K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2014, 16:14   #1
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Arbejde på helligdage

Min arbejdsplads har valgt fremover at holde åbent på helligdage.

Vi er to fleksjobbere ansat på henholdsvis 15 og 6 timer, begge efter den nye fleksjoblov.

Da vi blev ansat var der ikke åbent på helligdage, ligesom ingen af os arbejder i weekends, selv om der er åbent der.

Hvordan er vi stillet fremover? Vi er ikke ansat efter nogen overenskomst og får begge fast månedsløn for vores effektive timetal.

Skal vi arbejde på de helligdage, der evt. falder på vores arbejdsdage? Og til almindelig løn og ingen erstatningsfridag?

Det mener den daglige leder..der selv holder fri på helligdagene

Håber på at høre fra jer, der virkeligt har styr på dette..jeg troede jeg havde, meeen
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2014, 16:58   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja i skal arbejde på helligedage som alle andre men i skal have tillæg til jeres løn fro de timer, i er vel timelønnet?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2014, 17:14   #3
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
ja i skal arbejde på helligedage som alle andre men i skal have tillæg til jeres løn fro de timer, i er vel timelønnet?
Ja, vi er timelønnede..jeg arbejder 6 timer om ugen og får løn for 1,5..så jeg er jo billig i drift

Da jeg arbejder 2 timer tre gange ugentligt, betyder det at jeg skal have tillæg for 0,5 time pr. dag der er en helligdag..var der nogen der sagde løndumpning?

Jeg synes dælme det er urimeligt...men det er jo vilkårene, åbentbart?

Hvad mener du egentligt med "som alle andre"?
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2014, 18:00   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Ja, vi er timelønnede..jeg arbejder 6 timer om ugen og får løn for 1,5..så jeg er jo billig i drift

Da jeg arbejder 2 timer tre gange ugentligt, betyder det at jeg skal have tillæg for 0,5 time pr. dag der er en helligdag..var der nogen der sagde løndumpning?

Jeg synes dælme det er urimeligt...men det er jo vilkårene, åbentbart?

Hvad mener du egentligt med "som alle andre"?
Tja.. Så er det job bare spørgsmålet om du også er så dårligt lønnet, at lønloftet æder hele tillægget
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2014, 18:22   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg mener det ikke negativt men arbejder man et sted hvor åbnnings tiden bliver lavet om,får alle jo andre vagter, de andre er nok heller ikkegladefor det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2014, 09:02   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Da jeg sener skal arbejdsprøves sådanne at der er en ledig dag hver anden dag blev jeg spurt om jeg ville have noget imod at arbejde i weekenderne.

Har jeg noget valg hvis det er ,g nej det har man næsten ikke hvis man er sig selv,men har man børn eller andre hensyn der skal tages så har man vil lidt at skulle have sagt vil jeg mene
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2014, 15:44   #7
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Tja.. Så er det job bare spørgsmålet om du også er så dårligt lønnet, at lønloftet æder hele tillægget
Næ Mikael..jeg er jo godt lønnet for de 1,5 time ugentligt..135kr./timen+8%pension..men der ryger jo da 30% af det..og så 8% AM-bidrag og 37% skat..så der bliver vel iidt lommeuld til mig

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
jeg mener det ikke negativt men arbejder man et sted hvor åbnnings tiden bliver lavet om,får alle jo andre vagter, de andre er nok heller ikkegladefor det
Nej, det går også ud over den anden fleksjobber..vi er kun os to ansat og så den daglige leder, der holder fri på helligdage..

Synes det er lidt sjovt at vi skal arbejde på helligdage, når han ikke skal..men det er måske mig, der går i for små sko?
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2014, 17:34   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Næ Mikael..jeg er jo godt lønnet for de 1,5 time ugentligt..135kr./timen+8%pension..men der ryger jo da 30% af det..og så 8% AM-bidrag og 37% skat..så der bliver vel iidt lommeuld til mig


Nej, det går også ud over den anden fleksjobber..vi er kun os to ansat og så den daglige leder, der holder fri på helligdage..

Synes det er lidt sjovt at vi skal arbejde på helligdage, når han ikke skal..men det er måske mig, der går i for små sko?


Tja.. Så er der laaaaangt op til lønloftet.. 5310 kr/md.. Så kom du bare ud af de små sko og tjen lidt ekstra
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2014, 17:51   #9
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
[/COLOR]
Tja.. Så er der laaaaangt op til lønloftet.. 5310 kr/md.. Så kom du bare ud af de små sko og tjen lidt ekstra
Hehe jeg arbejder pt. på at få løn for mine effektive timer..som nu ikke er 1,5 ud af de 6 timer, jeg er der ugentligt..altså 25%..men snarere 75-100%..desværre er der ikke penge i kassen til det endnu, men er blevet lovet at vi kigger på det efter sommerferien..så det glæder jeg mig til..

Forhåbentligt bliver det til mere end at kigge
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 23:20   #10
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Godt nyt herfra

Synes lige at jeg vil fortælle, at jeg ikke skal arbejde på helligdage alligevel.

Den daglige leder har bestemt, at der ikke skal være bemanding på, ligesom i weekends..der var nemlig ikke ret meget at lave Store Bededag, da der var personale på job..

Så jeg er lettet..var jo allerede gået i selvsving

Den anden fleksjobber havde nemlig kontaktet sin fagforening, der fortalte at vi ikke har ret til noget som helst, da vi ikke er omfattet af overenskomst og der ikke står noget om helligdage i vores kontrakter..så hverken tillæg eller noget..det kan jeg så være helt ligeglad med nu indtil næste problem viser sig, hehe..

Gode sommerdage til jer
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension