K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2012, 15:24   #11
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
@ §abc: Jeg handler skam også ind efter tilbud. Desuden er jeg vegetar, så ingen dyre bøffer til mig

Men vi er alle forskellige og bor forskellige steder i landet. Og det er ikke alle, der har mulighed for eller helbred til at handle efter tilbud eller gå i bestemte lavprisbutikker.

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 16:56   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Her vil vi med den indkomst (til 5 næser) IKKE kunne undvære 50 kr pr dag vi ville kunne undvære ca 140 kr om måneden med den indkomst, der er immer væk LANGT op til 50 kr pr dag.

50 kr forslår her til mad til 3 næser til en dag (næsten 4 men kødet til aftensmaden er gratis) for at kunne leve ordentligt (læs sundt og have nok fx har jeg ikke rigtig spist i 2½ døgn jo 2 skiver toast og 2 flæskeværd fra en flæskesteg) skal vi altså op på det dobbelte.

Mit regnestykke bliver til at en husstandsindkomst på over 350000 ikke vil kunne undvære 50 kr OM DAGEN om måneden er en anden snak, og håber da det er om måneden de har ment og ikke om dagen, for ellers er EL ikke til at kende.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 19:05   #13
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
@ §abc: Jeg handler skam også ind efter tilbud. Desuden er jeg vegetar, så ingen dyre bøffer til mig

Men vi er alle forskellige og bor forskellige steder i landet. Og det er ikke alle, der har mulighed for eller helbred til at handle efter tilbud eller gå i bestemte lavprisbutikker.

Nu batter det jo ikke noget at et individ er frelst, for at resten kan fortsætte med at klage sig.

Mange bør se på hvordan maden kan tilrettelægges så man får mest sundhed for pengene.

Og lige en tilføjelse, der er en generel fejlopfattelse af at mælk skal man da ha, og at det er usundt at undvære.
NEJ, VOKSNE MENNESKER SKAL IKKE HAVE MÆLK FOR AT VÆRE SUNDE.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 08:58   #14
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser

Der er nogen hos Enhedslisten, der mener at såfremt man har en husstandsindkomst på 350.000 kr/år før skat, har man også råd til at betale 50 kr om dagen i en ekstra skat.

Det er immervæk ca. 18.000 kr/år og andelen af indkomsten (før skat) der skal dække disse 50 kr/dag er ca. 30.000 kr/år.

For mit vedkommende, kan jeg både få morgenmad og aftensmad for 50 kr/dag.

Hvad får du for 50 kr om dagen i din husholdning?
Nu er det vel ikke hvorvidt der skal betales 50 kroner ekstra i skat om dagen, men hvor meget skatteyderen har tilbage bagefter der er interessant, helt sikkert langt mere end 50 kroner.

Husstandens sammensætning er jo heller ikke uden relevans, hvor stammer tallene i øvrigt fra?

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 09:14   #15
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Question

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Nu er det vel ikke hvorvidt der skal betales 50 kroner ekstra i skat om dagen, men hvor meget skatteyderen har tilbage bagefter der er interessant, helt sikkert langt mere end 50 kroner.

Husstandens sammensætning er jo heller ikke uden relevans, hvor stammer tallene i øvrigt fra?
Vil det sige, at det er i orden, hvis det er en enlig, at vedkommende skal betale ekstraskat på 50 kr/dag, ud af indtægten på 350.000, fordi en enlig får mere ud af sin løn end en familie på fire? Hvorimod er det samme urimeligt, hvis det er en enlig forsørger med et barn, eller to, eller en familie med mor, far og et eller to børn?

Det er jo ikke en eller anden form for offentlig indkomst, hvor nødens grad/beløbet vurderes ud fra modtagerens personlige forhold. Det er en indtægt tjent ved almindeligt arbejde, på arbejdsmarkedets vilkår og bestemt af overenskomster... Man får ikke løn alt efter om man er enlig, enlig forsørger eller gift, så hvorfor skulle det betyde noget, når man taler om ekstra skat på arbejdsløn?

Eller har jeg måske misforstået din bemærkning, Ragdoll?
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 16:08   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
For 50 kr om dagen, kan jeg holde mine 3 børn og mig selv kørende med frisk frugt dagligt, brød, mælk og grønt.

De 50 kr om dagen kan også være en tur i svømmehallen alle sammen, inkl varm cacao efterfølgende. Og dermed gå til en god oplevelse ungerne elsker.

De 50 kr om dagen er mange penge i vores hverdag, og om måneden vil jeg heller ikke bryde mig om at undvære de 1550 kr som de sammenlagt indbringer.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 19:10   #17
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser

Der er nogen hos Enhedslisten, der mener at såfremt man har en husstandsindkomst på 350.000 kr/år før skat, har man også råd til at betale 50 kr om dagen i en ekstra skat.

Det er immervæk ca. 18.000 kr/år og andelen af indkomsten (før skat) der skal dække disse 50 kr/dag er ca. 30.000 kr/år.

For mit vedkommende, kan jeg både få morgenmad og aftensmad for 50 kr/dag.

Hvad får du for 50 kr om dagen i din husholdning?
Oki jeg giver op...

Jeg har ledt og ledt efter det eksempel du kommer med her , men kan ikke finde noget om det på google.

Har du evt et link...

Hvis Enhedslisten mener det så er det noget de har gået stille med dørene med, heller ikke i det sidste medlemsblad fremkommer det, så er der ikke et link til kilden ???

Jeg kunne da godt tænke mig at høre dem om det hvis det er at de er kommet op med sådan et forslag, for så vil det jo sige at de samtidig med at de kæmper for ophævelse af gensidig forsørgerpligt prøver at beskatte pensionister ekstra og den holder jo ikke.. men hvor kommer oplysningen fra ?

Mange gange ser man jo de andre partier lave et regne stykke og så skrive det er hvad der vil ske , altså enhedslisten foreslår et eller andet og straks så er der et parti der forstår at dele det ud på en eller anden måde, så det lyder mest ildevarelsende for flest mulige mennesker.. så kilde
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 21:50   #18
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
Jeg synes nu at 350.000 kr lyder som rigtigt rigtigt mange penge.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 22:00   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af defrost Se meddelelser
Jeg synes nu at 350.000 kr lyder som rigtigt rigtigt mange penge.
Ja hvis man er enlig...så er det fint nok...

Men da bestemt ikke hvis man er 2 + børn...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 22:19   #20
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja hvis man er enlig...så er det fint nok...

Men da bestemt ikke hvis man er 2 + børn...
Uden et budget er det lidt svært at svare på.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
så kom dagen Mickayish At søge førtidspension 16 13-10-2011 11:22
Så blev det dagen... PiaL Din historie 17 11-03-2011 08:42
TIL LYKKE WEB med dagen ;-) Stella Dit og Dat 24 15-02-2009 02:27
Tillykke med dagen Webmaster Dit og Dat 14 19-12-2008 22:44
Phönix, tillykke med dagen FlemmingLeer Dit og Dat 5 21-10-2008 00:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension