K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2012, 12:46   #21
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Ja tak dem vil jeg sørme gerne have del i. Kender en del der tjener derover og ikke en af dem er så meget som i nærheden af 0% i skat. Tværtimod!!

Men del endelig ud af din viden.....kunne da være sjovt at høre, om der reelt er noget i påstanden eller om det er endnu en surt opstød i debatten om, hvor meget de "rige" (er man rig når man tjener over 400.000???) forstår at rage til sig på bekostning af alle andre.
Pointen var ikke, at nogen bestemte ragede til sig; læs mit indlæg igen. Det er jo ved at være en folkesport i alle socialklasser. Hvis du vil vide hvordan du kan slippe for at betale en krone, kan du jo alliere dig med en revisor og tale lidt om pensionsindbetalinger, a/s'er og fradrag for tab i virksomheden hos ægtefællen samt beskatningen af evt. udbetalinger fra selvsamme som udbytte efter du har modregnet forgående års tab.. Eller hvad med en skibsanpart? Uha.. Du ka' jo også have en repræsentationskonto og køre husholdningsbudgettet over det og andre skattetekniske måder man lige kan kringle den på. Det er så smart det hele. Penge er bare papir med tryksværte uanset. De har kun den værdi vi bilder hinanden ind de har og jo flere vi har, jo mindre synes vi også de er værd så priserne stiger.

Men den slags 'diskussioner' her viser jo bare hvor rådden kulturen er, og hvor lidt fælles fodslag der er i landets interesser. It's all me and mine. Ghetto Johnny har talt.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 13:21   #22
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Experimental Se meddelelser

Men den slags 'diskussioner' her viser jo bare hvor rådden kulturen er, og hvor lidt fælles fodslag der er i landets interesser. It's all me and mine. Ghetto Johnny har talt.

Nej den slags diskussioner her viser bare, hvor travlt nogen har med noget de ikke ved noget om.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 13:33   #23
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af Experimental Se meddelelser
Hvis du vil vide hvordan du kan slippe for at betale en krone, kan du jo alliere dig med en revisor og tale lidt om pensionsindbetalinger, a/s'er og fradrag for tab i virksomheden hos ægtefællen samt beskatningen af evt. udbetalinger fra selvsamme som udbytte efter du har modregnet forgående års tab.. Eller hvad med en skibsanpart? Uha.. Du ka' jo også have en repræsentationskonto og køre husholdningsbudgettet over det og andre skattetekniske måder man lige kan kringle den på. Det er så smart det hele. Penge er bare papir med tryksværte uanset.
Det er så sandt, som det er sagt! Når en "samfundsstøtte", en "danske værdiers forsvarer"... velrespekteret rotarianer med en personlig indkomst på 30 millioner/år direkte praler med - i denne lukkede kreds - at han betaler i skat kun halvdelen af, hvad (f.eks.) jeg gør (middel indtægt), da begynder tingene se helt anderledes ud end mediebilledet tegner.

Jeg har haft min gang i disse kredse længe nok til at vide, at det er ikke de små i samfundet (selv misbrugere af offentlige ydelser inkluderet), der har den bredeste snabel dybt inde i samfundskassen. Forstædernes dagpengeryttersker er kun toppen af isbjerget!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Experimental Se meddelelser
Men den slags 'diskussioner' her viser jo bare hvor rådden kulturen er, og hvor lidt fælles fodslag der er i landets interesser.
Fælles fodslag - Experimental - er fortrinsvis pålagt dem på samfundets bund, og den lavere middelklasse. Når de først lever op til dette "fælles fodslag" og fylder statskassen med skat, får de at vide at de nasser i samme øjeblik de selv får brug for hjælp og støtte, så jo mere fratages dem, jo mere er der tilbage til den øvre middelklasse og den urørlige samfundets top - i overensstemmelse med devisen: det, der er sparet (betalt af skat) er tjent.

Sidst redigeret af Tante Ana; 03-01-2012 kl. 13:38.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 15:10   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg oplevede engang på en arbejdsplads (restaurant) hvordan flere af de mandlige ansatte arbejdede for deres koner.

Begge var ledige, manden arbejdede sort. Konen blev fx sluset ud i job, men fortalte hun havde fundet et job selv på restauranten. Hun dukkede så aldrig op på arbejdet, i stedet var manden på restauranten. Efter de 9 mdr blev 'hun fyret' og fik så dagpenge.

Der var aldrig nogen der tjekkede forholdene.

En enkelt gang kom der så en ind på restauranten, og der fortalte en af mændene bare, at han kun var på prøve og derfor arbejdede gratis et par dage. Dette havde manden så også lagt op til på kommunen ville kunne ske. Så der var han også reddet. Man han var hele tiden i restauranten.

Ved også det forekommer i rengøringsbranchen.

En veninde og jeg har ofte talt om at skrive til fx Operation X og Morten Spiegelhauer og fortælle historien dér, for hun arbejder stadig et sted hvor det foregår.

Det er jo også snyd med dagpenge. Bare på et helt andet niveau.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 21:21   #25
johnnybgoode
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
johnnybgoode er ny på vejen
Hvor skal vi hen du ???

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser

Fruen arbejder ikke længere, end i den periode der er nødvendig for at kunne opnå retten til dagpenge. Kort efter er hun uheldig og bliver fyret, og går så på dagpenge, mens hun søger et nyt job, der er jo er pænt svært at finde, indtil tæt på at dagpengeperioden er ved at udløbe. Før efter 4 år. Fremover efter 2 år.

Når forstadsfruen så er faretruende tæt på at miste retten til (flere) dagpenge, sker miraklet og hun kommer i job igen, og arbejder i den periode der er nødvendig for at kunne opnå retten til dagpenge. Kort efter er hun uheldig og bliver fyret, og går så på dagpenge, mens hun søger et nyt job, der er jo er pænt svært at finde, indtil tæt på at dagpengeperioden er ved at udløbe. Som ved et mirakel finder fruen et nyt job (eller jobbet finder hende?) og så er alt i skønneste orden igen. Et stykke tid.

Fruen arbejder ikke længere, end i den periode....

... i disse pæne familier og blandt deres lige så fine venner, hedder det sig, at "at det ville være yderst uklogt, ikke at benytte sig af, hvad tusinder af andre gør alligevel... Man betaler jo sin skat..."

"Vi husker vel alle, at vi som børn så på fremtiden og på verden som mulighedernes tid og sted. Vi ønsker at udvikle os som mennesker, at kunne blomstre og være til glæde og gavn for vore nærmeste og for vort samfund."

GUD BEVARE DANMARK

[/INDENT]
Helt ærligt Tante Ana.

Hvad er pointen i dit indlæg - og hvem er din kilde.

Som jeg læser det er det en skamløs sjat tændvæske på bålet til den nuværende fattigdomsdebat.

Enten må du være konkret eller trække dit spin.

Sidst redigeret af johnnybgoode; 04-01-2012 kl. 21:28. Årsag: fylder for meget
johnnybgoode er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 01:08   #26
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af johnnybgoode Se meddelelser
Hvad er pointen i dit indlæg - og hvem er din kilde.
Jah, spin kan jo altid vendes 180 grader rundt - enten af den ene eller den anden.

Hvis jeg gad (hvilket jeg ikke gider) gætte på, hvem der er mest 180 grader rundt på gulvet her, så blev det næppe nogen uoverkommelig opgave ;-)


BTW: I to kombattanter færdes åbenbart ikke i de helt samme samfundslag ? ;-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 08:17   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har kun læst tråden overfladisk, orker ikke mere lige nu:

Men jeg kom til at tænke på, at da jeg gik ud af skolen i 1980 var der stor ungdomsarbejdsløshed.
Jeg var træt af skolen og ville bare have et job, men det var ikke så ligetil.

I stedet kom jeg på kursus et sted, der var oprettet for at tilbyde kurser til arbejdsløse, hvor man var garanteret beskæftigelse på stedet bagefter, i en periode så man var berettiget til dagpenge efterfølgende.

Det var dengang hvor beskæftigelse af ledige (nu kaldes det aktivering, dengang var det dog med løn) ikke måtte konkurrere med andre erhvervsdrivende.

Når man så havde været ansat på stedet i godt et halvt år, så man var berettiget til dagpenge, og havde trillet en hel del tommelfingre, så kunne man få dagpenge i en periode (husker den ikke præcis).

Når perioden så var ved at udløbe fik man sædvanligvis et brev fra AF (arbejdsformidlingen) med tilbud om ansættelse i et beskæftigelsestilbud, igen i en periode så man kunne optjene retten til dagpenge.

Dette kunne man komme flere gange, med, mener jeg, ca. 2 års mellemrum.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 09:45   #28
Synf
Føler sig hjemme på K10
 
Synfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 46
Styrke: 14
Synf er ny på vejen
Nu kommer det heldigvis ikke til at vedrøre mig og min kæreste/sambo - men vi kom en dag til at snakke om nedenstående.

Hvad nu hvis.... en person (mand/kvinde) kun bor sammen med ham/hende med den store løn? Altså uden af være gift.
Kan vedkommende så evt. få kontanthjælp, selvom samboen er "styrtende rig"?

Kender I svaret på det? Grunden til, at vi snakkede om det er pga. den meget snak om personer, der vælger at blive skilt, for at kunne overleve, hvis den ene ryger på kontanthjælp.
At det er pga. den gensidig forsørgerpligt (ved kontanthjælp), når man er gift.
Det er jo meget, meget ulykkeligt for de mennesker, synes jeg, og så var det, at den anden tanke opstod..
At det er en fordel IKKE at være gift?

Nå sikke en gang tankerod.

Jeg er på FP - og så er det jo husstandsindkomsten der ligger til grundlag for min pension. Uanset om vi er gift eller ej.. og hurra for det, et eller andet sted.. :-)

En dejlig dag til jer alle.


Kh Synf
Synf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 21:17   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Synf Se meddelelser
Hvad nu hvis.... en person (mand/kvinde) kun bor sammen med ham/hende med den store løn? Altså uden af være gift.
Kan vedkommende så evt. få kontanthjælp, selvom samboen er "styrtende rig"?
Ja. Pensionister er de eneste i DK, som har gensidig forsørgerpligt som samboende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 11:05   #30
Synf
Føler sig hjemme på K10
 
Synfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 46
Styrke: 14
Synf er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ja. Pensionister er de eneste i DK, som har gensidig forsørgerpligt som samboende.
Jeg har fulgt lidt med i en anden tråd om næsten samme emne - som blev startet lige efter mit spørgsmål. Men du skal alligevel have tak, fordi du tog dig tid til at svare, Vovse :-)

Kh Synf
Synf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Videoen "Når funktionsnedsættelsen er varig og ikke kan ændres af pisk eller gulerod" Elaine Et godt link! 7 27-01-2011 18:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension