K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2012, 11:04   #1
trinetrunten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 13
Styrke: 0
trinetrunten er ny på vejen
Laaaaang vej til pensionen...

Hej

Jeg går og venter på, at min sag (måske) skal for pensionsnævnet, men mangler liiiiige det sidste - dvs. ny RP, udtalelse fra lægekonsulent og arbejdsprøvning.

For 4 måneder siden havde jeg møde med sagsbehandler og hun ville lave ny RP.
For 2 måneder siden fik jeg en ny speciallægeerklæring.
Og siden har jeg ikke hørt en lyd. Jeg har uden held forsøgt at få en "tidsplan" fra kommunen, så jeg konstruktivt kunne forsøge at bruge tiden på noget andet end bare at vente, vente og vente.

Jeg véd godt, at kommunen er vældig uvillig til at få folk på førtidspension, men jeg føler virkelig, at de bare sylter min sag, og sagsbehandler undlader at svare på mine henvendelser.

Men er der ikke nogle regler/retningslinier for, hvor længe kommunen må være om at sagsbehandle en sag eller er man fuldstændig overladt til tilfældighedernes spil her? (Jeg vil ikke sige overladt til kommunens velvilje, for den er der absolut ingen af her)

Er der noget man selv kan gøre - ud over at rende dem på dørene, indtil de forhåbentlig bliver så træt af én, at de fremskynder sagen eller får det mon bare den modsatte virkning!!? - er der nogen, man kan klage til eller noget, man kan "true" dem med - er der overhovedet noget der hjælper???

Jeg har prøvet borgmesteren, men får bare en sludder for en sladder om, at kommunens sagsbehandlere sandelig følger loven og passer deres arbejde - yeah right!!!

Og skal kommunen / sagsbehandler ikke svare på éns henvendelser?

Håber, at der er nogen, der har nogle input!

Ha' en go' dag
trinetrunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 11:11   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Sagsbehandlingstider og kontakt til kommunen

Citat:
Oprindeligt indsendt af trinetrunten Se meddelelser
Hej

Jeg har uden held forsøgt at få en "tidsplan" fra kommunen, så jeg konstruktivt kunne forsøge at bruge tiden på noget andet end bare at vente, vente og vente.


Og skal kommunen / sagsbehandler ikke svare på éns henvendelser?

Håber, at der er nogen, der har nogle input!

Ha' en go' dag

Husk AL KONTAKT til kommunen på skrift, og at få kvittering for ting du afleverer til dem, så dokumentation derfor haves.

søg på www.borger.dk om du har en borgerrådgiver i din kommune - det er netop deres job at hjælpe borgeren med at klage over mangelfuld sagsbehandling.


Der ER ( SKAL være) offentliggjorte sagsbehandlingtider på din egen kommunes hjemmeside.

Brug desuden søgefunktionen her på siden - søg på ordet 'sagsbehandlingstider' til en start - der er mange gode tråde om emnet.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 16:07   #3
trinetrunten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 13
Styrke: 0
trinetrunten er ny på vejen
Tak for svar

Jeg vidste godt, at al korrespondance skal ske skriftligt, og jeg har også en hel mappe fuldt af kopier af breve og mails. Det hjælper bare ikke lige så meget, når de ikke gider at svare.

Tak for henvisning til andre tråde ang. sagsbehandlingsfrister -vores kommune er selvfølgelig én af de kommuner, der ikke overholder retssikkerhedsloven og offentliggører disse frister. Norddjurs = ****ekommune !!!

Jeg kan se, at der er åbent for en lang række klagemuligheder, så måske er det, hvad den kommende regnfulde week-end skal bruges til.

Eller også skulle man bare til at flytte
trinetrunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 16:28   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja noget har kommunen da. Mangler du noget, så efterlys det eller spørg om, hvor du kan finde det på sitet.

http://www.norddjurs.dk/media/tidsfrister_1.pdf
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 21:31   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Da jeg endelig tog sagen i egen hånd oplevede jeg også, at sb ikke svarede på min henvendelse.
Da jeg ikke havde fået svar 1 uge efter, at jeg havde afleveret brevet med mine spørgsmål, så sendte jeg en klage til jobcenterchefen.

Jeg fik så det svar, at kommunen havde en svarfrist på 14 dage, nå, men det var jo meget rart at vide.

Da jeg så heller ikke havde fået svar efter de 14 dage var gået, så sendte jeg en ny klage til jobcenterchefen. Og så fik jeg hurtigt svar på mine spørgsmål.

Start med, at klage til jobcenterchefen, du skal blot huske, at det skal fremgå tydeligt, at det er en klage, da den ellers lander på sb's skrivebord.

Skriv f.eks.:

"Til jobcenterchefen, klage over manglende svar"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 22:19   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mht til tidsfrister, så er der en hage ved det når man søger førtidspension, for der er ingen tidsfrist med mindre man søger §17 på det foreliggende grundlag, som MAX må vare 3 mdr....

Det er dét der er så forfærdeligt ved at have en sag om førtidspension kørende, for det går netop op i lange ventetider, dårlig eller manglende information, syltning og til tider stress og depression - folk bliver ofte syge af det!

Jeg vil ikke anbefale af ''rende dem på dørene'' for det KAN få den modsatte effekt og munde ud i irritation og yderligere syltning.

Men at SKRIVE jævnligt og høre til sin sag, at deltage i sin sag, og at stille gode spørgsmål omkring sin sag, kan være guld værd på sigt. HUSK at gem alle mails du sender OG dem du modtager.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tage pensionen op igen om 3 år KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-04-2013 21:00
Huusk Pensionen Ricky M. Nyttigt at vide for Førtidspensionister 16 02-12-2011 09:26
YES nu er pensionen hjemme orkide Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 01-07-2011 00:52
Udlændinge kan beholde pensionen Ninja Politik og Samfund 23 16-12-2009 21:47
Kan pensionen ophæves ????? Silke Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-06-2008 10:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension