på tangenterne omkring det at være mentalt "syg". Forstået på den måde at jeg vist nok ikke kunne så meget som jeg reelt burde til psykolog prøven, samt konstant at havde hovedpine ved stile spørgsmål. Koncentrationsbesvær osv.

Jeg opfordrer hermed ikke folk til direkte at lyve, men hvis man som i min situation, ville søge alene på mine fysiske mangler, ville jeg ikke komme ret langt, selvom min faktiske situation er den at jeg IKKE har kræfter/styrke til at bestride nogen former for alm arbejde, ej heller flex/skåne.

Derfor så jeg mig nødsaget til at fremstille mig selv en smule dårligere rent psykisk end jeg rent faktisk var. Man kan kalde det manipulation, eller snyd, jeg kalder det at forøge mine chancer for at den reelle chance jeg har ret til fremfor at blive erklæret egnet til arbejde uden reelt at være det.

Som en af mine venner sagde til mig: "man får ikke pension i dag, hvis man er i stand til at skubbe til en småkage med næsen" det fortæller jo lidt om hvor svært (og til tider ret unfair systemet er i dag) at få sin sag ført igennem.

Til slut skal jeg fortælle at jeg til sidst fik tilkendt min ftp.
lakridsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 15:49   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej lakridsen

Det er synd, hvis Du har følt dig presset til at lyve/overdrive , men jeg ved systemet kan være urimeligt nogle steder og situationer, jeg var dog selv i den modsatte situation. Jeg ville helst fleksjob men blev vurderet for dårlig til andet end ftp, men sådan kan det jo være, men jeg kan bestemt ikke tilslutte mig tanken om at overdrive/lyve, hvis Du laver sådan noget og bliver gennemskuet, tror systemet sgu aldrig på Dig igen, risikoen i forhold til gevinst er da også alt,alt for stor efter min mening. Jeg mener vi skal tro på lovgivningen slår til, HVIS den forvaltes RIMELIGT i sagsbehandlernes og de sociale myndigheders regi, som behovet for K10 desværre er udtryk for, sker alt for sjældent Netop derfor er der også behov for K10 , så vi kan banke på og hjælpe folk med støtte til at kræve en RIMELIG og LOVLIG behandling efter lovgivningen, og ikke bare kommunekasse og CHF's politik.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 00:26   #3
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Lakridssen, det er da en ØV ting, at skulle manipulere med samfundet

Hvordan har du, det med det ?

Jeg ved at det hverken er sjovt at have ondt i ryggen eller være sten danner, som er smertefuldt

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 01:30   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du har været heldig Lakrids, at du kunne twiste den lige præcis så de fattede pointen. Selv har jeg ofte haft tanken, men jeg tør simpelthen ikke - jeg er så bange for at enderne så ikke vil mødes, eller at speciallægen ikke kan genkende det jeg fortæller, med hans egne vurderinger osv. Så jeg står altid fuldstændig nøgen og modtager min 'dom' men har altså tit haft en ustyrlig lyst til at bryde ud i en opdigtet skizofreni og skrige ,,seee mig NU..(mens jeg savlende gnider en bæ ud på væggen!) For ligesom at understrege, at jeg har det sgu elendigt og har brug for en afklaring...

Men jeg synes selv, at min sandhed og ærlighed BURDE være nok til at få den førtidspension i hus. Det er ikke sikkert det ér nok, og så må jeg fortsætte på kontanthjælp og aldrig stå til rådighed for arbejdsmarked, sådan er gamet. Men jeg ved godt hvad du mener, og jeg er som sådan heller ikke DYBT forarget, måske blot lidt misundelig over at nogen altid forstår at klinke den til deres egen fordel, når nu man selv er helt håbløs til det hele....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 02:24   #5
lakridsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
lakridsen er ny på vejen
Tak for jeres svar og spørgsmål

Hvordan jeg har det med at jeg har manipuleret ?

Ja, det er nok lidt med blandede følelser. Man kan vel et eller andet sted sige at vores eksistens grundlag i det samfund vi lever i, er bygget op over en eller anden form for indtægt, sådan rent kroner/øre mæssigt, dvs. for mig er det selvfølgelig også vigtigt, at kunne have penge til at betale regnnger, købe mad, tøj, medicin osv.

Når jeg så i min tid har prøvet utallige gange at knokle derudaf på arbejdsmarket velvidende at jeg før eller senere vil bukke under fordi jeg simpelthen ikke er i stand til fysisk, at arbejde fuld tid, flex, eller skåne, men alligevel gør det for at tjene penge, så har jeg måtte indse at jeg nok måtte "kaste håndklædet i ringen" og erkende at en evt. ftp er vejen for mig. (Skal lige siges, at da jeg sidste gang blev sygemeldt havde jeg på ingen måder nogen planer om at jeg skulle være ftp(ist). Det var min sagsbehandler som foreslog at indstille mig til pension, da hun kunne se på mit arbejdsliv at jeg altid havde forsøgt, men gang på gang blev sygemeldt.)

Med det i tankerne, har jeg det egentlig ok med at måtte manipulere en smule for at opnå et minimums eksistens grundlag, for det er da ingen hemmelighed at man bestemt ikke bliver rig at være på ftp. Men det giver den ro der skal til for at kunne være et menneske uden at skulle bekymre sig om man har noget at leve for. Det er bare sørgeligt at man i dagens Danmark er nød til at manipulere for at få det resultat som man i grunden BURDE havde fået ved komplet ærlighed. K10 jo et klart eksempel på at, dette IKKE er tilfældet, det kan man jo læse på det utal af beretninger der er herinde.

Bagsiden af denne intelligens manipulation er, at der nu står i mine papier at jeg har en IQ på ca. 70 selvom den i realiteten ligger et stykke over 130.

Så officielt er jeg vel lidt debil, men hvad dælen vi er vel en smule småtossede i den her verden efterhånden

@ Helenekr

Jeg tror ikke du skal være så bange for at "pynte" lidt på sandheden, hvis det i den sidste ende, kan være med til at du får din sag ført igennem. At tro 100 % på, at alting går retfærdigt til vil være en skam. Hvad laver vi ellers her på K10 hvis det var tilfældet ???

Håber dog at du får din sag ført igennem på retfærdig og ærlig vis hvor du ikke behøver, at manipulere eller snyde dig til noget. Der findes trods alt også retfærdige sagsbehandlere, læger, psykologer, sagkyndige osv. derude som vil os det bedste. Derfor må vi også bevare håbet på det bedste i folk. Desværre er vi blot nogen gange nød til at tage vores forholdsregler og være på forkant med situationen.

Mvh
lakridsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 03:13   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hmmmm ja ja jeg må sige at dit indlæg lakridsen gør mig lidt sådan hmmm la la ved sq ikke rigtig hvad jeg skal mene, min første tanke var ..

DET SQ DA STRENGT TAG DIG SAMMEN, DU ER MED TIL AT STEMPLE MIG OG ANDRE SOM SVINDELER men bagefter sad jeg så lidt og tyggede videre på den og ved jo godt hvad du mener og kan måske lidt følge dig ...

Og alligevel ikke , jeg er nok mere til at sige sandheden og hele sandheden og så tage det som det kommer når det kommer på et eller andet tidspunkt må der jo ske noget ...

samtidig sidder jeg og tænker på min egen psykolog og min egen undersøgelser og jeg vil sgi vove at påstå at jeg ikke ville kunne have snydt den psykolog...

Men jeg kan jo også godt se på dit indlæg at din IQ næppe er under 70 samtidig læser jeg at du skriver ...

Citat:
Derfor var det vigtigt for mig også at spille lidt på tangenterne omkring det at være mentalt "syg". Forstået på den måde at jeg vist nok ikke kunne så meget som jeg reelt burde til psykolog prøven, samt konstant at havde hovedpine ved stile spørgsmål. Koncentrationsbesvær osv.
Og så tænker jeg hvad var det lige du ikke kunne he he ..

det tænker jeg fordi du lige har beskrevet nogen af mine symptomer ..

Fik du din IQ at vide ? i den jeg var oppe i var der en masse test både matematiske og sproglige , sådan noget med at føle empati sætte sig i andres sted og formulere sig ...

Nu kom det ikke som noget chok for mig at jeg var totalt tal spasser ..det har jeg altid været ..

Men ellers stod der hele vejen nogen tal som man kunne læse ud fra hvor på skalaen man var ...

selv om jeg hele vejen igennem var over middel (på nær de der tal som jeg bare aldrig lære )
og på enkelte områder var et godt stykke oppe over middel ( i toppen siger hun og praler ) så var resultatet alligevel at min arbejdsevne var reduceret med over 50 % pga hukommelse og koncentration og det var noget hun observerede under samtalen ikke noget hun decideret testede..

Hvis ikke jeg havde haft den test var jeg endt med revalidering men den test udelukkede revalidering og jeg var 110% ærlig .. og jeg kan ikke se hvordan jeg kunne have snydt og ville heller ikke turde ...

Jeg har en grim mistanke om at der venter mig endnu en psykolog test ude i fremtiden og her ville jeg heller ikke turde lyve eller manipulere...

For slet ikke at tale om hvordan jeg ville have det med det...

Så som du kan se så vil jeg på det kraftigste opfodre alle til at være ærlig jeg syntes ikke at det er det rigtige du har gjort ( i min verden ) men det kan jeg jo ikke stoppe dig eller nogen andre i at at gøre .. men syntes om det nej det gør jeg ikke .. gøre det selv .. nej det vil jeg ikke ... forstå det ja måske nok ...

det er sq en triggi en .. håber at du kan leve med at jeg ikke bryder mig om det du har gjort og ej heller ville opfodre nogen til at gøre det.. jeg ved godt at det er et lorte system vi har .. men alligevel .. vi må søge at lave det om indefra .. og få oprettet lidt empati og medmenneskelighed igen og troen på folk men jeg ved også godt at nogen simpelthen kan dø mens vi venter på et ærligt system så derfor ...

Ja så må det være op til hver enkelt hvordan man gør tingene og så må vi også huske på at når det hedder sig at nogen faker sig til pension ja så er der nogen der gør det ... ( og siger igen ikke at du har faket dig til en pension du fik den måske bare lidt lettere og hurtigere hvad ved jeg ) men der er jo vitterlig nogen der snyder .. jeg vil ikke være med til at opfodre til det ...
  Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 03:35   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det må da langt være at foretrække at kunne arbejde og være rask.

Hvis man er ærlig, så kan en psykolog bedre hjælpe. Det kan han/hun jo ikke, hvis man snyder.

Der er jo også den "risiko" at ende på et beskyttet værksted, hvor man måske ville føle sig lidt fejlplaceret, så det ville jo være ris til egen r...

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 09:38   #8
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
En veninde sagde til mig:

Du er da så kvik at du sagtens kan opføre dig dum, dummere og dummest, så ingen kunne drømme om at sætte dig til noget som helst.

Mit svar:

Tjo, det kunne jeg vel godt, men min ærlighed betyder MEGET for mig; når jeg siger til min sagsbehandler at det og det kan jeg IKKE, så er det bare sådan.

Hun har på intet tidspunkt taget mig i lidt fiflen rundt og hun kommer aldrig til det. Fordelen er også at der kommer NØJAGTIG den samme sygehistorie fra mig, ligegyldigt hvor lang tid, de vil være om at afklare min sag.

MEN, stod det hele og faldt på om mine unger fik mad på bordet, tøj på kroppen og et tag over hovedet, så ville jeg lyve hurtigere end en hest kunne løbe, ingen tvivl der.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 12:52   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Maj-Britt ja sådan tror jeg vi alle har det , der kan være ting der gør at man vil snyde også derfor man nok ikke lige skal dømme men bare tænke over hvordan man selv har det med det og hvad man selv står for ...

og så handle ud fra det ..

Det er jo heller ikke altid at det er at snyde det kan jo være for at få dem til at fatte pointen for guderne skal vide at det ikke er hurtighed og opfattelse evne der præger de danske kommuner
  Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 13:26   #10
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Thumbs down ja jeg er godt nok meget stødt af dit indlæg lakridsen

syndes det er til at brække sig over

så er du blevet stemplet som sinke

fatter ikke lige hvordan du har sluppet afsted med det, jeg ville ikke være stolt af det hvis jeg var dig

går du og små griner af os der har gået i systemet i mange år, får mit vedkommen 12 år
at vi ikke manipulere med systemet
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstilling: Pension af Psykisk årsag i stedet for den reelle fysiske? @PerChr Alt det andet 30 03-11-2008 16:20
Om psykiatriske og fysiske fejldiagnoser zuza At søge førtidspension 0 14-10-2007 02:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension