K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2013, 11:06   #1
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Vil søge om fleksjob..

Hej.
I har sikkert fået spøgsmål der ligner dette en million gange. Men jeg håber at I alligevel vil besvare mit også.

Lidt baggrunden om hvorfor at jeg vil ansøge om fleksjob:

Jeg er midt i 40'erne. Jeg er veluddannet, og har hele mit voksenliv haft fuldtidsbeskæftigelse.

Jeg har dog i perioder kæmpet med depression og angst, men ikke i en grad så det har påvirket mit professionelle liv, ud over nogle få sygemedlinger.

Efter en meget stressende periode, både privat og arbejdsmæssigt, gik jeg fuldstændig ned mentalt i foråret 2012.
Det førte til 2 korte indlæggelser. Et skift i den antidepressive medicin jeg har fået siden 1997, samt tilføjelse af to angstdæmpemde præparater.
Der ud over blev jeg tilbudt et gruppeforløb i psykoterapeutisk regi.
Jeg takkede selvfølgelig ja, og går i dag i behandling en gang om ugen. Det er meningen at jeg skal fortsætte ca et årstid endnu.

Jeg blev selvfølgelig sygemeldt fra mit job da jeg blev syg. Men vendte ret hurtigt tilbage. Dog på nedsat tid (delvisraskmelding), og i en anden, mindre stressende funktion.
Da det efter et stykke tid stod klart at jeg ikke ville kunne vende tilbage til mine oprindelige opgaver, blev jeg opsagt og fritstillet i slutningen af året.