K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2012, 15:03   #1
Mamik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Mamik er ny på vejen
Udbetaling af fleksydelsesbidrag!

Hej!

Så har jeg også fået brev fra kommunen, om jeg ønsker at få mine penge udbetalt - men står og vakler lidt om, hvad jeg skal - er kun 39 år, så har jo mange år tilbage, før jeg vil kunne gå på fleksydelse......-og tror egentligt heller ikke, der er noget som hedder efterløn til den tid - jeg vil kunne få én 25-27.000 udbetalt, hvis jeg vælger dét...

Nogen herinde som ligger omkring min alder, som vælger at få dem udbetalt ?

Hilsen Mamik
Mamik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 19:55   #2
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Du skriver at du får dine fleksydelsebidrag udbetalt,

mener du ikke efterløndsbidrag ????

du skriver at du ikke ved om du vil have dem udbetalt,

hvad laver du ???? er du visiteret til fleksjob ???
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 22:03   #3
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Jeg ved heller ikke hvad man skal og hvad man tør at gøre for du har sikkert ret i at der ikke er noget der hedder efterløn når vi når den alder men hvad siger den nye reform når den er færdig engang om det ?

Jeg venter på at der kommer noget mere om den nye reform de forhandler om hvad den siger for hvad man skal vælge at få det udbetalt eller ikke..
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 15:43   #4
mck88
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
mck88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Jeg ved heller ikke hvad man skal og hvad man tør at gøre for du har sikkert ret i at der ikke er noget der hedder efterløn når vi når den alder men hvad siger den nye reform når den er færdig engang om det ?

Jeg venter på at der kommer noget mere om den nye reform de forhandler om hvad den siger for hvad man skal vælge at få det udbetalt eller ikke..
'ja jeg er også i vildrede, jeg overvejer også at få dem udbetalt da jeg i bund og grund heller ikke tror på der er noget der hedder efterløn om en 20 - 30 år men vil gerne lige finde ud af hvilke konsekvenser det kan give at få dem ud, om de evt. må holde min ledighedsydelse tilbage og sige jeg skal leve af de udbetalte penge inden jeg kan få ledighedsydelse igen (er uden fleksjob for tiden)
mck88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 19:19   #5
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mck88 Se meddelelser
'ja jeg er også i vildrede, jeg overvejer også at få dem udbetalt da jeg i bund og grund heller ikke tror på der er noget der hedder efterløn om en 20 - 30 år men vil gerne lige finde ud af hvilke konsekvenser det kan give at få dem ud, om de evt. må holde min ledighedsydelse tilbage og sige jeg skal leve af de udbetalte penge inden jeg kan få ledighedsydelse igen (er uden fleksjob for tiden)
Du vil ikke blive modregnet i din ledighedsydelse, denne ydelse er nemlig ikke afhængig af formue og der er i øvrigt for KHJ modtagere lavet undtagelsesregler at de heller ikke bliver modregnet hvis og når de ønsker at få deres efterløns-/fleksydelsesbidrag udbetalt.
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 18:59   #6
Mamik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Mamik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Du skriver at du får dine fleksydelsebidrag udbetalt,

mener du ikke efterløndsbidrag ????

du skriver at du ikke ved om du vil have dem udbetalt,

hvad laver du ???? er du visiteret til fleksjob ???

Fleksydelsesbidrag er faktisk dét vi har har betalt, som skulle vi gå på efterløn

Jeg blev visiteret til fleksjob i 06, men er i en opsigelses-periode nu - kommer til at gå ledig til maj...

Synes bare det er svært hvad man skal
Mamik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 21:07   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Mamik

Forstår godt du påtænker at hæve pengene når du ikke er ældre, det ville jeg sikkert også

Men, vent ihvertfald så længe som muligt(er det ikke over et halvt år de kan hæves skattefrit) med at få dem udbetalt, for der skal nok komme meget mere information i løbet af det næste halve år. Og sikkert også indlæg hvor der er nogle der fortryder !!!

Når de først er hævet er der jo ingen vej tilbage... -men de kan jo altid hæves, også om en 5-10 år, så er skattefordelen der bare ikke(pt.)


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 18:54   #8
Mamik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Mamik er ny på vejen
Hej Multe!

Jo det er frem til oktober måned at de kan hæves skattefrit

Ja må se hvad beslutninger bliver - tror at mange fleksjobbere,foruden jeg selv er i tvivl lige ang. dette

Hilsen Mamik
Mamik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 18:50   #9
idalykke
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2011
Lokation: København
Indlæg: 5
Styrke: 0
idalykke er ny på vejen
Udbetaling hvornår?

Jeg er ikke i tvivl, jeg skal have de penge udbetalt, jo før jo bedre.

Jeg har udfyldt og indsendt blanketten i fredags 30. marts, og jeg står lige nu i en meget uheldig situation, hvor disse penge vil gøre en kæmpe forskel.

Så mit spørgsmål er:
Er der nogen, der ved noget om, hvornår de i praksis bliver sat ind på min konto?

På forhånd tak
idalykke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 20:05   #10
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af idalykke Se meddelelser
Jeg er ikke i tvivl, jeg skal have de penge udbetalt, jo før jo bedre.

Jeg har udfyldt og indsendt blanketten i fredags 30. marts, og jeg står lige nu i en meget uheldig situation, hvor disse penge vil gøre en kæmpe forskel.

Så mit spørgsmål er:
Er der nogen, der ved noget om, hvornår de i praksis bliver sat ind på min konto?

På forhånd tak
Mener at ha læst et sted at der godt kunne gå 1 mdr inden de var på kontoen... Det er jo en del mia der skal deles ud..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
udbetaling af fleksydelsesbidrag østerbro Spørgsmål ang fleksjob 0 10-08-2012 11:18
Udbetaling af fleksydelsesbidrag paula Spørgsmål ang fleksjob 10 26-04-2012 17:18
Tilbagebetaling af fleksydelsesbidrag sannemus Spørgsmål ang fleksjob 6 21-10-2011 21:57
Fleksydelsesbidrag. lunaQinde Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 04-09-2011 13:41
Fleksydelsesbidrag paula Spørgsmål ang fleksjob 4 14-01-2007 14:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension