K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2013, 23:40   #1
morstina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
morstina er ny på vejen
Unhappy Stop af Sygedagpenge efter d 52 uger

Hej alle sammen.

Jeg er I den uheldige situation, at min sagsbehandler, har sagt at min sygedagpenge stopper til april

Jeg har diagnosen Leddegigt, og har været I medicinsk behandling siden jeg blev sygmeldt, dog uden effekt .

Jeg har lige fået ny medicin mod min gigt 1 Arava 20 mg hverdag og Methotrexat 2,5 mg 6 tbl 1 gang om ugen

Min Gigt læge har advaret mig mod at arbejde, da dette kan medføre at jeg bliver indvalid. han ved ikke om jeg nogensinde kan komme tilbage på arbejdsmarket, igen men hans mål er at jeg skal blive rask nok til at kunne komme I job igen.

Men mi sagsbehandler siger at jeg ikke kan få forlænget mine sygedagpenge trods at jeg kun har været sygmeldt snart de 52 uger.
Hun siger at når man stadig er I behandling kan ens sygepenge ikke forlænges man skal være færdi med sin behandling før der kan tages stilling til om jeg kan få forlænget mine sygedagpenge siger hun

Da jeg så sagde til hende at jeg ikke kan vare tage et job, da jeg er for syg og er alt for smerte påvirket sagde hun, at jeg skal vise at jeg godt kan arbejde, for det kan du godt sagde hun, nu skal du bevise at du godt kan arbejde, og sige til dig selv at du godt kan, I stedet for at du ikke kan arbejde. Og hvis du så ikke kan arbejde ja så må du søge om kotanthjælp

Jeg er gift og er mor til 2 små børn på 4 og snart 2 år vi bor I vores eget hus jeg kan ikke leve for kontanthælp, så vil det sige at vi bliver tvunget fra hus og hjem, og da min mand ikke kan forsørge os, er vi også nød til at blive skilt
for at jeg kan få kontanthælp

min gigt er så slem at jeg har den I alle mine finger, handled, albuerne, min ene skulder og begyndende I den anden skulder, min hofte er begyndt, mine knæer, og mine tæer, og angler er ramt af leddegigt.

Jeg er så smerte plaget at jeg ingenting kan klare I det daglige, skal have hælp af min mand til alt. Jeg har enda lavet en Ressourceprofil som min sagsbehandler har fået, og hun kunne godt se at jeg er meget begrænset I min hverdag. Også alligevel siger hun nu sådan. Førtids pention er total udelukket siger hun, da jeg er for ung 26 år

jeg er så smerte påvirket at ingen af de smertestillende medicin jeg har fået kan tage smerterne, jeg kan ikke mærke nogen forskel overhoved.
morstina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 00:27   #2
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
hej ja det er ingen dans på roser - når man skal be om hjælp hos kommunen -- du skal være meget sej bare for at ku klare det -- men her er der mange gode venner der har hørt om meget -- så bare vent de skal nok gi deres besyv med -- og bare bliv her på din tråd så kommer der hjælp
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 08:02   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er ikke inde i sdp-reglerne, men jeg er sikker på, at der kommer andre på banen, som kan vejlede dig.

I ventetiden kan du evt. kigge her (fundet på K10's forside): http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 08:31   #4
morstina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
morstina er ny på vejen
Unhappy

Hej havmanden60

Ja det er bestemt ikke nogen dans på roser at bede kommunen om noget
Jeg har enda klare papri fra min gigt læge, at arbejde er total udelukket for mig så længe min gigt stadig er så aktiv og jeg har så mange smerter
Ja man skal godtnok være sej for ikke at gå fuldstændig i stykker pga det, jeg syndes godtnok at det virker meget underligt, at man skal være fri for behandling for at kunne få sine sygedagpenge forlænget. Men jeg skal altid gå til kontrold og tage gigt medicin.
Ja her inde er der heldigvis mange søde mennesker som giver en råd og støtte det betyder rigtig meget når man står i sådan en situation.

morstina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 08:35   #5
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
I SDP loven står klart og tydeligt man kan forlænges ved bla : 3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger

Så du skal ihvertfald anke det sdp stop. Kommer nok nogle hajer på banen med rigtig vejledning til dig.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 08:36   #6
morstina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
morstina er ny på vejen
Unhappy

Hej Vovse

Ja jeg håber også at der kommer en ind på tråden som
Kender til reglerne om sygedagpenge :-)
morstina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 08:42   #7
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Hvis du er i en fagforening, så kontakter du dem - de har som regel en socialrådgiver du kan få hjælp af.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 08:49   #8
morstina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
morstina er ny på vejen
Hej Bumblebee

Det lyder rigtig godt, for jeg er under læge behandling :-)
Men min gigt læge kan ikke love at jeg nogensinde kan genoptage
Et arbejde, men han håber på at jeg kommer til det når den nye medicin
Begynder at virke.
morstina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 09:14   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
For at kunne blive forlænget kræver det enten at din læge kan give en fast tidshorisont og erklære at du er tilbage på arbejdsmarkedet indenfor et bestemt antal måneder, kan ikke lige huske om det er 6..
Eller at din funktionsevne vil være varigt nedsat, så du ikke kan arbejde på ordinære vilkår.

Og det lyder jo til at din læge ikke giver nogen tidshorisont på hvornår du er rask nok til at arbejde, men at du sikkert bliver det.

Og så falder du nok udenfor reglerne om forlængelse.. læs reglerne og tal med din læge om det, måske kan han om et par måneder komme med en tidshorisont, så du kan søge forlængelse inden udløb..

Det er netop når man bliver langtidssyg, at man falder igennem sikkerhedsnettet desværre.. der er mange af os herinde, der har været igennem turen.

Med hensyn til kontanthjælp, afhænger det af din mands indtægt - hvis den er større end to gange kontanthjælp for forsørger.. dvs ca 27.000.. kan du ikke få noget, men er den mindre kan du få op til det beløb.

Når I er gift, kan han få dit fradrag, hvis du ikke selv bruger det.

Der skal dog ikke være stor friværdi i huset der kan omsættes.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 10:13   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal gøre din sagsbehandler klart, at du altid vil være i behandling.

Din tilstand kan derfor kun forlanges stabil, dvs når medicinen virker.
Sygdommen er kronisk.

Du kan evt også høre/få råd i gigtforeningen.

Du bør forlænges efter stk 4, fleks eller pension, eller den manglende afklaring af arbejdsevne.(Prøv selv at se på mulighederne).

Men prøv at snakke med din læge vedr. fremtid-muligheder.
Din sagsbehandler bør indhendte en opdateret speciallægeerklæring, alternativt, må du få lægen til at skrive i journal det I snakker om, og medtage dette til din sag i kommunen.

Få promte din fagforening på banen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge efter § 27 stk 1 nr4 GoGo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 180 27-06-2012 12:49
stop af sygedagpenge efter ferie/ orlog flekesubir Alt det andet 1 10-03-2011 23:20
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Stop af sygedagpenge efter 3 mdr??? kirsten01 Alt det andet 16 18-10-2010 20:02
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension