K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2011, 11:27   #121
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Hej jeg har prøvet og mast med, at få sat svaret fra BAN ind. Håber det virker og at det er det du efterlyste popie?
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  afgørelse fra ankenævnet_281010(3).jpg
Visninger: 138
Størrelse:  532,9 Kb
ID: 283  
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 12:12   #122
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er svært når man ikke har begge afgørelser, men..

Umiddelbart tror jeg at de får svært ved at give afslag på en pension.

Da begge afgørelser er hjemvidst pga manglende grundlag, vil de nye oplysninger selvsagt give grundlag for begge afgørelser.

Ergo burde du få sygedagpenge indtil tilkendelse af førtidspension, hvis sidstnævnte godkendes.

Eller at du får førtidspension fra dato for behandling af førtidspensionssagen, men i dit tilfælde fra fratagelse af sygedagpengene.

Dette forudsætter, at de anerkender at din tilstand er varig, og at du ikke skal/kan afprøves på din arbejdsevne, hverken nu eller på sigt.

Jeg har svært ved at se, hvordan de vil fastholde afslag på sygedagpengene, samtidig med at de først giver førtidspension et år efter, på de samme lægepapir, som de har fået at vide skulle være indhendtet forud for begge afgørelser?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 12:36   #123
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Nu har jeg taget billede af den anden afgørelse også- tak for at du vil hjælpe mig, det betyder rigtig meget for mig. Alle de papirer og skemaer som jeg har fået inkl. RP er nu sendt tilbage til jobcenter. Lægekonsullentens udtalelser er fine nok, samt min SB også.

Jeg vedhæfter 2 sider af den sag med SD. Jeg er skrup forvirret for jeg aner faktisk ikke hvilken § der er søgt efter, men ihvertfald skriver BAN jo også at jeg ikke er tilstrækkelig oplyst.
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  DSC00776.JPG
Visninger: 138
Størrelse:  424,7 Kb
ID: 284   Klik på billede for større version

Navn:  DSC00774.jpg
Visninger: 131
Størrelse:  345,9 Kb
ID: 285  
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 23:25   #124
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har lidt svært ved at gennemskue afgørelserne!

Men de anerkender ikke at du har søgt efter §17, på det foreliggende grundlag, hvorfor de pålægger kommunen at indhendte relevante oplysninger(her lægeoplysninger)forud for stilling tagen til pension?
hvilket iøvrigt vil være rimmeligt ift din historie.

Hvis kommunen nu indstiller til pension, og du får den vil det derfor være fra tilkendelsdato.

Men du burde således få sygedagpengene indtil da, hvis oplysningsgrundlaget er det samme!

Hvad siger din fagforening?

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 20-09-2011 kl. 23:31.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 08:13   #125
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
problemet er man næsten skal være uddannet jurist i dette system

Men hvis du ikke har nogen kvitering på du har søgt en §17 på det foreliggende
så kan du ikke komme videre med den sag
din sag er er noget uoverskuelig

Men havde indkaldt til en samtale med en sagsbehandler
1
hvad har de tænkt sig omkring din afklaring, foreksempel en arbejdsprøvning
2
hvad mangler der af læge oplysninger
3
hvis du mener der kun er en mulighed og det er pension, så bliver du nødt at spørger din sagsbehandler om hvad der mangler for opstart af en §18


popiae
kan ikke se ud fra disse oplysninger, at BAN henviser til noget om pension
kun at der mangler afklaring og lægeoplysninger,
alså kan kommunen lige så godt henvise til fleks eller revalidering(andet erhverv end frisør)

der kan så søges en 17, på det foreliggende grundlag igen, med kvitering
men det bliver helt sikkert et afslag

Sidst redigeret af MTVRV1; 21-09-2011 kl. 08:20.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 09:08   #126
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
MTVR;

Du skal kikke på begge sager, samt §.

>Du tager forkert udgangspunkt. Der er søgt pension, og BAN har truffet afgørelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 10:19   #127
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
MTVR;

Du skal kikke på begge sager, samt §.

>Du tager forkert udgangspunkt. Der er søgt pension, og BAN har truffet afgørelse.

VH Popiae
hvilken afgørelse?

Ja kommunen skal indhente ydeligere læge oplysninger og lave en afklaring

men der er ingen afgørelse på hvilken ydelse
revalidering fleks pension

samt BAN kan heller ikke se der er søgt pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 11:20   #128
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Linuzmor.

Jeg har læst din afgørelse fra nævnet, den du har indsat i #121.

Der er tale om hjemvisning. Det betyder, at kommunen skal gøre sagen om, fordi de ikke har haft sagen tilstrækkeligt oplyst. Derfor kan du ikke få sygedagpengene forlænget (det er det afgørelsen handler om), før kommunen har truffet den nye afgørelse. Når kommunen til den nye afgørelse mener efter at have sagen tilstrækkeligt oplyst, at du alligevel skal have sygedagpengene. Så bør du her få sygedagpengene i tilbagevirkende kraft fra den dag, dine sygedagpenge stoppede.

Hvis kommunen i den nye afgørelse om forlængelse af sygedagpenge alligevel giver afslag igen, og at du klager over den afgørelse (hvis du fortsat mener, du har ret til det), og hvis nævnet så her giver dig medhold, så ville du få sygedagpenge....

Så lige nu har du ikke ret til sygedagpenge. Man skal vente til kommunen træffer den nye afgørelse.

Sidst redigeret af curls; 21-09-2011 kl. 11:25.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 11:36   #129
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Curls;

Det ved Linusmor godt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 17:12   #130
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Har lidt svært ved at gennemskue afgørelserne!

Men de anerkender ikke at du har søgt efter §17, på det foreliggende grundlag, hvorfor de pålægger kommunen at indhendte relevante oplysninger(her lægeoplysninger)forud for stilling tagen til pension?
hvilket iøvrigt vil være rimmeligt ift din historie.

Hvis kommunen nu indstiller til pension, og du får den vil det derfor være fra tilkendelsdato.

Men du burde således få sygedagpengene indtil da, hvis oplysningsgrundlaget er det samme!

Hvad siger din fagforening?

VH Popiae
Hej igen
Jeg forstår altså godt i er forvirrede, ligesom mig selv. Ok så er der i første omgang søgt efter § 17 men efter hjemvisningen en § 18?

Jeg tror bare at jeg venter på at få et svar fra kommunen/pensionsnævnet, det gode er at, jeg har lægekonsulenten med mig, altså han er enig i psykiaters erklæring, samt min søde SB(ikke ham der indstillede mig dengang).

Jeg tror du har ret Popiae, at jeg måske vil sygedagpengene.

Min tråd er lang og uoverskuelig og bærer jo også præg af at jeg ingenting vidste dengang jeg startede. Jeg synes dog stadig det er underligt at min daværende Sb indtillede mig UDEN at indhente de nødvendige papirer-læs speciel-læge erklæring- det er jo også det de "dumpede" på og derfor mener jeg at det er forkert at jeg blev smidt på KH da jeg fik afslag! Fordi de jo nu har indhentet hvad de skulle.

Lad os se, jeg kan jo få et afslag igen, uanset om Psykiater og SB har skrevet at min funktions evne er varig nedsat og at en arbejds prøvning er kontraindiceret!
Jeg har ikke nogen fagforening mere, da jeg røg på KH havde jeg ikke råd til det.

Og i bund og grund skulle jeg jo slet ikke ha søgt pension dengang, jeg havde jo fået forlænget mine dagpenge i 2 år og det er jo forrykt at jeg ikke blev vejledt om at jeg så hedder det KH hvis afslag. Skulle jo nok ha ventet til de udløb og så søge der, men hvad ved man når man aldrig har haft brug for systemet før og pludselig ender hvor jeg er?:-)

Kram L
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Om at give op.. hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 2 28-01-2013 22:51
Never EVER give up.......;) Pyt Dit og Dat 2 19-09-2012 17:56
At give op...... KirstenJV Alt det andet 20 25-06-2012 12:11
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension