K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2012, 16:26   #1
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
lægekonsulent

hej jeg vil lige skriv hvad lægekonsulenten som har skrevet en lang brev til sb



Sagen skønnes at være tilstrækkeligt belyst

Det skønnes at min kones arbejdsevne er varigt nedsat til det ubetydelige i ethvert erhverv som følge af PTSD, samt at der ikke forefindes uprøvede behandling muligheder, der vil kunne genskabe hendes arbejdsevne

sb har sendt sagen til socialfaglig vurdering hvad er det !!!!!!!!!!!!!!

og så vil hun send hele sagen til partshøring inden der tages endeligt stilling

hvad skal jeg forstå med det som hun skrive!!!!!!!!!!

håber d er nogen som kan svar mig

Mvh
Faro
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 16:45   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det betyder, at der kun er pension tilbage.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 16:47   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Socialfaglig vurdering er der hvor sb kan forhøre sig hos kollegaer om der evt mangler noget i sagen, eller noget der skal beskrives bedre. Nogle af disse personer sidder typisk også i det udvalg der afgør sagen så de ved lidt om hvad der evt skal til for at den går igennem.

Min sag var igennem i sidste uge, om der var så lidt småting der skulle beskrives bedre i ressourceprofilen, og det bliver gjort i næste uge.

Det lyder som en sag der går lige igennem til godkendelse.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 16:59   #4
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
tak til sopersus og jjsonn

ja jeg håber hun får den pension nu det er en vi selv ønske da hun er meget syg og ikke kan arbejde mere så lægene sige hun ikke kommer på arbejde mere men jeg ved ikke om det er en §17 elle om det §18 hun får ikke noget fra kommunen mere de stoppet sygedagpenge efter 52 uge og sag eat vi skulle søge kontanthjælp men det kunne vi ikke får så nu et uden penge fra kommunen kun fra hendes forsikring

og det er tryg som vil afslutte denne sag og sage at vi skulle snakke med kommunen vedr pension så det gjor vi for tre mdr. siden og de skulle lige hente to nye lægestattus som de har fået i det og nu vente vi på det hun har ikke været på arbejdeprøvning da hun ikke har det godt og lægene sige at det skal hun ikke og sagen er stationær sige de
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 19:03   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville personligt lige give dem en chance for at få styr på sagen før jeg ville overveje en paragraf 17...

Man skal virkelig være sikker på at de har alt dokumentation før man søger en og skal have en paragraf 17 til at gå igennem..

Har i fået aktindsigt....hvis ikke...så få det...der ligger en formular til det under vores nyttige links...

Social faglig vurdering betyder at hun får et input fra andre om der evt mangler mere information til sagen eller om den er okay som den er nu...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2012, 22:58   #6
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Ja Jeg fik næsten samme ordlyd fra lægekonsulenten.
Søgte 17 , afslag , samme fra BAN , .
Så har din kone ikke været gennem hele "møllen" , ( flere specialerklæringer , arbejdsprøvninge(r) , samt sb goodwill ) , så kan der være lang vej endnu..
Håber at der sidder mere end 1 sb i jeres pensionsområde .
Knæk og bræk til din kones sagsbehandling
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 11:29   #7
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
tak for svar Webmaster og archibald

archibald du skrive hun ikke har været gennem helé møllen men det har hun masse af specialerklæringer hun har været syg i mere ind to år hun har ikkr været på arbejdprøvning og må ikke fra lægene så jeg tro de har alt det de skal bruge de har selv bedt om to lægeattast mere som de har fået idag og så nu har de fået alt så jeg tro det bliver en §18 efter hun har snakkke med andre fra jobcenter vi venter og se hvad de find på men hun er syg og kan ikke arbejde mere
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 12:26   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af faro Se meddelelser
hun har ikkr været på arbejdprøvning og må ikke fra lægene
Hvis lægerne har skrevet, at arb.prøvning vil medføre varig forværring af hendes lidelser eller, at arb.prøvning er kontraindiceret (de to ting betyder det samme), så må kommunen ikke sende hende i arb.prøvning, og det skal i holde fast i.

Læs evt. denne: http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...ontraindiceret
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2012, 11:17   #9
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
har lige snakke med sb idag hun har undersøgt muligheder for pension og hun sige at det vil bliver en §18 når sagen kommer tilbage fra socialfaglig vurdering så det er jo fint at hun vil søger en §18 og ikke os da skal søger så det gå frem af hun sige den vil komme tilbage om ca tu uger
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 14:19   #10
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
har fået brev fra jobcenter min sag har været til socialfaglig vurdering og nu sendt til mig for parsthøring
de har vurderer alt arbejdsevnen ikke er varigt nedsat i ethvert erhverv og de finde det ikke godtgjort ar nedsættelsen er af sådant omfang at jeg ikke vil være i stand til at blive selvforsørgene
så nu spøge jeg jer der ude at en kontordame som vi ikke har mødt før og aldrig snakket med hende kan sige at min kone ikke er syg og at hendes arbejdsevnen ikke er varigt nedsat i ethvert erhverv men alle lægerne sige at det er de hvem skal jeg tro på!!! min kone er meget syg og ikke kan noget efter den ulykke jobcenter lægekonsulant sige at hun er syg og at da skal søge pension det sammen med hospital og alle de special læge som hun har været hos
så vurderer de i jobcenter at vi ikke umiddelbart kan anbefale overfor kommunes pensionsnævn at jeg skal overgå til behandling efter pensionlovens bestemmelser

så hvad vil da sker nu !!!!! de vil send den til pensionnævn men det bliver jo nok en nej når de sige at de ikke vil i jobcenter sb hun sige også det var ok men ikke socialfaglig vurdering det er en kvinde som ikke har mødt før
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005

Sidst redigeret af faro; 12-02-2012 kl. 15:27.
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny lægekonsulent gøjneren Alt det andet 8 28-03-2012 17:26
Lægekonsulent Stueplanten Dit og Dat 14 18-12-2011 22:20
Lægekonsulent? Suk Spørgsmål ang fleksjob 8 14-05-2009 07:00
Lægekonsulent Dorthemusen Dit og Dat 4 26-03-2009 11:07
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension