K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2011, 11:45   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Jeg skal ikke til neuropsykolog.

Kommunen har bedt psykiater Inger Beck om en bedømmelse af min arbejdsevne. Det er jeg godt nervøs over. Jeg var indlagt med depression i oktober måned. Derefter skulle jeg ikke i arbejdsprøvning, da det ville forværre min tilstand. Så langt så godt.....
Jeg blev så udskrevet "til egen psykiater", der imellemtiden havde fået slagtilfælde og har været syg lige siden. Jeg har IKKE kunnet få aktinsigt eller i det hele taget noget som helst fra min journal fra de sidste fem år. Jeg mangler dokumentation for div. diagnoser.
Så nu skal Inger Beck bedømme min arbejdsevne på EN konsultation. Det gruer jeg for. ØV
har du ikke nogen kopi af din sag liggende
jeg har gjort det at aflevere en masse lægepapir hvergang jeg skulle til
en ny læge
nogen gange har jeg tilsendt dem, før jeg kom
når man har været syg i 8 år, gider man ikke hvergang og fortælle historien forfra
har iøvrigt været hos neuropsykolog to gange
samt nogenlunde de samme test hos en psykolog
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 13:09   #12
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Bmp24... ok det lyder jo heller ikke rart Dvs. at din hjerne både kan være belastet af udbrændtheden og af de små blodpropper, det vil vel sige dermed både af psykisk og fysisk grund...ønsker dig rigtigt meget held og lykke med det, håber det vil gå godt til testen..

Tassi... Standard afvigelser står der i den rapport du formentlig har fået tilsendt? Står der ikke et stykke forklaret, ved hver af de enkelte tests du gennemgik?

I min rapport som fylder 8-10 sider, står det hele penslet ud i detaljer...hvor hurtigt jeg f.eks. gennemførte en opgave, som handlede om forarbejdningshastighed...og så sammenligner de udfra, hvad der er det normale og hvad min så var.

Min hjerne har ikke ( hvad jeg ved af), en organisk skade, men har gennem årelang stress påvirkning efter ulykker osv, fået det værre og værre, så den til sidst var meget medtaget. Når fysiske smerter er slemme, stresses systemet jo og det går så igen ud over hjernens funktioner. Da jeg var hos neuropsykologen, sagde han at der ikke var fornuft i at forsøge genoptræning, da det var besværligt og ubehageligt pga tempoet, og fordi mine kroniske smerter jo ville trække funktionsniveauet nedad igen alligevel, hvis jeg nu sku være heldig at det blev bedret lidt ved træning.

Alligevel skrev han i konklusionen til kommunen, at han anbefalede kognitiv træning, efter ½ års total ro. Det er jeg overbevist om at han skrev, fordi det nærmest er skrevet ordret af efter en neurolog, som før ham, undersøgte mig. Hun var af den overoptimistiske type, som skrev jeg skulle have kognitiv træning samt fysisk træning. Men 2-3 uger efter fik jeg altså min diagnose på slem fibromyalgi oveni mit piskesmæld, og dermed er det ikke bare lige at lade mig træne fysisk, for det klarer jeg på ingen måder.

Kommunen skrev så et brev til mig, hvor de bad min læge henvise mig til kognitiv træning på et ældrecenter! Det ville hun ikke medvirke til, da det på ingen måder var den slags træning jeg havde brug for! Kommunen kan så åbenbart ikke selv henvise mig til andet træning og det der er, er vist hundedyrt, og det vil/må de så ikke tilbyde mig. Siden er der ikke blevet talt om det pokkers træning! Og jeg er jo møg nervøs for, om det så vil stå i mine papirer som en uudtømt behandlingsmulighed

Har ikke selv kunne få fat på nogen der har skulle gennemgå den slags....og synes det er så tåbeligt, hvis dette skal trække min sag i langdrag, selvom det med stor sandsynlighed slet ikke kan bedre mig på længere sigt alligevel. og i mellemtiden kan jeg så risikere at sku gå fra hus og hjem med familien, mens et muligt tovtrækkeri om det, går igang. Håber dog ikke det kommer dertil, men kors for en frygt jeg har for det!

Som du tassi, vil min hjerne jo også vedblive med at være belastet, så længe belastningen er der og da mine kroniske smerter fra piskesmæld og fibromyalgi fortsætter, bliver hjernen jo heller ikke bedre.
fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 13:52   #13
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Tassi... Standard afvigelser står der i den rapport du formentlig har fået tilsendt? Står der ikke et stykke forklaret, ved hver af de enkelte tests du gennemgik?

I min rapport som fylder 8-10 sider, står det hele penslet ud i detaljer...hvor hurtigt jeg f.eks. gennemførte en opgave, som handlede om forarbejdningshastighed...og så sammenligner de udfra, hvad der er det normale og hvad min så var.
Ahh ok, så er jeg med Jo, hver test er beskrevet med tid og resultat i procent, og om det ligger i normalen eller afviger. Havde ikke lige forstået at det var dét

Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Alligevel skrev han i konklusionen til kommunen, at han anbefalede kognitiv træning, efter ½ års total ro. Det er jeg overbevist om at han skrev, fordi det nærmest er skrevet ordret af efter en neurolog, som før ham, undersøgte mig. Hun var af den overoptimistiske type, som skrev jeg skulle have kognitiv træning samt fysisk træning. Men 2-3 uger efter fik jeg altså min diagnose på slem fibromyalgi oveni mit piskesmæld, og dermed er det ikke bare lige at lade mig træne fysisk, for det klarer jeg på ingen måder.
Du siger at neuropsykologen fulgte neurologens anbefalinger, selvom du på det tidspunkt havde fået konstateret fibromyalgi og piskesmæld? Kontaktede du ikke efterfølgende neuropsykolog om dette? Det lyder da lidt hovsa-agtigt
Alternativt var det måske en ide i at insistere på at få lavet en speciallægeerklæring?

Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Kommunen skrev så et brev til mig, hvor de bad min læge henvise mig til kognitiv træning på et ældrecenter! Det ville hun ikke medvirke til, da det på ingen måder var den slags træning jeg havde brug for! Kommunen kan så åbenbart ikke selv henvise mig til andet træning og det der er, er vist hundedyrt, og det vil/må de så ikke tilbyde mig. Siden er der ikke blevet talt om det pokkers træning! Og jeg er jo møg nervøs for, om det så vil stå i mine papirer som en uudtømt behandlingsmulighed
Det synes jeg du skal få afgjort på skrift. Spørge om de er enige i at dine behandlingsmuligheder er udtømte, eller om de har yderligere forslag
Hvis dine læge nægter at henvise dig til en træning, du ikke har brug for, kan det aldrig blive dit problem (selvom de nok vil gøre det til dit problem). Det må være op til lægekonsulenten at vurdere, hvad der så skal ske. Under alle omstændigheder tror jeg, du skal presse dem til en beslutning. For ellers er jeg også ret sikker på at dette kan blive ved at trække din sag i langdrag
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 18:03   #14
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej igen

Så har jeg været til neuropsykolog og fået en kopi af hvad han har skrevet, ikke at jeg forstår ret meget af det.

Selve testen var en positiv oplevelse og neuropsykologen en meget behagelig fyr.

Jeg følte mig lidt dum - for flere ting jeg mente var piece of cake - var rigtig svære - men sådan er det jo.

Jeg havde taget min hjernescanning med og han sagde at den passede rigtig godt med testen - at jeg havde nogle hjerneforandringer der gør min indlæringsevne nedsat og min stress-tærskel meget lav.

Jeg har så efterfølgende været på kommunen er er kommet i arbejdsprøvning.

Min sagsbehandler sagde at det var svært med flexjob eller lign. fordi det var for tidligt at sige om min tilstand var permanent.

Her var det så jeg sagde at neuropsykologen - som kommunen selv have valgt - havde skrevet at de forandringer der er i min hjerne var permanente.

Så læste hun lige raporten en gang til og måtte give mig ret.

Så nu krydser jeg fingre for at denne arbejdsprøvning viser hvor lang til jeg kan arbejde og at kommunen så respekterer det

Er der nogle af jer andre der har erfaring med hvor meget kommunen tager hensyn til neuropsykologens test.

Han sagde iøvrigt til mig at jeg skulle til at tage hensyn til mig selv for min hjerne havde fået nok tæsk - men har desværre ikke skrevet det i rapporten
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hk's undersøgelse af flex! PiaCP Fremtiden for fleksjob og førtidspension 5 03-12-2010 14:06
personlighedsphykologisk undersøgelse ihogåh Alt det andet 4 29-09-2010 23:15
Sygedagpengestop undersøgelse. phhmw Et godt link! 0 15-01-2010 19:06
undersøgelse nille60 Alt det andet 4 18-11-2009 20:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension