K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2008, 22:02   #11
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Jeg ville da gerne stille op - men er ikke ved "privat aktør". Næh, jeg har bakset med en kommunal sagsbehandler, som fra starten anså mig for, at være en underlig en. Senere kom hun i tanke om, at jeg måtte være psykisk syg.........

Mange hilsner

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 22:34   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har hele dagen prøvet at tage mig sammen til bare at skrive et udkast af min historie (og den er også ved den kommunale) jeg er næsten nået ved vejs ende og jeg skal nok sætte den på her...

Jeg har den samme opfattelse som helle4 som skriver
Citat:
Jeg selv vil ikke svare fordi det ikke kan gøres anonymt, og uanset om det kunne det, ville jeg være hunderæd / paranoid.. for at evt. jobkonsulenter, ville kunne genkende min sag.
Jeg er bange for at du har ret helle4 og det er vildt beklageligt for det viser jo netop at kommuner og private aktøre har held med deres skræmme teknikker

Ikke et ondt ord om dig, eller om at du ikke vil stå frem , det er ok men sørgeligt at vi et påstået retssamfund har mennesker der af skræk for hvad kommunen kan finde på af repressalier ikke tør at stå frem og fortælle deres historie ...

Jeg må indrømme at jeg også har siddet og tænkt frem og tilbage, hvad gør jeg, skal jeg skrive mit som jeg oplever det (og vedlægge dokumentation, det er skrevet det er dokumentationen der tager så lang tid at lægge ved ) eller skal jeg vælge at holde min mund så jeg ikke selv risikere noget (står selv midt i det hele pt ) men ok vi er forskellige vi har forskellige netværk og muligheder og jeg har bestemt mig for , for længe siden at jeg aldrig nogen sinde vil trues til at holde mund (tro mig det gav mange tæv både verbalt og fysisk som barn ) og jeg vil heller ikke denne gang holde mund, syntes jeg at jeg har noget at fortælle så gør jeg det ....

Så det gør jeg også denne gang, men det ender jo så også bare med at det kun bliver mig og mit der kommer ud og så kender vi jo alle svaret , det er en enkelt stående historie

men så må det bare være sådan , kan godt følge dem der ikke har lyst til at stå frem med deres historie .....

og buster jeg har prøvet at finde din historie og har søgt via dit navn (du kan se jeg har været på besøg ved din profil ) men jeg har ikke kunne finde den endnu, og så tænkte jeg at du måske var bedre til det end mig og måske kan huske hvad den hed som overskrift ... ?

I så fald vil jeg anbefale dig at kopiere den over (kan godt huske en del af den) og sende den til den mail adresse som Susanne har sat ind her på siden...

udstødte gør som jeg , send din historie hvis du orker at skrive den , og send den, det er jo ikke sådan at man skal have den misopfattelse at kun de private er nogen klovne (jeg kender til dybt professionelle private som jeg til hver en tid heller ville være ved end kommunen )

Kan de bruge vores historier så fint , kan de ikke , jamen så har vi gjort hvad vi kan

mvh
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 22:49   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Den journalist, der efterlyser historier (eller som måske slet IKKE er interesseret i at høre fra brugere her på siden), kan finde dem overalt.

Jeg har netop fundet det her, som vist også tydeligt beskriver, hvad f... der foregår.

Citat:
Tidligere hed det sygesikring, og skiftet til sygedagpenge, synes at være en forglemmelse - en ren smutter - for det skulle da have heddet sygeservice, på samme måde som vi fik udlændingeservice. Her har servicen primært bestået i at sørge for, at ingen fik nogen som helst service.

For syge gælder det i dag, at man skal arbejdsprøves efter en vis periode med sygdom. I et konkret tilfælde affødte det, at en +60-årig kvinde med et langt, slidsomt arbejdsliv bag sig skulle arbejdsprøves. Nægtede hun, ville hun miste sygedagpengene.
http://hokus.nationenblog.dk/2008/10/02/syg-sikring/

Man kan jo også læse "Syge i tvangsarbejde".

Der er rigeligt at tage fat i... men INGEN gør jo noget ved det alligevel.

Christiansborg ved ALT om, hvad der foregår. Det har INTET ændret.

Undskyld, mine "sure opstød", men man er som syg nødt til at vælge sine kampe med meget stor omhu og vælge at kæmpe der, hvor man får mest gavn af det.

Nogle velvalgte links til journalisten burde være nok.

Jeg synes, det ville være ærgerligt, hvis en masse brugere her spilder deres sparsomme energi på at krænge en historie ud, som IKKE bringes alligevel.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 22:54   #14
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hejdien, jeg tror jeg har nogle filer (klager m.v.) jeg kan sende til hende, de beskiver min sagsbehandling meget godt. Det faktum, at sagsbehandleren efter mine klager, er vendt 180 grader, er jo positivt - men sådan var det ikke gået, hvis jeg ikke havde klaget. Det er jeg helt sikker på.

Jeg vil kigge på det i weekenden.

Mange hilsner

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 23:04   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza BØVS

he he ja surt opstød det skal jeg love for...

Kan godt forstå dig og giver dig delvis også ret, men er nu også af den mening at for det første er det Susanne der har lagt beskeden i tråden og det er jo slet ikke sikkeret at jorunalisten kender til os, og for det andet så har jeg det nok lidt mere sådan...

at kommer der nogen og beder os om en mening eller holdning som der hele tiden kommer frem her på siden, så er vi NØD til at skrive eller sige noget, nogen gør det ikke fordi de ikke tør, og det er ok ...

Men vi er nød til at blive ved med at råbe op og det gælder gennem alle de kanaler vi overhovedet kan , vi ved at mange kender vores situation og at vi mere eller mindre er tiet ihjel , men det skal for min del ikke være det der afholder mig fra at råbe op...

Kald mig dum, naiv eller optimist jeg er ligeglad men jeg tror på at jo flere og jo mere der skrive , snakkes og kontaktes omkring denne problematik jo større chance er der for at en eller anden på et eller andet tidspunkt tager os seriøst og gør noget ved det sammen med os, ved at læne os tilbage og sige , det går ikke ,de lytter ikke osv , ja der kommer vi ikke længere og kan være sikrere på at blive ved med at være den glemte og oversete gruppe, så jeg er ikke enig med dig...

det gælder om at så mange som muligt SKRIVER og bliver ved med at skrive, har man allerede sin historie herinde så er der ikke noget i vejen for at man kopiere den og sender den ....
  Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 23:25   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jamen, vi er da enige i, at budskabet skal ud - mest muligt.

Jeg mener bare, at man kan vælge at bruge sit krudt der, hvor det gør mest gavn... og når ud til flest mulige. (Sådan som du og andre plejer at gøre...)

Jeg synes bare, at det utal af henvendelser, der har været til journalister, for ofte er blevet ignoreret.

Og hvis artiklen er i et blad for jobkonsulenter, så tvivler jeg på, at jobkonsulenterne ændrer adfærd ved at læse om sig selv i deres eget blad.
Det ville måske nytte mere, hvis de kunne læse om sig selv et andet sted.

Blogs, læserbreve, debatindlæg diverse steder om, hvordan jobkonsulenter tjener penge, kunne måske gøre mere nytte, hvis man ikke har ret meget overskud til at kæmpe kampe.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2008, 00:50   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har for min del skrevet til hende så må vi se om ikke den bliver arkiveret lodret og om ikke andet så har jeg nu skrevet (noget) af min historie og syntes også jeg har skrevet det så mange gange at jeg nu er smart

lægger den på min puter så kan jeg bare redigere i den

og så når den nu alligevel er skrevet ja så kan jeg sætte den alle de steder du nævner ...

Jeg høre dig og forstår dig også godt, men jeg giver aldrig op til sidste er der nogen der gør noget fordi de ikke gider at høre mere fra os eller fordi vi finder gehør, hvad ang jobkonsulenterne så gad jeg godt se min egen jobkonsulent læse om sig selv i et blad til morgenkaffen he he he

kunne ikke lade være med at grine da jeg læste deres første blad (har i andre læst det ? ) for så må man da trække på smilebåndet når man læser hvor fantastisk det går i Skelbækgade
  Besvar med citat
Gammel 03-10-2008, 01:19   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
God ide med en "standardhistorie", der kan kopieres.

Jeg bliver bare så bekymret, når man ved, at så mange her ikke engang magter ret meget - selv UDEN arbejdsprøvninger osv., at de så sidder og bruger deres sidste kræfter på i timevis at skrive noget, der ikke bliver brugt.

Ja, det er jo tragikomisk, at der kan sidde nogle med en opfattelse, der er så langt fra virkelighedens verden... som dem inde på borgen også gør.

Jeg gruer da for fremtiden, når endnu flere sygemeldte "med ondt i ryggen" skal piskes på arbejde, arbejdsprøves, aktiveres.

Så bliver jobkonsulenterne sikkert endnu mindre "sjove" at være sammen med.

Har lige fundet et nyt slogan for k10 (for sjov):

Tjek k10, hvis du vil se, om jobkonsulenterne får nogle i arbejde.

2.000 brugere har kæmpet i årevis... statistikken viser, at de, der har fået job, har skaffet det SELV.

Måske vi skulle lave en afstemning.

Citat:
Da du fik job, hvordan fik du det så:

1. Fandt du det selv.
2. Pga. arbejdsprøvning
3. På din gamle arbejdsplads
4. Via venner
5. Via ijobnu
6. Ved jobkonsulent
7. Kommunen
osv.osv.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2008, 11:19   #19
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ak ja, man kan jo kun håbe at en eller anden vil synes at alle os som er i samme båd er interessante og værd at beskæftige sig med -engang

Hm, jeg gav vores historie overskriften: Gør din pligt men kræv ikke din ret.
-og skynder mig straks at sige at det var en ultra kort version

Jeg har en anden "standard" historie liggende -som vores nære venner hjalp os med at sammenstykke og sende til Helle Thorning/Villy Søvndal -og den er langt mere omfattende

Beklager meget, men vores mail er totalt i udu for tiden så måske kan det lade sig gøre på en anden måde at sende vores historie videre for jeg har det som dig, hejdien, jo flere der råber op, jo bedre(ja, jeg er HAMRENDE naiv)

Kom med et forslag og det skal ske

PS: vil da også gerne ligge historien herind, skulle det have interesse for nogen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2008, 11:46   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
buster læg den her i tråden, (min kommer også her ) og så kopiere jeg den for dig og sender den til hende, du kan evt sende mig en pb med jeres fulde navn og kontakt måde hvis hun vil snakke med dig , så sætter jeg det på jeres mail og oplyser hende om at der pt er problemer med den
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anden aktør KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 2 26-06-2013 11:29
Anden aktør JKR Spørgsmål ang fleksjob 11 29-01-2011 11:44
Anden aktør rose Spørgsmål ang fleksjob 6 27-09-2009 22:51
Anden aktør CHNEVIDE Alt det andet 15 21-08-2009 11:22
Anden aktør. Wersi 56 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-10-2008 12:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension