K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2011, 11:37   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men de tjerne rigtig godt på det
dog vil jeg sige de antidepressiva jeg skal på koster kun 300 kr om månden
jeg tager seroquel
det koster cirka 3600 kr om månden
i alt med depot form af seroquel
koster det samfundet rigtig mange penge
Min crt konto vil der stå omkring 45000 kr om året
har så heldigvis Kronikertilskud
så min egen betaling højst udgør cirka 3500 kr om året


noget helt andet får jeg ikke antidepressiva for en depression, men for at dæmpe angst
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 14:23   #22
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Ha ha, dette kan jeg ikke andet end grine af. Jeg har aldrig nogensinde taget lykkepiller, og jeg regner heller ikke med at komme til det, så det må være din egen frie fantasi, du giver udtryk for der.
Ha ha ha selv. Det tror jeg ikke et sekund på.

Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Men igen, jeg forstår ikke, hvorfor det påstås, at det holdes hemmeligt. Alle indlægssedler ligger på nettet, læs dem dog!
Indlægssedlerne beskriver kun det, der er kendt på tidspunktet for at lægemiddel er blevet frigivet til handlen. Det er ikke ofte at indlægssedlerne opdateres, og der er kendt massevis af tilfælde, hvor "ubekvemme" bivirkninger og langtidseffekt af lægemidlerne har været fortiet af hensyn til producenternes enten forsikrings- eller strafansvar samt markedsandele = omsætning = profit.

Det er også kendt sag, at lægerne er langt fra flinke nok til at anmelde bivirkninger til de respektive landes lægemiddelmyndigheder, så der er ikke noget odiøst i, at efterretninger om bivirkninger når frem til offentligheden netop gennem medier eller hjemmesider som Lykkepiller.info. Med andre ord - Lykkepiller.info er en hjemmeside, der samler og offentliggør oplysninger om de bivirkninger af psykofarmaka, offentligheden ellers aldrig ville blive oplyst om. Det skal Lykkepiller.info have tak for.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 14:51   #23
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Ha ha ha selv. Det tror jeg ikke et sekund på.


Indlægssedlerne beskriver kun det, der er kendt på tidspunktet for at lægemiddel er blevet frigivet til handlen. Det er ikke ofte at indlægssedlerne opdateres, og der er kendt massevis af tilfælde, hvor "ubekvemme" bivirkninger og langtidseffekt af lægemidlerne har været fortiet af hensyn til producenternes enten forsikrings- eller strafansvar samt markedsandele = omsætning = profit.

Det er også kendt sag, at lægerne er langt fra flinke nok til at anmelde bivirkninger til de respektive landes lægemiddelmyndigheder, så der er ikke noget odiøst i, at efterretninger om bivirkninger når frem til offentligheden netop gennem medier eller hjemmesider som Lykkepiller.info. Med andre ord - Lykkepiller.info er en hjemmeside, der samler og offentliggør oplysninger om de bivirkninger af psykofarmaka, offentligheden ellers aldrig ville blive oplyst om. Det skal Lykkepiller.info have tak for.
Det er egentlig ikke særlig interessant, om du tror mig eller ej, det, der er interessant er din måde at reagere på, når man ikke er enig med dig. Jeg har ingen aktier i lykkepiller eller noget som helst andet medicin, jeg har en fysisk sygdom, som jeg er medicineret for, og der er også både virkning og bivikning, ligesom der er med alt andet. Fordi jeg repræsenterer en anden holdning end dig, så er det lige pludselig fordi jeg selv skulle tage den medicin?

Du har lov at mene, hvad du gør, ligesom jeg forhåbentlig har lov at have min mening. Jeg forholder mig kritisk til alt hvad jeg læser på nettet - for du kan altid finde noget, der repræsenterer den holdning, du har, og der er ingen garanti for, at det er sandheden. Det er nu engang min holdning, hvadenten du bryder dig om den eller ej. Faktisk kan jeg ikke forstå, hvorfor du skal bringe min person eller mit eventuelle medicinbrug ind i denne diskussion; jeg har vel lige så meget ret til en mening som alle mulige andre har det, selv hvis jeg så tog den omtalte medicin???
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 15:29   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du er bare heldig og "kun" have en fysisk sygdom
jeg har 9 diagnoser psykiske og fysiske

når man ikke selv er psykisk syg, så kan man heller ikke sætte sig ind i det
det er simpelt hen umuligt
med mindre man har uddannelse indefor området

det hjælper på nogen med medicin, det er ikke til debat
men i det fleste tilfælde med kommunen tror de, at når man får lykkepiller
så kan man yde 20 timer mere om ugen
sådan hænger det bare ikke sammen
det kan kun give lidt bedre livskvalitet
min erhversvevne er ikke blevet en meter bedre af det
Men ja min livskvaltiet er bedre

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-05-2011 kl. 15:39.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 15:43   #25
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jamen jeg betvivler ikke, at ikke alle har gavn af den medicin, og jeg betvivler heller ikke, at kommunen i nogle tilfælde misbruger anvendelsen, MEN derfra og så til at lave en hjemmeside, hvor man kun lister alle skrækscenarierne op; det synes jeg ikke er fair.
Der kan være situationer, hvor man ikke har andet valg end at tage den medicin og den hjælper trods alt nogen. Jeg synes, det skal være nuanceret, så man kan forholde sig til det på baggrund af alle fakta, ikke kun de dårlige.

Jeg synes ikke, det er i orden, at man tvinger nogen til at tage en medicin de ikke ønsker, men det er slet ikke jeg snakker om her. Jeg snakker om siden lykkepiller.info, der udelukkende vil fokusere på det dårlige og ikke også på det gode, og det er det, der falder mig for brystet.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 22:08   #26
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Jeg snakker om siden lykkepiller.info, der udelukkende vil fokusere på det dårlige og ikke også på det gode, og det er det, der falder mig for brystet.
Jeg kan kun gentage: "Det er også kendt sag, at lægerne er langt fra flinke nok til at anmelde bivirkninger til de respektive landes lægemiddelmyndigheder, så der er ikke noget odiøst i, at efterretninger om bivirkninger når frem til offentligheden netop gennem medier eller hjemmesider som Lykkepiller.info. Med andre ord - Lykkepiller.info er en hjemmeside, der samler og offentliggør oplysninger om de bivirkninger af psykofarmaka, offentligheden ellers aldrig ville blive oplyst om. Det skal Lykkepiller.info have tak for."
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Jeg snakker om siden lykkepiller.info
Trådens overskrift er "Interessant omkring lykkepiller og magtmisbrug" og det er i denne sammenhæng, at MTVRV1 forsøger at holde tråden på sporet.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2011, 00:29   #27
harris
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
harris er ny på vejen
Hej ! På Lørdag den 21/5 står vi igen og samler underskrifter på stænder torvet i Roskilde. Alle er velkomne. se mere her www.lykkepiller.info hvor du også kan finde link hvis du vil stætte vores arbejde. KH. henrik
harris er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 05:29   #28
Kelle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2010
Lokation: Lidt forskellige steder, men altid Jylland - så vidt jeg husker. :)
Indlæg: 35
Styrke: 14
Kelle er ny på vejen
Der gives også gavmildt ud af antipsykotisk...

Jeg fik noget antipsykotisk engang, der hedder abilify. Det var efter knap 30 minutters samtale med en psykiater, der så vurderede at jeg havde en psykose, selvom jeg IKKE hallucinerede eller havde andre af de symptomer, der er typiske ved en psykose. Faktisk havde jeg kun symptomerne på generaliseret angst! Men jeg fik alligevel proppet abilify i mig, for dengang vidste jeg ikke bedre. Jeg sagde ikke imod.

Psykiateren fortalte slet ikke om de alvorlige bivirkninger abilify kunne have. I starten gav pillerne mig endnu mere angst, jeg fik forstyrrelser i hjerterytmen, depression, selvmordstanker, forhøjede levertal, konstant hovedpine, rastløshed og søvnløshed. Og sådan havde jeg det i et halvt år, indtil jeg var færdig med pillerne. Forvandlet til en zombie, kun med følelsen "tomhed" tilbage. Hvis man da kan kalde det for en følelse.

Og så måtte jeg ellers kæmpe for at blive helt mig selv igen. Det vil jeg så sige, at jeg er blevet. Efter et par år, der er heller ingen angst, heldigvis. Det var en ret lang rejse, men jeg klarede det.

Hvis man søger på nettet "Abilify bivirkninger" så kommer der mange sider op. Bl.a. på netdoktor står der en beskrivelse, hvor det virker ret harmløst. Men så fandt jeg noget på en anden hjemmeside, nemlig apoteket.dk, og der står nøjagtig samme beskrivelse, men med mange flere, og alvorligere, bivirkninger. Deriblandt dem jeg oplevede. Der står også pludselig uforklarlig død!!

Og disse piller får patienter uden nogen som helst viden derom! Man bliver jo nærmest endnu mere syg af det. Ja så er det da nemt at beholde folk i rollen som psykisk syg her i landet...

Jeg skjulte dog så godt jeg kunne, hvor slemt jeg fik det af det, for jeg ville ikke bekymre nogen. Det var vist godt, ellers havde jeg jo sikkert bare fået noget endnu stærkere medicin!

Kelle
Kelle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 18:29   #29
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Perikum er et godt alternativ for mange. Har selv været på 3 forskellige SSRI og benytter nu kun Perikum, hvilket også blev bifaldt af min psykiater. Perikum er meget brugt af læger overalt i verden - bortset fra Danmark.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 19:02   #30
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Perikum er et godt alternativ for mange. Har selv været på 3 forskellige SSRI og benytter nu kun Perikum, hvilket også blev bifaldt af min psykiater. Perikum er meget brugt af læger overalt i verden - bortset fra Danmark.
Lægemiddelstyrelsen advarer specifikt imod at bruge perikum sammen med
følgende lægemidler: hjertemedicinen digoxin, astmamedicinen theophyllin,
den blodfortyndende medicin warfarin, p-piller, medicinen cyclosporin, og indinavir der bruges af HIV-smittede.

http://www.oestrogen.dk/Sind%20og%20...ank/19249.aspx

Men ellers mange har glæde af perikum:
http://www.vitalraadet.dk/304+M509ad...tml?&tx_ttnews

Sidst redigeret af Karo; 29-05-2011 kl. 19:10.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Magtmisbrug popiae Din historie 232 11-11-2014 18:10
Måske på tide med en underskift indsamling for dette? tvang og magtmisbrug af borger! Indiansummer Politik og Samfund 12 04-09-2013 17:59
Ny regering vil undersøge VKO for magtmisbrug buster Politik og Samfund 16 04-08-2010 09:34
Ret intressant oplysning Hejdien Politik og Samfund 15 02-05-2010 01:36
Intressant artikel her Hejdien Politik og Samfund 9 24-03-2010 18:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension