K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2010, 10:38   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Men er der i ftp. loven nævnt noget om midlertidig pension ?.

Jeg syntes ikke lige, at jeg er stødt på det nogle steder. Det er herinde jeg hører om det og da min psykiater konkludere, at man aldrig vil kunne udelukke om jeg om nogle år "bliver klar igen", så ville jeg jo evt. have mulighed for midlertidig pension, hvis den ikke kan blive varig.

Mærkeligt at sagsbehandlerne ikke har denne mulighed på banen, det er da for kommunerne også mere optimalt end med det samme at give en varig pension.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 10:40   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
midlertidig pension er en mulighed i dag.
men det er der åbenbart bliver arbejdet på er at alle under 35 år kun får midlertidig pension.
men hvert år til revision tror jeg ikke på. tænk på hvor lang tid det er tager i dag.
måske mellem 3-5 år.
det er vil også fint nok, bare det stadig bliver mellem læge og kommune.
ikke kun en person på kommunen, for så kan jeg ikke der nogen form for retsikkerhed.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 10:45   #13
Flower
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 67
Styrke: 15
Flower er ny på vejen
Der er jo ikke engang et lovforslag oppe endnu, så det er noget der har lange udsigter... Og vi kan håbe at regeringen er væltet inden de får den gennemført
Flower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 10:48   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Flower Se meddelelser
Der er jo ikke engang et lovforslag oppe endnu, så det er noget der har lange udsigter... Og vi kan håbe at regeringen er væltet inden de får den gennemført
så skal vi da have et helt nyt folketing. Alle partier vil have en ny reform.
den skal nok komme
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 11:31   #15
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Da jeg var til samtale på HKI i febuar fik jeg af vide at der IKKE var noget der hed midlertidlig pension ??
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 12:09   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er der faktisk heller ikke noget som hedder.
Men efter 2003 har en kommune lov til at tage ens pension igen, hvis man mener en person har mulighed for flex eller rigtig arbejde.
hvis man så ikke er 100 producent sikker på der ingen behandlingsmuligheder er, men person er så dårlig at arbejde er udelukket. Kan de give en midlertidlig pension, hvis tilstanden ikke er blevet bedre efter 2-5 år, gives den for livstid.
så det er et fint træk, at nogen kommuner bruger denne mulighed, efter min mening.
fremfor kontanthjælp i rigtig mange år.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 12:45   #17
sørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2009
Lokation: Ringkøbing-skjern
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
sørensen er ny på vejen
jeg har fået af vide af min kommune at det er dem der bestemmer om der skal være mulighed for midlertidig pension. Og Ringkøbing-skjern kommune har valgt at der ikke er mulighed for det i denne kommune.
sørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 13:10   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af omar Se meddelelser
der er ikke nogen der ved om det bliver 1 aar / regeringen vil ophaeve permenent pension. I fremtiden vil man kun kunne faa pension i fx.1 eller 5. aar


alle partier de vil behandle efter sommerferien 2010, sansynligvis alle partiernes ordforere enig om de der er over 35 aar gammel de for direkte pemsion hele livet og under 35 for de pension aar for aar og det bliver laegekonsulent ikke din laege som bestemmer det.
Vil mene at det burde være på sin plads her med et link til det du skriver det er jo noget der let kan bringe folk i panik..

Det er rigtig nok at der skal være forhandlinger efter sommerferien og man skal kigge på pensionen men har godt nok ikke hørt noget om lægekonsulenter kan overrule dine læger så skal hele vejledningen for lægekonsulenter også laves om og dem der er feks medicinske læger vil kunne afgøre neurologiske spørgsmål den tror jeg ikke rigtig på , det vil bringe et rama skrig fra lægeforeningerne .(mit gæt )

Citat:
under alle omstaendigheder er alle partier enig om at det skal blive det hollandske model efter sommerferien 2010 og de mener at dem som skal have ftp. efter sommerferien vil de faa meget lidt pension at du kun kan betale for at spise og betale husleje ***** alle de danske politikere mener at den hollandske model er perfekt til Danmark med alle aldre fra 15-67 aar*****fordi de har et genialt resultat i holland / mennskene stopper med at soge pension og skalaen var 100 procent men blev til 30 procent.
Som jeg har læst set og hørt det, så er det rigtigt at de vil kigge på den hollandske model men det er endnu ikke besluttet hvad og hvilke det skal være man kigger altid på nabolande og der skal være forhandlinger i forligskredsen forhandlinger var næppe nødvenidige hvis de allerede nu havde besluttet sig ...


Citat:
alle de ting de er ikke aktuelle lige nu med de er 100 procent sikre ...men det bliver aktuelt efter sommerferien 2010 fordi at alle partier bliver enige om det.
Måske man lige skal slå koldt vand i blodet vi kan ikke sige lige nu og her at alle partier bliver enige om det , jeg har sågar hørt statsministeren sige at et forlig kan ophæves (kan forestille sig at det er hvis de andre ikke er enige med ham og slet ikke at forglemme at hans stemmemaskine DF ikke sidder med i forligskredsen) så man kan altså ikke sige så kategorisk som du gør nu at det bliver det og det og det bliver efter sommerferien .. de starter forhandliger med forligskredsen efter sommerferien ja og forligskredsen er RV,K,V,SF og S ergo rv og s og sf skal være med på den og ellers skal et forlig opsiges og det er ikke noget der er velset her til lands...

Så man må nok lige vente og se hvad det ender ud med ... og ja de snakker om en sats til unge og midlertidig pension til unge , men som jeg har forstået det så skal den ikke være mindre en pensionen men den skal hedde noget andet og ikke være varig ....
  Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 13:56   #19
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
DRs sendt et indslag om emnet FP og Hollandsk model den 3/3-10. Man kan gense programmet ved at vælge dr.dk tv >>nyhedsmagasiner >> PENGE

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 15:22   #20
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Hejsa,

tak for de gode svar. Jeg er 29, så det er nok derfor, han snakker midl. pension, hvis man kun kan få varig over 35.

Er da spændt på, hvilke love de kommer frem til. Min behandler mener, det kan hjælpe at få ro på nogle år, så man ikke har noget hængende over hovedet, når det er noget psykisk. Så hvis det hjælper, kan det da godt være, man kan blive klar til flex senere.

Men nu må vi se, hvad det bliver til, selvfølgelig. Det kan da godt være, kommunen ikke vil, som han vil , har læst nok til at have den mistanke

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Midlertidig pension mijaja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-11-2010 21:49
§17,§18, midlertidig pension?? hvad er det? de4aks Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-09-2010 22:07
midlertidig pension pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 14-04-2009 18:53
Spørgsmål om midlertidig pension zuza Midlertidig Førtidspension 3 12-09-2008 10:53
Midlertidig pension og arbejde 10 timer pr. uge???!!! zuza Politik og Samfund 3 20-12-2007 06:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension