K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2016, 13:36   #1
CARRIX
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Lokation: Ikast-Brande
Indlæg: 8
Styrke: 0
CARRIX er ny på vejen
Spg ang: Ansat hos ægtefælle. m.m

Vi overvejer at min kone skal starte virksomhed op for at jeg kan komme igang med mit flexjob, da jeg ikke kan finde flexjob i mit nær-område.

Jeg er visiteret til 15 T. flexjob ugentligt fordi jeg har en større depression som jeg ifølg: min psykolog aldrig kommer helt ud af, samtidigt har jeg Panikangst og kan ikke selv transportere mig selv (hverken bus,tog,bil,mc) længere væk end ca. 10-15 km fra min hjemmeadresse.

Derfor har jeg som IT-Supporter svært at finde fast timelønnet job i den lille by jeg bor i "ca 35 km til den nærmeste større by".

Vi leger lidt med tanken om at hun skal starte mig op som IT-supporter i vores nær-område hvor jeg helt sikkert godt kan skaffe private kunder og mindre virksomheder til 10-15 timer om ugen.

det har længe kun været en drøm fordi min kone har en gl gæld til sin gamle bank på 98.000,- som nu er blevet til et udlæg i vores hus på 188.000,- og vi var bange for at hvis hun starter op som selvstændig at banken ville komme efter os. vi er nu så heldige at vi har fået et arveforskud på 90.000,- så vi måske kan betale hendes gæld ud.

Spørgsmål:

1. Min kone døjer selv med en depression og kan risikere at blive fyret fra hendes job inden for kort tid, selvom hun har en §56 er arbejdet efter hende fordi hun "stadig har 4-6 sygedage om md"
??? hvis det nu sker, Hvad sker der så for mit job som jeg har gennem hende, og vil hun evt. ikke kunne modtage hjælp fra hendes arbejdslæshedskasse.

2. Hvilken virksomheds form ville være den bedste for os. enkeltmandsvirksomhed eller IVS ?

3. er der nogle andre herinde som der har startet op i ægtefælles firma, vil jeg meget gerne i kontakt med dem for at høre mere om fælder o.lign.

p.s. Jeg har ellers startet enkeltmandsvirksomhed (bierhverv) op 01-01-16 efter at have læst meget om det herinde, min jobkonsulent har også givet grønt lys for det, så det skal bare flyttes til hende i stedet og det har jeg allerede fundet ud af at det kan lade sig gøre, rimeligt let.

på forhånd tak

Sidst redigeret af CARRIX; 21-02-2016 kl. 13:49. Årsag: var ikke færdig
CARRIX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2016, 13:43   #2
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Tjek ud om det evt kunne startes op som et IVS - det er en relativ billig måde at starte på og kan måske lade sig gøre?

Har ikke lige et link til en side om IVS (Iværksætterselskab)
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2016, 14:08   #3
CARRIX
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Lokation: Ikast-Brande
Indlæg: 8
Styrke: 0
CARRIX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Tjek ud om det evt kunne startes op som et IVS - det er en relativ billig måde at starte på og kan måske lade sig gøre?

Har ikke lige et link til en side om IVS (Iværksætterselskab)
Tak Gana :-)

Jeg ved godt hvordan jeg starter et IVS op og hvor jeg skal tilmelde mig
CARRIX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2016, 14:29   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men hvis hun ryger ned, så får i et problem, det er sjællendt man kan få lov til at både have firma og få sygepenge, så skal det lukkes og så er i begge pludselig ledige.

men hvis du har lov at være selvstændig selv, er det måske beder for jer,at du holder dig til det.

ellers er det er god ide at komme i fleks i ægtefældens job, men med hendse helbred i baghånd ville jeg ikke gøre det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2016, 14:39   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg var ansat flere år ved min mand i fleksjob .

Han havde dog haft firmaet i 25 år på det tidspunkt og andre ansatte .

Men der var ingen problemer

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2016, 15:55   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
problemet er ikke at være ansat vedd ægtefælde, men hvis hun bliver syg
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 11:01   #7
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Hej Carrix

Læs dette link : http://www.k10.dk/showpost.php?p=337984&postcount=4

Du skulle selv kunne starte op med et IVS, du behøver ikke at benytte dig af konen, et IVS er en selvstændig juridisk enhed og ikke et enkeltmandsvirksomhed, og derfor kan ingen kreditor der ikke er direkte involveret med selskabet kunne kræve penge fra virksomheden eller dig som privat (ud over i din direkte lønudbetaling) fordi du er direktør i et IVS.

Loven siger at IVS,APS, AS er selvstændige juridiske enheder og et tab er kun via den kapital som er indskudt i selskabet og man hæfter ikke med sin private formue i disse selskaber (med mindre man laver noget ulovligt eks. økonomisk kriminalitet).

Man er ansat af den juridiske enhed (virksomheden) og er dermed lønmodtager som alle andre ansatte i virksomheden.

Jeg mener at kun SKAT og de andre offentlige myndigheder kan inddrive via lønudbetaling og ikke private selskaber.

Er selv IT-Supporter og er i gang med et IVS pr. 01.03.2016.

Mvh
Morten
__________________
https://www.facebook.com/rettilfleksjob

Kampen starter her

Sidst redigeret af iamforever; 22-02-2016 kl. 11:04.
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 11:21   #8
CARRIX
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Lokation: Ikast-Brande
Indlæg: 8
Styrke: 0
CARRIX er ny på vejen
Hej Morten (iamforever)

Det du skriver lyder rigtigt spændende,
Jeg havde selv tænkt på om dette kunne lade sig gøre

Det er noget jeg vil arbejde videre på.

Mange tak
Carsten
CARRIX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2016, 07:57   #9
gamelpot
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2015
Indlæg: 25
Styrke: 10
gamelpot er ny på vejen
Hej. Hvordan er det så gået med alle jeres flexjob planer?? Mvh
gamelpot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2016, 20:08   #10
Sød
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2016
Indlæg: 33
Styrke: 8
Sød er ny på vejen
Nye regler?

Morten: er der ikke en regel hos kommunen som siger at ejer man halvdelen af aktierne i et selskab, så sidestilles dette som at være selvstændig erhvervsdrivende - og derfor kommer man ikke udenom fx sin ægtefælle? Det synes jeg at have læst under de nye regler efter 2013. Nogle der er stødt på den regel ved flexjob?
Sød er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension