K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2011, 12:43   #1
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Nu må jeg også bede om hjælp.

Nu må jeg også bede om hjælp.
Jeg fik kendskab til dette både skræmmende og fascinerende forum, for ca. et år siden.
Skrammende; fordi det overhovedet er opstået/nødvendigt.
Fascinerende; fordi dette forums grundlag er Frivillig hjælpsomhed, Jurister in spe, Socialrådgivning med hjertet, Medmenneskelig forståelse, ingen mistro og fordømmelse, vigtigst af alt; IMPATI!

Har fulgt med på sidelinjen og suget til mig af gode råd og §§, som jeg har brugt i min egen ”sag”. TAK
”Sagen” er nu igen gået i stå, og jeg må nu komme ud af skabet med min historie, som desværre er temmelig lang – faktisk tilbage til 1994 – Ja og det er ikke året jeg blev født.. men det år jeg første gang mødte en ”sagsbehandler”.
Ja ved godt mange her siger, det bliver laaaanngt det orker jeg ikke at læse!
Jeg skal prøve at gøre det ”kort” og henvise til min Blog, for dem der orker at læse de saftige detaljer.

Jeg er 43 år, er gift, har to børn på 7 år, bor i lejebolig.
Fik i 1996 revalidering; efter jeg to et halvt år tidligere var blevet sygemeldt pga. ryggener efter arbejde i sundhedssektoren.
Efter endt udd. fik jeg en karriere på 10 måneder.
2001 bliver jeg sygemeldt ryg og skulder problemer – Fyres efter 120 sygedage.

De næste fire år går med utallige undersøgelser og operation i højre skulder.
I RP (maj 2006) står der; Erhvervsevne i forhold til skulderbelastende arbejde er varigt ophævet.
Mine gener begynder nu også at blive psykiske; depression, medicin og psykologsamtaler bliver nu fast følgesvend.

I september 2005 presses jeg i min 1. jobprøvning : efter en uge; psykisk sammenbrud.
Sagsbehandler;” åh nej nu ser jeg snart kun pension som din eneste mulighed”.


Psykologisk test på foranledning af kommune i 2006
Skånehensyn: Det kan forventes at oplevelsen af psykisk pres på arbejdsplads atter kan udløse krise/depressive tilstand.
Konklusion: Den sårbare personlighed må betragtes som en stationær tilstand.
Den reelle erhvervsevne må vurderes ud fra en helhedsvurdering, hvor tilhørsforhold til arbejdsmarkedet de sidste f.eks. 10 år også tages i betragtning.

Feb. 2006 starter jeg i 2. jobprøvning. Jeg har på eget initiativ og af fri vilje selv kontaktet stedet og fået en aftale om fire måneders praktik.

Får bevilget psykologsamtaler: Tilbagevenden til arbejdsmarkedet.
10 årig periode = arbejde 10 måneder.

Praktikstedet opfordrer mig til; efter endt praktik til at tage et tre UGERS kursus for at forbedre mine chancer for job i ”branchen”.
Da jeg foreligger dette for sagsbehandler; ”jamen, godt det tager jeg som en fuldtids raskmelding”. Jeg undskylder ærbødigst at jeg har tilladt mig at være en smule aktiv og selvbestemmende i MIT liv.
Jeg får bevilget kurset og gennemføre.
Bliver nu kontaktet af praktiksted som nu vil ansætte mig i en stilling svarende til 50 % fleks (vurderet i jobprøvning), og de tager kontakt til min sagsbehandler.
Får bevilget Fleks 50 % og bliver ansat.

Efter 14 måneders ansættelse søger jeg og arbejdsgiver kommunen om 2/3 fleks, da dette nu er maks. arbejdsevne.
Kommunen trækker sagen i langdrag og jeg bliver fyret.
Seks uger efter fyring får en ny sagsbehandler bevillingen igennem. For sent, arbejdsgiver ønsker ikke at trække opsigelsen tilbage (og ønsker ikke at ansætte nye i Fleksordninger… Jeg blev den første og sidste).

Jeg går ledig i 14 måneder og indkaldes til afklaringsforløb hos anden aktør.
Jeg finder igen selv praktiksted og kommer i tolv ugers jobprøvning (forlænges dog pga. en blindtarm).

Bliver tilbudt Fleksjob ca. 12,5 timer pr uge fra 1. april til 1. okt. 2010 og med mulighed for at kalde mig ind ved spidsbelastninger som f.eks. højtider og sygemeldinger. Dog med ændringer i arbejdsopgaver hvilket gør mig ”en smule” nervøs, da jeg nu vil få stor kundekontakt. De tror på mig og synes vi skal prøve, hvis alt går godt; vil de ansætte mig på disse vilkår år efter år.

Ansættelse hele året kan ikke lade sig gøre; pga. sæsonarbejde og mine skånehensyn.

Dette sker på et afsluttende møde (sept.2009) hvor jeg, kontaktperson fra anden aktør, min kontaktperson i virksomhed, chef i virksomhed og min jobkonsulent i kommunen deltager. Jobkonsulenten siger; ”Tillykke.. ingen problemer i den løsning”.

Man er jo lidt skeptisk efter flere år i systemet, så jeg spørger i alles påhør jobkonsulenten; ”er jeg så jagtet vildt, i den periode på året hvor jeg er ledig??”

Svar: ”Nej det er kun hvis du selv ønsker at søge noget… som sagt der er ingen problemer i denne model/ordning”.
Der aftales at jeg afsluttes fra anden aktør; som vil sende en skrivelse rundt til alle deltagere som har deltaget i dette positive møde, indeholdende aftale om hvad der i enighed er besluttet. Jobkonsulent skal udfærdige en kontrakt som skal sendes til og godkendes af mig samt virksomhedschef.

To måneder med større livsglæde og overskud til familie og venner, end set i flere år!

Til dig der er nået helt her til i min historie og er ved at give op; fat mod og læs lidt videre eller hold en pause og vend tilbage … det er nu det bliver rigtig ”sjovt” ;o)

D. 1 december 2009, bryder min verden sammen. Modtager brev fra samme jobkonsulent (har intet hørt fra ham eller andre i kommunen siden mødet i sept.).

”På baggrund af at du er godkendt til fleksjob, og ikke har noget job, men på ledighedsydelse, og det endnu ikke er lykkedes for dig eller for mig at finde et job til dig, har vi nu i xxx kommune besluttet at du skal tilmeldes et afklaringsforløb hos en anden aktør, som har det mål at hjælpe dig til at komme i job.
Du vil i nærmeste fremtid modtage indkaldelse …..bla bla bla
Jeg ved godt vi har en forhåndsaftale med yyy en gang april 2010 men jeg vurdere at denne mulighed, kan bringe dig i job tidligere.”

Sender selvfølgelig en høflig mail til jobkonsulent; dette må da bero på en misforståelse …..?
Nej, for han havde vurderet; ”at det ville være bedre for dig! Anden aktør vil gerne forsøge at hjælpe dig til et bedre job”!

Så blev der sendt mail til jobcenterchef, knap så høfligt men sobert, kontant og med min vurdering af deres uforståelige beslutning angående mine fremtidige muligheder på arbejdsmarkedet. Og det i øvrigt ikke kun er mig de umyndiggør og ydmyger; hvad med anden aktørs troværdighed, misbruge ”ham jeg troede skulle være min chef” velvillighed, og evt. umuliggøre andre fleksjobbere ansættelse (nu også i dette) firma.

D. 23 dec. (tilfældigt denne dato… ?) modtager jeg svar fra jobcenterchef; Jeg har noteret mig dine synspunkter. Vi er forpligtet til at søge at skaffe permanent beskæftigelse også til personer på fleksjob, og det er det, vi nu forsøger på.

Jeg har selvfølgelig i mellemtiden mødt op til afklarende samtale hos anden aktør, med min mand som bisidder. Tuder mig gennem hele samtalen, da diverse trusler flyver gennem luften samtidig med total nedgørelse og ”hvor det også synd for dig og du skal jo også tænke på din familie”.

Jeg samarbejder selvfølgelig og får en tid til næste samtale.
Jeg bliver syg (som altid under pres) med influenza og halsinfektion og får kæmpet mig til lægen for dokumentation, inden jeg melder afbud til denne 2. samtale.

Bliver ugen efter ringet op af anden aktør, en så ubehagelig samtale at jeg bryder sammen og må ringe til min mand som heldigvis den dag arbejder lige i nærheden.
Han kommer hurtigt hjem, og kontakter vores egen læge som straks sygemelder mig. Han siger til min mand at nu er det nok og om han må tage kontakt til anden aktør.

Ved ikke hvad min fantastiske læge har sagt til anden aktør, men da jeg ringede hende op for at meddele jeg ikke er i stand til at fortsætte forløbet; er hun meget hjælpsom og skal gerne kontakte kommunen mm.
Jeg skal bare koncentrere mig om at få det godt, så jeg kan starte i mit job til april.

Bliver i marts kontaktet af praktiksted. ”Vi vil lige høre hvordan du har det, og om du evt. har lyst til et starte hos os hurtigst mulig og altså før det tidligere aftalte tidspunkt. Vi glæder os til du skal starte”. Jeg må fortælle jeg stadig er sygemeldt, men vil meget gerne starte hos dem.

Jeg går nu i fuldstændig baglås/panik og kan hverken finde hoved og hale i noget som helst…
Ender næste dag, sammen med min mand til samtale hos egen læge. De to bliver hurtig enige om jeg absolut ikke er klar til arbejde, og forbliver sygemeldt.

Jeg får henvisning til psykiater mht. ændret medicinering og udredning af evt. personlighedsforstyrrelse. Tre måneders ventetid.
Min egen læge kontakter kommune ang. psykologhjælp/økonomisk støtte til mig, da han kender vores personlige og økonomiske situation. Min mand er ved at afvikle sit firma, og har fået tilbudt en voksenlæreplads. Da min situation nu igen er håbløs usikker vælger vi den sikre fremtid for min mand ... fire år på lærlingeløn.

Jeg får hjælp fra mange sider (svoger, bank, revisor, mm.) til udfyldning af; ”ansøgningsskema om enkeltydelse”.
Jeg afleverer mod, kvittering selvfølgelig, ansøgning samt bilag. (Tak K10)
Samtidig får de så lige en ”erklæring om aktindsigt”. (Tak K10)

Får senere afslag med begrundelse; Vi skønner ikke, det er hensigtsmæssigt at du starter op hos psykolog, og derefter skal gå til samtale hos en psykiater. Du har også oplyst at din egen læge vil følge dig i den mellemliggende tid.

Vi har ikke lavet en økonomisk beregning, da jeres afhændet firmas regnskab, endnu ikke er færdiggjort.

Orker ikke at klage over afgørelsen. Jeg får uvurderlig hjælp hos egen læge via samtaler hos ham!!

Kommunen overholder ikke svarfristen mht. aktindsigt og flere rykkere bliver sendt, men ikke svaret.
Under en af samtalerne hos egen læge, tager han pludselig telefonen og ringer op – til min sagsbehandler. Ville bare lige høre hvordan det gik med min ansøgning om økonomisk støtte OG min aktindsigt, da han syntes begge dele blev mere og mere aktuelt.

Jeg modtager ”aktindsigt” en uge senere… eller det vil sige; de sidste to års journal-oversigt samt kopier af mine klager og deres svar.

Jeg har boet i og kæmpet mod denne samme kommune i 10 år… mig kunne de altså ikke narre - trods koncentrationsbesvær, indlæringsproblemer, krise, depression osv. – der manglede sgu et par sider!

Ud af den smule aktindsigt jeg har modtaget fra kommune finder jeg referater af telefonopfølgningssamtaler med jobkonsulent, som ALDRIG har fundet sted.
Der står intet om sygemelding fra anden aktør, men til gengæld er der noteret (to måneder efter sygemelding) at jeg er afsluttet fra anden aktør. Xxx er meget fastlåst på yyy ( Jobbet han selv sagde god for) og kun det. Alle forsøg på at finde en anden arbejdsgiver har været, - ikke interesseret.

Dette kan jeg heldigvis; ud fra den indhentede aktindsigt hos Anden Aktør, afvise som direkte løgn. (Tak K10)

Bliver kontaktet af Anden Aktør der undrer sig over jeg søger aktindsigt. De henvender sig til kommunen, dette medfører jeg bliver ringet op af jobcenterchefen (fredag middag, hvor mandag er den oprindelige dag for start i mit fleksjob). ”Jeg kan godt se vi skulle ha taget fat i din sag på et tidligere tidspunkt. Har du brug for vi sender en job-kontrakt til dig”? ” Nå, du er stadig sygemeldt… vi kontakter dig igen efter påske.”

Jeg beder om et skriftligt referat at denne telefonsamtale, modtager dette… dog uden indrømmelser. (Tak K10)

Anden Aktør kontakter mig igen et par uger senere; ”kan fortælle at jobkonsulent og jobcenterchef sidder lige nu i møde med en ”højtstående” fra kommunen”.

Gæt hvad der sker lige efter påske….. INTET!

Modtager først i september en ”indkaldelse til 3 partssamtale” pr brev fra samme Anden Aktør. Der står intet om hvad formålet med dette møde er, og der er nævnt navnet på to personer fra kommunen som vil deltage.. og for mig er helt ukendte.

Min reaktion; katastrofetænkning, angst, panik….!

Jeg skriver et langt ”forberedelsebrev” til mig selv; om hele dette absure forløb, beviser for løgnagtigheder, hvordan dette har påvirket mig og min familie osv. Traver op og ned af gulvet for at øve mig, på min ”tale/skideballe”.
Min mand, jeg, min temmelig tykke sagsmappe og en (gemt) tændt diktafon bliver mødt af Anden Aktør og hevet til side; vil lige forberede os på mødet vi skal ind til. Hun fortæller at de to fra kommunen er; jobkonsulenten der har ansvaret for Fleksjobbere og Jobcenterchefen. ”Din jobkonsulent er ikke længere ansat ved kommunen”. Smilende kigger hun på mine to faste følgesvende; ”jeg har fortalt dem at du helt sikkert møder velforberedt op”.

Det viser sig også at ”min” jobcenterchef er fyrret/bortvist.

Trods forberedelserne; bliver jeg tager ”med bukserne nede” og får hverken fremlagt mine ”beviser” eller formidlet min vrede over deres løgnagtigheder og behandling af mig.

Her et par citater fra mødet:

Jobkonsulent; ” Dette møde handler om hvorvidt du står til rådighed. Hvad der skal ske i din sag”. ”Hvad kan vi gøre for dig bedst mulig?”.

”To ikke særlig hensigtsmæssige forløb/situationer du har været ude i. Det har været uheldigt og du har helt ret i, at det ikke er gået som aftalt. Det synes jeg lige vi skal ha´ på plads. Der er det kørt af sporet på en eller anden måde, uden det er dig, der er årsag til det”. ”Jeg husker tydeligt din sag fra dit første fleksjob, hvor du bliver fyret”.

”Jeg må beklage på Xxx jobcenters vegne at der er nogle ting der ikke er gået som det skulle, som har spændt ben for dig”.
” Vi vil prøve at tilrettelægge så det matcher hvad du formår og hvad du kan og hvad du gerne vil”.
”Nu er det jo nemt for mig at sige; Kan vi i dag viske tavlen ren og starte på en frisk. Og så sige du, jamen du har ar i sjælen over det samarbejde der har været med Xxx kommune. Men vi skal ha klart på bordet, synes hvad dine egne ambitioner er”.

Jeg siger at det jeg og min familie har brug for er ro, at jeg mener det eneste der kan give mig der er en pension (første gang efter de mange år i kommunen, er det mig der nævner ordet PENSION). At mit forløb hos første Anden Aktør, var et sidste forsøg på at vende tilbage på arbejdsmarkeder, dette lykkedes med stor hjælp, støtte og hensynstagen. Og med disse to kampe jeg har kæmpet MOD kommunen er mine sidste ressourcer opbrugt. Jeg ønsker min ressourceprofil opdateret og at der indhentes nye lægelige oplysninger.

Jobkonsulenten; ”Du har jo lige for ikke så lang tid siden vist, at du kunne bestride et fleksjob, og så vidt jeg forstår også gav dig glæde.” ”En ressourceprofil bliver kun opdateret når der skal tages nye beslutninger i en sag”.

Jeg gentager at min psykiske situation og formåen er; en helt anden nu end da jeg indgik aftalen om ”delvis” beskæftigelse. At jeg ønsker min ressourceprofil opdateres (seneste opdateret juni 2009 i forbindelse med revurdering til fleks) og der indhentes nye lægelige oplysninger.

Jobkonsulent; ” Det er jo heldigt vi i dag her har XXX (jobcenterchef) som sidder i kommunens pensionsudvalg, hun kan jo om nogen fortælle hvad der skal til, for at komme i betragtning til pension.

Jobcenterchef; ”Vurdere tilknytning til arbejdsmarkedet”. Inden pension: - 13 ugers arbejdsprøvning – Ny ressourceprofil – Nye lægelige oplysninger – Under antal timer i fleksjob.

Jobkonsulent; ” Det forventes naturligvis at man går ind i et jobprøvningsforløb med henblik på at forløbet skal munde ud i et fleksjob og ikke i en pension”

”Den måde det skal tilrettelægges for dig, der ligger vi hele den grimme side af jobcenteret væk. Du er med på vognen, du er med til det, men du får også stor indflydelse på det. Det skal tænkes igennem i familien og også gerne hos psykiateren”

”Konstruktivt i gang nu!”

Jeg må lige endnu engang minde om at jeg gennem alle forløb, har samarbejdet og med det formål at vende tilbage på arbejdsmarkedet. Jeg er under hele dette forløb grædende, og hver gang jeg prøver at fortætte/forklare om hvordan denne situation påvirker ikke kun mig, men i høj grad også min mand og børn. Hvordan min depression er forværret, at jeg nu har udviklet angst og social forbi, at jeg ”bare” har brug for ro.. er det som at slå i en dyne. Jeg får slet ikke udtrykt min vrede og frustration over DEM. Tuder hele tiden og føler mig total ydmyget.

Jobkonsulenten afslutter mødet med; ”Jeg har tilkendegivet at det vi er ude på nu, din situation, beklaget de fejltagelser der har været tidligere, vi vil gi en situation i samarbejde med Anden Aktør, at få lavet nogle rammer som giver dig den tryghed og som forhåbentlig på sigt kan give dig glæde”.

” Og din tillid til os den er jo afhængig af om vi nu holder de ting her, og vi prøver at få dig ud af det. Det tror jeg du har jobcenterchefens tilstedeværelse som klar bevis på, at det kommer til at holde. Men vi kan ikke gøre det alene og Anden Aktør kan ikke gøre det alene, du kommer til at yde en del.

Jeg indvilger (selvfølgelig) på at deltage i et forløb hos Anden Aktør; med henblik på at hjælpe mig i en virksomhedspraktik med mulighed for efterfølgende fleksjob. Dog forlanger jeg at forløbet foregår i MIT tempo og med MINE hensyn. Jeg skal ikke deltage i et alm. forløb med andre kursister, altså samtaler kun mellem mig og de to fra Anden Aktør jeg kender.

Jeg befinder mig i et stort sort hul da jeg og min mand (og to følgesvende; diktafon og mappe) 7 okt. 2010 møder som aftalt hos Anden Aktør. Har to dage forinden haft et så voldsomt angstanfald, at min mand har kontaktet både psykolog og vores egen læge.

Det står hurtigt klart for Anden Aktør at jeg nu ”har det så dårligt psykisk, at hun på ingen måde mener sig i stand til at varetage et fleksjob, samt at hun udelukkende ser sig selv være i en såkaldt ”beskyttet” virksomhedspraktik, hvorunder hun med kort varsel kan få psykologhjælp”.
”Som eksempel på en mere beskyttet/kontroleret virksomhedspraktik, hvorunder hendes arbejdsevne kunne blive vurderet, blev nævnt Erhvervscenteret Espelund i Kbh.”.

”I forhold til overstående. ser vi os ikke længere i stand til at hjælpe x (mig) videre mod en virksomshedspraktik eller et fleksjob, og har derfor afmeldt x pr. 7. okt. 2010.

De ovenstående citater er fra brev, sendt til kommunen af Anden Aktør 20. okt. 2010. Brev som jeg har fået efter jeg igen måtte søge aktindsigt hos Anden Aktør 3. jan. 2011, da jeg IGEN; INTET havde hørt fra kommunen.

Har nu den 1. marts 2011 modtaget brev fra kommunen; Sagsopfølgning vedr. betingelser for at modtage hjælp.

De to ”eneste” ændringer der er sket siden sidste opfølgning (april 2010) og som jeg begge har noteret er; ”Jeg pr. 25 okt. 2011 er bevilget præmiefritagelse og udbetaling af invaliderente i perioden 15. april 2010 – 1. okt. 2011 af privat tegnet forsikring”. Dette er meldt til Borgerrådgivningen tidligere pga. boligstøtte og friplads. Samt; ”Min psykiske formåen er yderligere nedsat. Er i psykiatrisk behandling hos speciallæge xxx, samt i medicinsk behandling.

Angående Udbetaling af invaliderente har jeg (selvfølgelig) oprettet Kreditorbeskyttet konto – igen tak til I fantastiske mennesker på K10.

Pyha, det blev langt; så lige en opsamling:
• Jeg er gift og har to børn.
• Bor til leje
• Er bevilget 2/3 Fleks
• 2006 - Erhvervsevne i forhold til skulderbelastende arbejde er; varigt ophørt.
• 2006 – Psykologisk test; Den sårbare personlighed må betragtes som en stationær tilstand.
• Er sygemeldt.
• Modtager; Ledighedsydelse efter 18 måneder.
• Er ikke medlem af fagforening eller A-kasse
• Ingen økonomi til Advokatbistand.
• Egen læge og psykiater siger begge Pension, og vil udtale sig ”hen imod dette” når/hvis kommunen henter status hos dem.

• Praktisk relation til arbejdsmarkedet de sidste 15 ÅR; - Uden skånehensyn – 10 måneder. – Med skånehensyn – 1 år og 10 måneder. I ALT –2 ÅR OG 8 MÅNEDER.

Tusinde tak til jer der er nået til bunden af min historie (som har taget et par uger at skrive) og som har lyst og overskud til at gi’ jeres mening, og evt. rådgive mig i mit videre forløb.

• Hvad kan jeg forvente af kommunen nu?
• Hvad gør jeg nu, kan jeg gøre mere for at være på forkant?
• Hvad skal jeg være obs. på i det videre forløb?
• Hvilke §§ kan jeg ”smide i hovedet” på dem?
• Osv.

Jeg er træt og opbrugt nu!! Håber at jeg nu går ind i sidste fase af kampen; imod ro og overskud til mig selv og min familie!

Sidst redigeret af Bella67; 05-03-2011 kl. 12:57. Årsag: manglende afsnit
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 13:20   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Umiddelbart vil jeg mene, at du gør alt hvad der kan gøres, du har fint styr på tingene.

Jeg er sikker på, at der kommer andre, som har noget at byde ind med.

Held og lykke fremover.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 15:49   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Pyha, Bella, sikke en "karriere", du har haft de sidste mange år

Er enig med Vovse, du har styr på meget!

Og du har god støtte i din egen mand og egen læge, uvurderligt!

Din kommune kunne være interessant at vide...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 15:58   #4
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Tak Vovse.. for både og tilkendegivelse .

Jeg mener også jeg har styr på min sag, men "mangler lige guldkornene" som kan få gang i min sag igen... og få den afsluttet.

Håber du nyder at din kamp om FP er afslutte.. også til dig!
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 16:15   #5
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Hej carmen.

Ja meget spændende og lang "karriere" jeg har haft i Allerød Kommune .

Uden støtte fra min mand og egen læge og ikke mindst mine pigers smittende livsglæde.. så det meget sort ud!

Selvfølgelig også tak til dig for tilkendegivelsen!
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 16:53   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hej Bella...
Det var da godt nok et grimt eksempel på sagsmishandling du der kom med... føj for den hvor har din kommune da kørt dig rundt i karusellen og hevet den sidste rest ud af dig...

Kan se det så er pension som du nu satser på... og det kan jeg godt forstå...

Citat:
• Egen læge og psykiater siger begge Pension, og vil udtale sig ”hen imod dette” når/hvis kommunen henter status hos dem.
Det det drejer sig om i de erklæringer er... at der ikke er flere behandlingsmuligheder og at behandling er afsluttet som forløb... og altså med det resultat at lidelsen er en hindring for fortsat tilknytning til arbejdsmarkedet... de må ikke direkte anbefale pension i erklæringerne...

Når ovenstående situation er der skal du så have sat kommunen igang med at få din pensionssag klargjort ... du kan hvis det går for langsomt evt nævne at du vil søge på foreliggende grundlag... det sætter måske gang i dem...
Med det forløb du har er det jo næsten lige meget hvad de ellers foreslår for du har jo egentligt prøvet det hele allerede op til flere gange... så hvis de prøver siger du bare pension som svar...
Håber du kommer igennem det uden mere sagsmishandling... heldigvis har du jo støtte til at komme igennem det

....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 17:31   #7
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Hej Hexi.


Jeg ved godt de ikke må direkte anbefale pension; derfor "hen imod"

Mit forløb hos Psykiater bliver desværre nok meget langt, men han siger at han er klar med en udtalelse. Han mener pension er eneste løsning for mig nu.


Jeg vil meget gerne ha' kommunen igang! Men en § 17 er ikke løsningen for mig, er jo på ledighedsydelse og ved et afslag ryger jeg vel på kontanthjælp

til dig i dit paradis i Bulgarien.
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 18:14   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bella67 Se meddelelser
Jeg ved godt de ikke må direkte anbefale pension; derfor "hen imod"
Helt korrekt, men alligevel er der stadig læger, der skriver til kommunen, at de mener, at borgeren bør tilkendes fp.

Så det kan godt være en god idé, at lægge ord i munden på div. læger, der skal skrive en udtalelse til kommunen.

Lægerne bør f.eks. skrive, at dine lidelser er stationære og, at behandlingsmulighederne er udtømte.

Derudover må de gerne skrive, at de mener, at din arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige , dette betyder det samme som, at de mener du skal have pension.

Ja, du kan tro, at jeg er glad for min førtidspension.
Jeg kæmpede i næsten 15 år.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 18:34   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bella67 Se meddelelser
Hej Hexi.

til dig i dit paradis i Bulgarien.
Tak skal du ha

Måske er det nok at nævne at du vil søge på foreliggende... for at sætte lidt gang i dem... hvad enten du selv søger eller kommunen gør så kommer du jo ud af busken på et tidspunkt... og du skal i hvert fald klage omgående hvis de begynder med svinestreger om at fratage dig ledighedsydelse hvis de giver dig afslag på førtidspension med begrundelsen at du stadig har rest arbejdsevne... det er jo selvmodsigende...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 18:35   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Arbejdsevne vurderes af kommunen.

Funktionsniveau vurderes af lægerne.

I min seneste speciallægeerklæring blev "erhversevne" (ikke godt ord) vurderet ubetydelig, hvorfor SB kommentere med slet skjult irritation (erklæringen var hendes påhit/psykiater), at nu var det ikke læger, der bestemte, hvem der skulle have pension.

Jeg har fået afslag på en § 17 uden at miste ledighedsydelse, men om det er korrekt i forhold til lovgivningen, håber jeg de tunge §-Piger & -Drenge vil melde ud med.

Allerød, aha...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er målløs! Åbenbart også retsløs! Hjælp! Carmen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 192 15-08-2012 22:22
Tør jeg bede om indstilling til flexjob. Henrik D. Spørgsmål ang fleksjob 10 29-03-2012 08:12
Fleksjob-bevis, bør jeg bede om det? Mama Spørgsmål ang fleksjob 4 01-07-2011 10:21
Må jeg bede om kammertonen tak! Håber Alt det andet 13 25-03-2011 20:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension