K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2012, 09:55   #1
minismandag
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Faaborg/Midtfyn
Alder: 48
Indlæg: 41
Styrke: 13
minismandag er ny på vejen
Jeg har længe læst med herinde,men føler nu jeg har behov for selv at komme med et spørgsmål.

Blev i 2006 sygemeldt og mistede mit fuldtidsjob pga depression og angst. Var sygemeldt i 18 mdr og fik tilkendt en revalidering.
Jeg startede på HG voksen og gennemførte 1. år med MAKS fravær. belv derefter sygemeldt igen kort efter start på 2 skoleår.
der gik et år så startede jeg igen op på revalideringens 2. skoleår og gennemførte med nød og næppe.

Derefter fik jeg et job som kontorelev -et job jeg var vildt glad for,men psyken holdt ikke og blev sygemeldt igen efter kun 3 mdr.
Vi stoppede kontrakten da jeg indså at jeg aldrig kommer til at arbejde fuld tid mere og de havde ikke mulighed for at forlænge min elevtid på færre timer ugentligt.

Siden da har jeg været indlagt på P i 14 dage og været i behandling i lokalpsykiatrien,hos egen læge og nu ved privat psykiater.
Jeg har fået 117 forskellige slag smedicin og intet virker som det skal.
min psykiater kan ikke gøre mere, andet end give medicin og har tilmeldt mig et gruppeforløb efter sommerferien.

mine sygedagpenge udløb i november 2011 og jeg søgte derfor FP §17 og det varer ikke længe inden der bliver truffet en afgørelse i sagen.

Min sagsbehandler siger jeg får afslag og er derfor overladt til kontanthjælp dagen efter afslaget, og da jeg er gift kan jeg intet få.

hun skal derefter tage stilling til om jeg evt kan forlænges i sygedagpenge hvilket hun ikke regner med.

Jeg har i mellemtiden fået stillet diagnosen "depressiv personlighedsstruktur" og "udbrændthed"
Overlægen på lokalpsykiatrien, mener ikke jeg kan magte mere end ca 10 -20timer om ugen og er desuden i tvivl om hvorvidt det er muligt.

Min mand har fået et kæmpe skattesmæk i år og det er mig der forsørger ham og giver ham penge til transportudgifter osv.

Hvordan skal han kunne forsørge mig og mine børn når han i forvejen kun har ca 1000 kr om måneden (hvoraf de går til transport på arbejde)

Helt nøjagtigt har han 5300 udbetalt hver 14. dag og ud af dem går 3250 til budget og de 1500 til madpungen.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre????? skal vi lade os skille og skal han flytte??? men det er jo at snyde og man ved aldrig om man bliver "busted"
Aner heller ikke hvor han skulle flytte hen.

Nogle gode råd og erfaringer??????

det skal lige siges at vi bor til leje og vi begge skylder næsten 900000 væk pga forliste ægteskab hvor vi er blevet snydt gevaldigt .

ingen af os kan betale vores gæld og er derfor i Ribers.

så vi kan hverken låne eller sælge hu. vi ejer hverken bil,hus eller noget af værdi. desuden kan vi ikke bo billigere end vi gør nu.

det hele er noget øv
minismandag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 10:03   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis han tjener så lidt, kan du godt få kontanthjælp, medmindre I har værdier der kan frigøres.

Tilsammen må I bare ikke tjene mere end ca 27.000,- hvis I begge er forsørgere.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 10:06   #3
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Ang. kontanthjælp har du så hørt ad om du kan få noget? Det kommer jo helt an på ægtefællens indtægt, og det kan jo være at du kan få bare lidt...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 10:27   #4
minismandag
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Faaborg/Midtfyn
Alder: 48
Indlæg: 41
Styrke: 13
minismandag er ny på vejen
problemet er at det IKKE er hans børn.
så han er ikke forsørger. han tjener ca 25000 før skat men det mærker vi så ikke pga skatten desværre.
minismandag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 11:23   #5
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Når i er gift kan han få dit fradrag, hvis du ikke har nogle indtægter

Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 11:39   #6
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af minismandag Se meddelelser
problemet er at det IKKE er hans børn.
så han er ikke forsørger. han tjener ca 25000 før skat men det mærker vi så ikke pga skatten desværre.
der er også beskæftigelsesfradraget...min ægtefælle tjener 23000 brutto pr.md og jeg får ca. 8600 brutto i kontanthjælp pga beskæftigelsesfradraget.

Derudover får vi boligstøtte ca. 900 kr pr. md

du må henvende dig hos kommunen og ansøge og så lad dem lave beregningerne

/Samp
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 14:09   #7
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Hvis du kommer på kontanthjælp, har du mulighed for at søge om gældssernering. Ellers ingen gode råd, da min situation på nogle områder er den samme.

Hvad er grunden til afslag på pension? Du bør sikkert anke den, husk du kun har 4 uger til det.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 15:47   #8
minismandag
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Faaborg/Midtfyn
Alder: 48
Indlæg: 41
Styrke: 13
minismandag er ny på vejen
tAk for jeres svar indtil videre.
Man kan desværre ikke søge gældsanering uden fast arbejde. Har været der.så har været hele rumlen igennem.
derudover kan vi jo ikke leve af ingenting.

er der nogen der ved om der findes tilskud når man har børn at forsørge????
minismandag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 16:12   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Det enseste jag kan komme i tanke om er i må kunne få sat de afdrag ned i betaler til skal, for i skal have et vis beløb, at leve for om mdr. kan se på told og skat side.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 16:22   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når Jeres husstandsindkomst falder vil du kunne søge friplads i institution.. og I vil kunne få mere i boligsikring, og han vil kunne udnytte dit fradrag.

I må i banken og få nedsat afdrag, når der ikke er noget at hente, kan de jo ikke true med så meget.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp - gift par med børn - spørgsmål. Ninja Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 08-03-2013 14:52
gift eller ikke gift tjele88 Alt det andet 4 15-02-2012 11:10
? Ang. kontanthjælp + gift. PCML Alt det andet 6 06-09-2011 21:11
gift på ftp nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 27-07-2011 11:25
Beregning når man er gift Simmer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 01-10-2009 19:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension