K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2014, 21:17   #1
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Paragraf 56

Hej,

Jeg blev i august tilkendt paragraf 56 på baggrund af stress/depression. Nu har jeg været sygemelddt deltid/fuldtid siden 3. februar og har fået besked fra jobcenter i dag om at de stopper sygedagpenge pr 3 februar (selvom de har udbetalt en uges refusion til arbejdsgiver) indtil de har indhentet attest fra egen lægen.

Jeg troede da netop at jeg var sikret refusion med paragraf 56 og at min sygdom var anerkendt.

Sagen er så den at jeg gerne vil have genopstartet min fleksjob sag når jeg er stabil igen, men jeg synes bare det virker absurd at de stopper mine sygedagpenge med tilbagevirkende kraft indtil de har fået attest?! De plejer da at indhente oplysninger mens sygedagpengene stadig kører.

Altså jeg får da stadig min løn, men min arbejdsgiver vil også gerne have sin refusion. Og hold kæft hvor er jeg træt af den mistænkeliggørelse, hun kunne da også lige have ringet til mig inden hun stoppede dem, så jeg kunne forklare sagen.

Der er kommet en ny diagnose (bipolar lidelsel) ind i billedet, men uanset hvad er grundlaget for sygemeldingen stadig depression, som jeg fik paragraf 56 på.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 21:36   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Jeg troede da netop at jeg var sikret refusion med paragraf 56 og at min sygdom var anerkendt.
Den generelle varighed ændrer sig jo ikke bare fordi man har §56...
Det eneste den aftale gør, er at din arbejdsgiver får refusion fra første sygedag.

Hvis du har haft et langt uafbrudt sygeforløb og aftalen dermed ikke har været brugt, så ser det jo i systemet ud til at du ikke bruger den, og derfor er den ikke fornyet "automatisk".
Jeg ser ikke rigtig andre årsager.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 22:41   #3
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Den generelle varighed ændrer sig jo ikke bare fordi man har §56...
Det eneste den aftale gør, er at din arbejdsgiver får refusion fra første sygedag.

Hvis du har haft et langt uafbrudt sygeforløb og aftalen dermed ikke har været brugt, så ser det jo i systemet ud til at du ikke bruger den, og derfor er den ikke fornyet "automatisk".
Jeg ser ikke rigtig andre årsager.
Paragraf 56 er uafhængig af den normale varighedsbegræsning. Jeg har fået refusion det sidste halve år selvom jeg ikke havde genoptjent sygedagpengeretten. Men uanset HAR jeg nu genoptjent ret til ny sygedagpengeperiode Og jeg synes da ikke en deltidssygemelding på en måned er et længere uafbrudt sygeforløb, det kan da ikke komme bag på nogen at en depression ikke er væk på 2 dage. I efteråret var jeg deltidssygemeldt 1½ eller 2 måneder uden problemer.

Jeg forstår ikke helt det med du skriver at den ikke er fornyet automatisk?

Men jeg har læst lidt mere og kan se den skal revuderes ved ændring i tilstanden, og det kan være det der er baggrunden for indhentning af oplysninger. Men uanset hvad er jeg berettiget til sygedagpenge, og så er jeg lidt ligeglad med hvilken paragraf det falder ind under, så jeg synes det er underligt at stoppe med tilbagevirkende kraft.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 09:21   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
kontakt din fagforening for hjælp.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension