K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2009, 18:55   #21
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Kan du måske anke sygedagpengestoppet, samtidig med at du har søgt fp?
Det, at du har søgt fp, udelukker vel ikke, at du kan klage over, at de på et forkert grundlag har stoppet dine sygedagpenge
De skriver, at de vurderer, at der er behov for varige skånehensyn o.s.v., men samtidig mener de ikke, at du er afklaret m.h.t. det helbredsmæssige
For mig lyder det som om, at du ER afklaret hvad angår det helbredsmæssige, men at du måske ikke er afklaret m.h.t. din erhvervsevne.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 20:27   #22
belinda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 23
Styrke: 16
belinda er ny på vejen
Hej Trold.
Mener du jeg burde anke sagen ang. mine sygedagpenge??......syntes selv deres begrundelse er lidt "forvirrende".
Ha' en go' aften!!!
belinda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 20:52   #23
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg ved det ærlig talt ikke belinda, men jeg synes da at det er et forsøg værd. Hvad har du at miste, udover den tid du skal bruge for at sammenfatte klagen?
Som curls fremhæver, så lyder det for mig underligt, at lægekonsulenten (mener det var ham) kan skrive at dine helbredsproblemer ikke er stationære, samtidig med at han skriver, at du har nogle varige skånehensyn.
Jeg har lige været tilbage og læse lidt, og som jeg forstår det du har skrevet i indlæg nr. 3, så lyder det for mig som om, at du er afklaret, hvad angår det helbredsmæssige. Eller er der noget jeg mangler, jeg er ikke helt klar lige nu, og har svært ved at koncentrere mig. Men prøv og kig på hvad de har på dig, mener du selv at du er afklaret helbredsmæssigt?
I farten så jeg også, at du har skrevet noget om en praktik, der ikke gik særlig godt.
Prøv evt. at snakke med din læge om det, og hør hans/hendes mening.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 21:31   #24
belinda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 23
Styrke: 16
belinda er ny på vejen
Selvfølgelig koster det ikke noget...altså at anke stoppet på mine sygedagpenge.....nu må vi se - er meget fristet.
belinda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 21:38   #25
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Belinda....
Stod der ikke PARTSHØRING i det brev, du har fået?

Eller står der også, at det er et afslag? Og er der en klagevejledning?

Står der at du kan komme med kommentarer i forbindelse med partshøring og står der en tidsfrist på det i brevet? Hvis ja, så er det kun partshøring, dvs. det er ikke afgjort endnu, selvom det er helt tydeligt det de skriver, at de vil give dig afslag...

Mange gør åbenbart den fejl, at de i en partshøring fortæller og fortæller en masse som peger på afslag.... Det burde de passe på med. De bør kun sende sagens akter, som danner grundlag for afgørelsen... Det kan være lægelige oplysninger osv...

Håber ikke jeg gør dig forvirret...
Synes nemlig du skal gøre noget her. Ved nu ikke, om man kan, selvom du har søgt førtidspension. Der er måske ikke noget at tabe på det alligevel.. som du siger: Det koster ikke noget...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 09:12   #26
belinda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 23
Styrke: 16
belinda er ny på vejen
Talking

Brevet, som jeg modtog sammen med min opdaterede resourseprofil, som skulle underskrives, havde overskriften: PARTSHØRING I FORBINDELSE MED OPHØR AF DAGPENGEUDBETALING PÅ GRUND AF VARIGHEDSBEGRÆNSNING.????? Vidste ikke der var en partshøring igang!!!! Med dette resultat: VI HAR NU UNDERSØGT, OM DER ER MULIGHED FOR AR FORLÆNGE DIN DAGPENGEPERIODE, OG VI FINDER, AT DER IKKE ER EN SÅDAN MULIGHED.
Den 20.03.2009, havde jeg spurgt min sagsbehandler om et møde, hvor jeg gerne ville have hende til at forklare, med almindelige menneskers sprog, § 27 stk.1., og spurgte om det ikke var muligt at forlænge udbetalingen på andre forlag, hvilket hun lod mig forstå, næsten var umuligt......men hun skulle have et møde med andre, måske kollegaer, for at kigge på sagen. men hun var da villig at give en hånd, hvis jeg skulle udfylde en forspørgelse om kontanthjælp.
Jeg var oppe på kommunen d. 15/04, og havde endnu ikke modtaget afslag på sygedagpengene, for at indgive mit ønske om fp § 17. Om eftermiddagen modtog jeg afslaget med posten, hvor der bla. stod, at hvis jeg havde noget at tilføje eller rette, skulle det ske inden d. 15/04. Altså samme dag!!! Ringede til min sagsbehandler, og forklarede " problemet".....og hun sagde: Underligt du først har modtaget brevet, mener det blev sendt d. 08/04......hahaha. Kuverten var stemplet d. 14/04, samt på papirene kunne man se, at de var skrevet d. 08/04, men udskrevet d.14/04....der er pc'er bare fantastiske!!!!!
Var henne i går for at aflevere min ressourceprofil, men nogle bemærkninger, og hvor jeg vedhæftede det sidste nye... fra Ringe Rygcenter, som de ikke selv havde indhentet, men som jeg ellers havde informeret min sagsbehandler om, da jeg var til møde hos hende d.20/03.
Samtidigt informerede hun mig, om at ansøgningen om fp, som jeg havde indgivet til Borgerservice, og som de havde videresendt til hende, IKKE indgik under hendes kompetancer (??????????), men at jeg skulle sætte mig i kontakt med en person fra "PENSIONSTEAMET", men hun indvilligede i at videresende min anmodning.....rigtigt pænt af hende, ikk'?????Hahahaha!
Efter min anmodning om fp, er hun ikke mere så "villig", og giver ikke længere hånden til goddag og farvel, men må sige, at hun er blevet utolig hurtig...... fik min agtindsigt "smidt i hovedet", dagen efter min forspørgelse.
er stadig meget fristet til at anke sagen ang. sygedagpengestoppet, også selvom jeg søger fp......er der nogen som kan give mig en god ide til grunden dertil............
Og jo, der medfølger en klagevejledning....Retssikkerhedslovens § 60 stk.1, §67 stk.1 og §68 stk. 1, og hvis jeg ikke får medhold, vil klagen blive videresendt til Beskæftigelsesankenævnet.

Sidst redigeret af belinda; 17-04-2009 kl. 09:19.
belinda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 09:21   #27
belinda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 23
Styrke: 16
belinda er ny på vejen
Talking

Brevet, som jeg modtog sammen med min opdaterede resourseprofil, som skulle underskrives, havde overskriften: PARTSHØRING I FORBINDELSE MED OPHØR AF DAGPENGEUDBETALING PÅ GRUND AF VARIGHEDSBEGRÆNSNING.????? Vidste ikke der var en partshøring igang!!!! Med dette resultat: VI HAR NU UNDERSØGT, OM DER ER MULIGHED FOR AR FORLÆNGE DIN DAGPENGEPERIODE, OG VI FINDER, AT DER IKKE ER EN SÅDAN MULIGHED.
Den 20.03.2009, havde jeg spurgt min sagsbehandler om et møde, hvor jeg gerne ville have hende til at forklare, med almindelige menneskers sprog, § 27 stk.1., og spurgte om det ikke var muligt at forlænge udbetalingen på andre forlag, hvilket hun lod mig forstå, næsten var umuligt......men hun skulle have et møde med andre, måske kollegaer, for at kigge på sagen. men hun var da villig at give en hånd, hvis jeg skulle udfylde en forspørgelse om kontanthjælp.
Jeg var oppe på kommunen d. 15/04, og havde endnu ikke modtaget afslag på sygedagpengene, for at indgive mit ønske om fp § 17. Om eftermiddagen modtog jeg afslaget med posten, hvor der bla. stod, at hvis jeg havde noget at tilføje eller rette, skulle det ske inden d. 15/04. Altså samme dag!!! Ringede til min sagsbehandler, og forklarede " problemet".....og hun sagde: Underligt du først har modtaget brevet, mener det blev sendt d. 08/04......hahaha. Kuverten var stemplet d. 14/04, samt på papirene kunne man se, at de var skrevet d. 08/04, men udskrevet d.14/04....der er pc'er bare fantastiske!!!!!
Var henne i går for at aflevere min ressourceprofil, men nogle bemærkninger, og hvor jeg vedhæftede det sidste nye... fra Ringe Rygcenter, som de ikke selv havde indhentet, men som jeg ellers havde informeret min sagsbehandler om, da jeg var til møde hos hende d.20/03.
Samtidigt informerede hun mig, om at ansøgningen om fp, som jeg havde indgivet til Borgerservice, og som de havde videresendt til hende, IKKE indgik under hendes kompetancer (??????????), men at jeg skulle sætte mig i kontakt med en person fra "PENSIONSTEAMET", men hun indvilligede i at videresende min anmodning.....rigtigt pænt af hende, ikk'?????Hahahaha!
Efter min anmodning om fp, er hun ikke mere så "villig", og giver ikke længere hånden til goddag og farvel, men må sige, at hun er blevet utolig hurtig...... fik min agtindsigt "smidt i hovedet", dagen efter min forspørgelse.
er stadig meget fristet til at anke sagen ang. sygedagpengestoppet, også selvom jeg søger fp......er der nogen som kan give mig en god ide til grunden dertil............
belinda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 14:18   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
belinda du skal anke sygedagpenge stoppet samtidig med at du søger den § 17 det lyder som om at de er ude på at tage en vis legemsdel på dig i den grad ...

Når du anker sygedagpenge stoppet så henviser du til at du også er igang med at søge pension efter § 17 og at du gør dette af nød da du ikke var parts hørt ej heller orienteret om at dine sygedagpenge skulle stoppes det er lidt ærgeligt at du skrev i ressourceprofilen for så er du parts hørt i den jo .. men men man må tage den som man bedst kan herfra....

Som jeg læser det så er du afklaret og din tilstand er varig og du skal stille spørgsmål om hvorvidt det er i orden at man skriver dine skånehensyn og derefter vil lukke for dine sygedagpenge, og at det lugter uldent da du ved at hvis du om ½ år bliver visiteret til fleks og er på kontanthjælp så vil det være den ydelse du oppebære resten af tiden til det første fleksjob er fundet til dig og ikke ledighedydelse og at det er det som gør at du har søgt en § 17 altså simpel overlevelse ...

jeg vil gerne se om jeg kan lave et udkast til dig efter det du har skrevet som du kan redigere i , men der kommer nok også lige nogle andre spørgsmål til dig og i den forbindelse har jeg en bøn til dig ....

Når du skriver her i forum vil du så ikke godt se om du kan lave nogle afsnit, de behøver ikke at være perfekte men bare så godt som muligt , jeg for min del har mere end svært ved at overkue et indlæg uden afsnit min hjerne står af

Dem du har skrevet har jeg selv siddet i word og delt op for at kunne læse dem, normalt ville jeg bare springe dem over og kun fordi du havde skrevet til mig delte jeg dem op.. meeeen det vil være meget nemmere for mig med afsnit så bare en lille bøn herfra
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 15:08   #29
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvor er det vildt.... Synes også du bør klage over afgørelsen..

Det ryster mig, at der er stadig jobcentre som ikke kan kende forskel på partshøring og et afslag...!

Det var super godt, du afleverede den der dokument... De har bare at gøre deres arbejde!

Hejdien tilbyder dig at lave et udkast til dig til klagen... meget godt..

Glæder mig til at høre mere i denne sag... God weekend...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 16:18   #30
belinda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 23
Styrke: 16
belinda er ny på vejen
Hej.

Underskylder angående min skrivning....skal gøre mit bedste for at dele op næsta gang.......

Go' weekend!!
belinda er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge når der søges førtidspension christiane Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 25-10-2012 18:52
Spørgsmå vedr. sygedagpenge og førtidspension Ost Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 29-04-2012 20:25
sygedagpenge stop / førtidspension ash Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 01-03-2011 23:46
Sygedagpenge-førtidspension-revalidering MineBørnsMor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-07-2009 22:49
Sygedagpenge/førtidspension satser Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-04-2007 18:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension