K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2008, 14:30   #1
aladdin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2008
Indlæg: 15
Styrke: 17
aladdin er ny på vejen
nogen der kan hjælpe

hej alle. jeg er ny herinde, og hørte om denne side fra en anden. Jeg kender ikke så meget til systemet desværre. Jeg har lidt af angst i 10 år, men fik det først konstateret sidste år. Har aldrig ku passe et job, da jeg gang på gang er blevet ustabil pga min angst, og tilsidst har sagt op. Siden maj sidste år har jeg så gået sygemeldt, og er nu startet i jobprøvning, hvilket ikke hjælper mig endnu. Tværtimod. Når jeg først føler et pres, kommer angsten. Kommunen har nu bedt mig spise lykkepiller for at se om de hjælper mig. Dem får jeg det kun endnu værre af. Nogen der ved hvad der sker med mig efter jobprøvningen? Jeg tror ikke selv på jeg er rask til sommer, hvor jeg så har gået sygemeldt et år. Hvad kan man gøre? Ku fleksjob være en mulighed? Træls når det er psykisk den er gal, for så ved jeg ikke om kommunen tror på mig. Og om jeg får kamp til stregen med dem, for det er det sidste jeg har brug for. Jer der kender systemet, hvad ville I gøre?
aladdin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 15:59   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Smile

Nogen der ved hvad der sker med mig efter jobprøvningen?
citat.

Hej Alladin og vekommen til...

Du er I jobprøvning for at afklare hvad du kan og magter så det er vel med henblik på enten fleksjob eller pension , men du skal huske at sige fra og finde ud af hvilke job du kan klare...

det er svært når man lider af angst , men prøv at fortælle din sagsbehandler hvordan du føler det og din læge allermest..

har du fået nogen behandling for din angst ud over lykkepiller ?

Jeg håber det bedste for dig og hold os informeret om hvad der sker for dig...

Spørg hvis der er noget du ikke ved .
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 02:01   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
...mht lykkepiller - som jeg selv har taget i 15 år, vil jeg bare lige sige at der kan gå adskillige måneder før du får en virkning/bedring. Hvis der ikke er sket noget væsenligt bedre efter 6 mdr - 1 år, så bør du i samråd med din læge/psykiater enten stoppe (man skal nedtrappes!) eller prøve nogle andre. Får du det markant værre, så kan det være du ikke kan tåle dem og skal over på et andet mærke.....

Pillerne har aldrig hjulpet mig - muligvis fordi jeg har lidt af angst/OCD siden barndommen, og det er så indgroet en del af mig, at det aldrig bliver bedre.
Men jeg kender folk med lettere former for angst og/ eller OCD hvor de virkelig har hjulpet - efter et par forsøg med forskellige mærker, og som i dag har fået et super godt, rask og indholdelses rigt liv med job, familie og overskud, og som ikke længere lider af angst eller andet. Så du har altså meget at vinde!!

Fobiskole har også hjulet RIGTIG mange til at få et fedt liv uden angst - der lærer man at tackle angsten så man kan ignorere den og tilsidst slippe den helt. En udmærket kombination sammen med lykkepiller.

Iøvrigt, så velkommen til - jeg er heller ikke gammel i gårde!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 07:07   #4
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Hej Aladdin
Føler med, min mors far fik konstateret panik angst for 13 år, og er her pr. den første blevet tilkendt førtids pension.
Det er en lang kamp mod sytemet og i vores tilfæle var en arbejdsprøve i første omgang en god til, fordi han så havde noget og stå op til hver dag, men da presset steg og angsten blev til mere så steg pillerne også faktisk til dødlig dosis for os som aldrig har taget dem før, men for ham blev han undskabsfuld. Dette fordi der ikke var et tæt opsyn med sam efter han var startet i flexjob samme sted. Derfor ville det være en god ting at du beder om at få tæt fuldt omkring din hverdag at nogen som har forstan på det. Noget andet er, at hvis du ikke er kommet ind i størrre dosis piller i nu, og har været den rulle igennem og du er indstillet på du gerne vil have hjælp, så snak med din læge om at komme i behandling. Tror det havdet kunne hjælpe min mors mand hvis ikke han havde været kørt op i alle de piller. Det er noget du aldrig slipper helt med, men du kan hjælpes så meget at du kan få en dejlig hverdag igen unden angst, eller ihvertfalt en hvor den ikke fylder så meget. Jeg vil gerne hjælpe dig, så godt jeg kan, hvis du har nogen spørsmål, kunne være noget af det vi har været igemnem hos min mors mand.
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 09:07   #5
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Det jeg mener med det er du skal kæmpe for en behandling, inden de på kommunen begynder og kaste dig rundt i systemet. Håber også du/i kan læse min kommentar, da jeg køre lidt rundt i orderne nogen gange og glemmer hvad jeg skriver, på grund af den hjerneskade jeg har pådraget mig.
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der kan hjælpe mig? Betulle Spørgsmål ang fleksjob 3 05-03-2012 20:38
kan nogen hjælpe ? jsm77 Alt det andet 2 10-11-2011 20:54
kan nogen mon hjælpe she Spørgsmål ang fleksjob 18 15-08-2010 13:17
Er der nogen der vil hjælpe mig frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 03-05-2009 10:15
er der nogen der kan hjælpe buster Skal kommuner ikke overholde loven? 7 02-06-2008 21:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension