K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2013, 10:55   #11
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Der må jo være et eller andet de mangler siden den ikke er kommet videre.

Har du fået en kopi ?
Er der indhentet lægeerklæring ?

Jeg har fået tid sidst på måneden... altså 5 uger.... jeg synes det er uhørt at lade folk ventenså længe... det minder om tortur.

Det er vist kun i Danmark, ud af de lande vi normalt kalder for civiliserede, at den slags tortur kan gå upåagtet hen.
Nej alt er klar. Har også udfyldt rehabiliterings skemaet. Alle udtalelser og erklæringer er der. Har endnu ikke fået tid.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 11:20   #12
lonsmann
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
lonsmann er ny på vejen
Rehabiliteringsteam

Hej
Nøgne tær - Jeg har måske ikke formuleret mig godt nok men LÆ265 er udfærdiget og sendt til SBH. Jeg har udfyldt min del af skemaet og min SBH siger hun udfærdigere resten - hvorefter jeg kan kommentere skemaet i sin fulde længde. Men som du siger jeg sender hende en mail og spørger hvornår jeg nu kan forvente der sker mere i min sag. SBH bliver ved med at skrive "at hun arbejder videre med skemaet - det har hun så gjort nu i 9 mdr. Derfor mit spørgsmål om et års deadline for indkaldelse til møde i rehabiliteringsteam - men som du siger soleklart nu sender jeg en forespørgsel igen - jeg ville bare sende en føler ud som den oprindelige tråd.
lonsmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 11:34   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jamen det er ikke dig der skal udfylde din del... det du omtaler som din del udfyldes SAMMEN MED sagsbehandleren via en dialog... det kan sagsbehandleren ikke fedte af på dig !

Skemaet skal ikke parthøres ved dig, som det lyder til hun vil.

Da du har været med til at formulere er du bekendt med den del af skemaet som ikke kun er hårde facts, som hun tager fra deres systemer.

Din partshøring er i rehabiliteringsteamet...

Den måde din sagsbehandler fedter rundt i det hele, lyder som om hun ikke rigtig ved hvad de nye regler handler om, men at det bare er hendes skema der har ændret sig.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 11:58   #14
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Der er nu ikke nogen regel for hvor længe sådan en attes tager at lave.

Men det er rigtigt at man får den udfyldt under en konsultation.

Lægen bliver betalt for 60 minutters konsultatiob. 30 minutters undersøgelse & 30 minutter til at skrive.
Hos min læge skal jeg være til stede alle 60 minutter, så hun sikre at det bliver skrevet korrekt og der ingen fejl er.
Heldigvis for det er et urtoligt vigtigt stykke papir så jeg ville ikke være tilfreds med en læge som blev betalt for et stykke arbejde og så brugte mindre tid
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 12:11   #15
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Lægen bliver betalt for en erklæring, der er faste takster... og så må lægen iøvrigt bruge fire minutter eller fire timer på den, eller lave den jule nat... og er der noget der mangler i forhold tilndet der er bedt om, ryger den tilbage til lægen som pænt må svare... indenfor det beløb der en gang er givet.

De faste priser kan ses etneller andet sted på regionernes prislister.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 12:12   #16
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Beklager at måtte sige det. Men din sagsbehandler har i den grad snydt dig.
Du må ikke selv udfylde skemaet - det skal din sagsbehandler gøre
Hub kan gøre det ved at indkalde dig til samtaler hvor hun interwiever dig, i gennem mails mv. Men det er et klart lovbrud at du selv er blevet sat til at udfylde den.

Dernæst risikerer du nu at hvis din lægeerklæring er flere måneder gammel, så kan rehabiliteringsteamet sige at den er for gammel og der skal laves en ny. Den skal være helt ny, ikke 6-9 mdr gammel.

Det ser ud som om du bliver syltet.
Mange kommuner har et screeningsteam som tjekker at sagsbehandlerne har styr på de nye regler og tjekker om alt er som det skal være inden der som det allersidste indhentes lægeerklæring og derefter sendes mødedato ud. Måske værd at tjekke om du bor i en af de kommuner som har et screeningsteam og om din sag har været igennem der?

Ang. Ventetid så begyndte sagsbehandler og jeg allerede i februar på at udfylde rehab skema, men da jeg pga min skade ikke kan medvirke ret længe af gangen, har det krævet flere møder/samtaler. Nu har den så her sidst i august været igennem screeningsteamet som fandt at alt var udfyldt korrekt, fyldestgørende og alle papirer var til stede. Så blev der skriftlig givet grøn lys til LÆ 265, som jeg skal til sidst i september (kunne ikke få tid før, da der jo skulle bruges 60 min) og 2-3 uger efter (alt efter deres mødedatoer og deres modtagelse af LÆ265) skal jeg til mødet.
Med til mødet deltager så også min partsrepræsentant som er jurist og min egen læge, som gerne vil deltage for at hjælpe mig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Lægen bliver betalt for en erklæring, der er faste takster... og så må lægen iøvrigt bruge fire minutter eller fire timer på den, eller lave den jule nat... og er der noget der mangler i forhold tilndet der er bedt om, ryger den tilbage til lægen som pænt må svare... indenfor det beløb der en gang er givet.

De faste priser kan ses etneller andet sted på regionernes prislister.
Der er så åbenbart forakel på hvordan læger tolker dette. Heldigvis har jeg så en læge som sætter ordentlig tid af det at lave den
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rehabiliteringsteam Jasmina Alt det andet 30 03-12-2013 08:29
rehabiliteringsteam annjensen69 Alt det andet 2 23-06-2013 19:23
Rehabiliteringsteam dixiven Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 30-05-2013 18:24
Rehabiliteringsteam simsons Alt det andet 8 06-05-2013 14:32
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension