K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2007, 19:40   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Cool Hvad sker der med den reform

Altså er jeg den eneste der undre mig over at vi ikke høre mere om den pensionsreform ??

Jeg har søgt vidt og bredt efter nyt om loven , kommer der en pensionsreform, hvad kommer den til at indeholde hvornår høre vi om den osv...

Indtil nu er det meget sparsomt hvad jeg har kunne finde, men nu er jeg sq heller ikke den skarpeste kniv i skuffen i disse dage... er der nogen der har set noget jeg ikke har set ? læst noget jeg ikke har læste , eller hørt noget jeg ikke har hørt ?

så vær da lige sød at oplyse mig om det

Her er i hvertfald noget som jeg har kunne finde og jeg søger da bare videre men hvis jeg har sovet i timen så vil jeg meget gerne have at der er nogen der oplyser mig om det, for så vil jeg stoppe min søgen

Dette er fra september månede og kan også ses på dette link
http://www.handicap.dk/dsi-nyhedsbrev/3-07/12
Citat:

Førtidspensionsreformen: Succes eller fiasko?

SOCIALPOLITIK: Førtidspension er til debat. Der er særlig fokus på at holde så mange som muligt væk fra pensionen ved at forbedre mulighederne for at fastholde og inkludere personer med nedsat arbejdsevne på arbejdsmarkedet.

Af Kirsten Plambech, socialpolitisk konsulent

Der har været megen fokus på regeringens redegørelse om førtidspensionsreformen fra maj 2007. Som omtalt i sidste nummer af Nyhedsbrevet er Dansk Arbejdsgiverforening en meget aktiv part i debatten. De mener groft sagt, at den enkelte borger skal stramme sig an, komme tilbage på arbejdspladsen efter endt sygdom eller finde et job på ordinære vilkår i stedet for at få fleksjob - eller førtidspension. Med andre ord - det er den enkeltes ansvar.

DSI mener for det første, at den negative effekt af førtidspensionsreformen overdramatiseres. Antallet af førtidspensionstil*kendelser har rent faktisk været faldende siden 2004 og ligger på et lavere niveau i 2006 end i årene før reformen. Det er vores vurdering, at man sagtens kan betragte førtidspensionsreformen som en succes.

For det andet er det forkert at rette skytset mod den enkelte person. I alt 12.700 personer er ifølge regeringens egen redegørelse "parkeret" på ledighedsydelse. Ledighedsprocenten blandt de personer, der er visiteret til et fleksjob er med andre ord 30 procent - på et tidspunkt, hvor arbejdsløsheden generelt er historisk lav. Det viser tydeligt, at arbejdsmarkedet ikke er tilstrækkeligt rummeligt. Det viser også, at den kommunale indsats i forhold til og vurdering af personer med nedsat arbejdsevne ikke fungerer optimalt. Det DSI-høring på Christiansborg

Beskæftigelsesministeren og andre politikere har varslet ændringer i lovgivningen. Endnu flere skal "holdes fri" af førtidspension. Samtidig er der igangsat en diskussion blandt forligspartierne bag førtidspensionsreformen. DSI mener, det er vigtigt, at flere parter bliver inddraget og hørt i debatten og får mulighed for at komme i dialog med hinanden.

DSI vil gerne debattere, hvad der kan gøres for at imødegå en af de store udfordringer - at få flere i arbejde. Hvilke initiativer kan mennesker selv, arbejdsmarkedet, kommunerne og lovgiverne bidrage med? Hvor er udfordringerne og løsningerne i forhold til erfaringerne med førtidspensionsreformen fra 2003?

Derfor har DSI arrangeret høring i Folketingets Landstingssal den 12. september 2007, hvor arbejdsmarkedets parter skal bidrage med deres bud på, hvilke udfordringer, der bør findes løsninger på, og hvor politikere bag reformen skal bidrage med forslag til løsninger på udfordringerne.

Invitation, program og dokumenter i forbindelse med høringen er at finde på DSI´s hjemmeside www.handicap.dk - se under menupunkterne Socialpolitik eller Arbejdsmarked.
  Besvar med citat
Gammel 28-10-2007, 20:12   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Næ... jeg er heller ikke stødt på noget.

Jeg skrev lidt om det i et indlæg til Lena, da tingene jo hænger lidt sammen.

Kunne da være interessant at smide en mail til gud og hvermand om, hvad de har tænkt sig fremover med fleksere og førtidspensionister.

Som jeg skrev til Lena, så er hendes sag jo "ikke til pynt" i disse valgtider.

Det er sikkert også en "varm kartoffel" at skulle forholde sig til, at så mange er parkeret på en "discount-pension", som de bekvemmeligt kalder "ledighedsydelse".

Det er IKKE et populært emne... heller ikke for oppositionen, fordi vi "koster penge", og DET falder IKKE i god jord i dagens Danmark.

Vi er KUN til besvær, fordi vi er en "omkostning" for samfundet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad sker der nu sussie63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-01-2013 09:06
Hvad sker der ?? Frk. Horsens Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 06-08-2012 23:06
hvad sker der med atp skivehansen Alt det andet 4 23-11-2011 18:35
Hvad sker der... Gunell Alt det andet 6 17-01-2011 16:55
Hvad sker der nu? mawebbro Alt det andet 7 29-09-2010 11:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension