K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2014, 13:10   #11
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Mit selvsving fortsætter desværre

Når jeg skal have fri på helligdage, skal jeg arbejde de to timer ind på en fridag, var meldingen i dag..det kan da umuligt være rigtigt?

Stedet har åbent på helligdage, men der skal ikke være personale på...og jeg må slet ikke komme på arbejde de dage, selv om jeg f.eks tilbød at arbejde grundlovsdag, da det ikke er en helligdag i mit hoved...

Jeg bad ham om at trække i min løn i stedet..og det er vel ok eller hvad?

Altså at jeg holder fri på helligdagen og ikke får løn for denne dag, men i stedet får mit løntilskud?

Håber nogle er 100% inde i det
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2014, 14:59   #12
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Kig i din kontrakt

Hejsa! De regler, der gælder for dig i din ansættelse står i overenskomsten.

Når der nu ikke findes en sådan, så er den eneste overenskomst du har, din ansættelseskontrakt.

I den skal der stå hvad der gælder m.h.t. arbejdstid, løn, ferie, overtid, SH betaling m.v.

Derfor er det altid klogt at få ansættelseskontrakter set igennem af fagforeningen, inden man underskriver.


Det sker desværre, at arbejdsgivere glemmer hvad der skal stå i kontrakten.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2014, 15:52   #13
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Mit selvsving fortsætter desværre

Når jeg skal have fri på helligdage, skal jeg arbejde de to timer ind på en fridag, var meldingen i dag..det kan da umuligt være rigtigt?

Stedet har åbent på helligdage, men der skal ikke være personale på...og jeg må slet ikke komme på arbejde de dage, selv om jeg f.eks tilbød at arbejde grundlovsdag, da det ikke er en helligdag i mit hoved...

Jeg bad ham om at trække i min løn i stedet..og det er vel ok eller hvad?

Altså at jeg holder fri på helligdagen og ikke får løn for denne dag, men i stedet får mit løntilskud?


Håber nogle er 100% inde i det
Ja sådan er der jo mange der regulere det.. Så det er helt ok.. Men hvis kommunen ikke tjekker op på din mindre løn og regulere tilskuddet, så må du henvende dig til dem
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2014, 17:13   #14
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kisser1 Se meddelelser
Hejsa! De regler, der gælder for dig i din ansættelse står i overenskomsten.

Når der nu ikke findes en sådan, så er den eneste overenskomst du har, din ansættelseskontrakt.

I den skal der stå hvad der gælder m.h.t. arbejdstid, løn, ferie, overtid, SH betaling m.v.

Derfor er det altid klogt at få ansættelseskontrakter set igennem af fagforeningen, inden man underskriver.


Det sker desværre, at arbejdsgivere glemmer hvad der skal stå i kontrakten.
Tak for din kommentar

Ja, jeg fik desværre ikke min fagforening til at kigge på den, da det var Socialpædagogerne, og dermed udenfor dette arbejdsområde..og jeg er ikke længere medlem der..eller af nogen anden fagforening (stik i mod min holdning om altid at være medlem af en fagforening, men jeg har ikke de 460 kr..lige i øjeblikket..men det er da helt klart 1.prioritet, når jeg får løn for flere timer end 1,5)

Og der står ikke meget andet end timetal, effektivitetsprocent og timeløn..og der ville ikke have stået andet, hvis fagforeningen havde kigget på den...så ville der rent faktisk slet ikke være en..for jeg klemte mig jo ind på en stilling, der ikke eksisterede..og ville ikke være ansat nu, hvis jeg ikke godtog deres tilbud..

Også tak til dig, Mikael..jeg tror det bliver løsningen..og jeg skal nok tjekke op på, at de husker mig, hvis det bliver fremgangsmetoden
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2014, 17:23   #15
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Tak for din kommentar

Ja, jeg fik desværre ikke min fagforening til at kigge på den, da det var Socialpædagogerne, og dermed udenfor dette arbejdsområde..og jeg er ikke længere medlem der..eller af nogen anden fagforening (stik i mod min holdning om altid at være medlem af en fagforening, men jeg har ikke de 460 kr..lige i øjeblikket..men det er da helt klart 1.prioritet, når jeg får løn for flere timer end 1,5)

Og der står ikke meget andet end timetal, effektivitetsprocent og timeløn..og der ville ikke have stået andet, hvis fagforeningen havde kigget på den...så ville der rent faktisk slet ikke være en..for jeg klemte mig jo ind på en stilling, der ikke eksisterede..og ville ikke være ansat nu, hvis jeg ikke godtog deres tilbud..

Også tak til dig, Mikael..jeg tror det bliver løsningen..og jeg skal nok tjekke op på, at de husker mig, hvis det bliver fremgangsmetoden
Tja.. Med lidt hurtig beregning, så koster det dig i den SAMLEDE månedsløn en nedgang brutto på ca 140 kr at skrotte de 2 timer..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2014, 10:43   #16
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Tja.. Med lidt hurtig beregning, så koster det dig i den SAMLEDE månedsløn en nedgang brutto på ca 140 kr at skrotte de 2 timer..
Også når jeg kun har 25% effektivitet? Jeg får 135 kr. i timen for 2 timer, men med en effektivitet på 25% er deres betaling jo helt nede på 67,5kr i alt for de to 2 timer..

Så det er vel egentligt dette, jeg skal tage udgangspunkt i eller?

Jeg arbejder 6 timer ugentligt..
og månedsbasis aflønnes jeg for ialt 6,5 time a 135 kr+8%pension

Kan det ikke passe, at jeg skal regne med at få 67,5 kr. mindre pr.helligdag, der rammer en af mine faste arbejdsdage, fra arbejdsgiver..

Og så skal disse 67,5kr gange x-dage ikke medregnes i fradraget i fleksløntilskuddet..så det må være 30% af 67,5 kr=20,25 jeg skal have mere i tilskud..så min bruttoforskel inden skat bliver 67,5-20,25=47,25kr.pr.helligdag

For det må siges at være til at leve med

Jeg har her ikke medregnet, at jeg betaler 8% i AM af de 67,5 lønkroner, men ikke af de 47,25 tilskudskroner..så mon ikke det bliver marginaler, når skattefar har været der

Og tænk sig at jeg går på arbejde for 67,5 kr. pr. dag..brutto..godt jeg kan lide mit job
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2014, 17:34   #17
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Også når jeg kun har 25% effektivitet? Jeg får 135 kr. i timen for 2 timer, men med en effektivitet på 25% er deres betaling jo helt nede på 67,5kr i alt for de to 2 timer..

Så det er vel egentligt dette, jeg skal tage udgangspunkt i eller?

Jeg arbejder 6 timer ugentligt..
og månedsbasis aflønnes jeg for ialt 6,5 time a 135 kr+8%pension

Kan det ikke passe, at jeg skal regne med at få 67,5 kr. mindre pr.helligdag, der rammer en af mine faste arbejdsdage, fra arbejdsgiver..

Og så skal disse 67,5kr gange x-dage ikke medregnes i fradraget i fleksløntilskuddet..så det må være 30% af 67,5 kr=20,25 jeg skal have mere i tilskud..så min bruttoforskel inden skat bliver 67,5-20,25=47,25kr.pr.helligdag

For det må siges at være til at leve med

Jeg har her ikke medregnet, at jeg betaler 8% i AM af de 67,5 lønkroner, men ikke af de 47,25 tilskudskroner..så mon ikke det bliver marginaler, når skattefar har været der

Og tænk sig at jeg går på arbejde for 67,5 kr. pr. dag..brutto..godt jeg kan lide mit job
Hvis du nu smed en tom mail til mig, så KUNNE jeg nemt smide beregningen retur til dig.. Og den viser med al tydelighed forskellen på om du holder fri i 2 timer eller ej... Den ligger klar til dig på min pc

Mail: [email protected]
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2014, 17:45   #18
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Hvis du nu smed en tom mail til mig, så KUNNE jeg nemt smide beregningen retur til dig.. Og den viser med al tydelighed forskellen på om du holder fri i 2 timer eller ej... Den ligger klar til dig på min pc

Mail: [email protected]
Taark Den er sendt..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2014, 18:12   #19
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Taark Den er sendt..
Og besvaret
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2014, 07:11   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvor er det altså bare super fedt, at se den hjælp der flyver frem og tilbage mellem brugerne af K10.

Man bliver s'gi da helt glad i låget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension