K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2010, 14:14   #11
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Ja, tak for svarene
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 14:15   #12
SBAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
SBAM er ny på vejen
Men nej, arbejdsgiver kan ikke få mere i tilskud end 2/3 dele. Hvis man kan kompensere for den manglende arbejdsevne, hvis ens helbred fx er forværret og man ikke længere kan varetage et fleksjob, kan det være en mulighed at undersøge personlig assistance. Her får arbejdsgiveren ikke nogen direkte økonomisk fordel, men det kan kompensere i arbejdsevnen - hvilket jo også må være en fordel for arbejdsgiveren.
SBAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 15:27   #13
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Ja jeg har i dag været til samtale på kompetenceporten.

Her fik jeg at vide at vi kan ikke søge fleks eller førtidpension
Men skal arbejdsprøvet op til 3 gange

men jeg er ikke helt med du siger din aktør
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 16:45   #14
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
2 forskellige medarbejdere hos aktøren har udtalt sig. den ene sagde 12½ til 25 og den anden 12½ til 18.
Det at de 2/3 er bortfaldet forklarer det. Den ene medarbejder havde jo så ikke styr på det. Men det må jo så strengt taget hedde 18½

For ikke at forvirre nogle er det (endnu) ikke min sag det drejer sig om. Men det er jo godt at være velforebredet, og jeg er jo ikke det eneste "høvede" der hænger ud hos aktøren efter bedste evne

Tak for hjælpen til at bringe lys over det for mig. Jeg er ikke velbevandret i flex, men kan lige så godt blive det. for det bliver det højeste jeg med rette kan stile efter.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 17:57   #15
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
12 t

så var det pension - det var den udmelding jeg fik -
kan du bruge det til noget?
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 20:07   #16
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Det tyder på at alle disse timetal ikke skal tages for meget mere end vejledende. Der er ikke meget koncisens i hvad de forskellige timetal ender ud i. Der er også skræmmende eksempler på at folk med ubetydelig arbejdsevne ender med flexjob på 5-6 timer. Min veninde ligger på 18,5 time og jeg tvivler da nu på at hun ville kunne ende på flex. Jeg tør da ikke forestille mig alt det der venter mig... er end ikke nået til at være stationær behandlingsmæssigt, og kan næppe nå det inden varighedsbegrænsningen selv om jeg godt nok gerne ville. Må stramme spændskiverne i egen sag og forsøge at blive godt rustet til at stå det igennem.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 11:36   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af blj Se meddelelser
Ja jeg har i dag været til samtale på kompetenceporten.

Her fik jeg at vide at vi kan ikke søge fleks eller førtidpension
Men skal arbejdsprøvet op til 3 gange

men jeg er ikke helt med du siger din aktør
Det er noget pladder du har fået at vide, der står ingen steder at man skal være arbejds prøvet tre gange bed om at få det på skrift, der er såmænd rigtig dårlige mennesker der får pension uden arbejds prøvning og har man en effektiv kommune der overholder loven osv så er der også en del der kan visiteres til fleks med en arbejds-prøvning ...

Så når nogen siger sådan så bed om at få det på skrift

Citat:
Oprindeligt indsendt af empowerment Se meddelelser
2 forskellige medarbejdere hos aktøren har udtalt sig. den ene sagde 12½ til 25 og den anden 12½ til 18.
Det at de 2/3 er bortfaldet forklarer det. Den ene medarbejder havde jo så ikke styr på det. Men det må jo så strengt taget hedde 18½

For ikke at forvirre nogle er det (endnu) ikke min sag det drejer sig om. Men det er jo godt at være velforebredet, og jeg er jo ikke det eneste "høvede" der hænger ud hos aktøren efter bedste evne

Tak for hjælpen til at bringe lys over det for mig. Jeg er ikke velbevandret i flex, men kan lige så godt blive det. for det bliver det højeste jeg med rette kan stile efter.
Det er netop det der er problemet der sidder en masse medarbejder som har deres helt egen holdning til div ting ... men der er ikke noget lov på det (desværre for jeg syntes der skulle være en nedre grænse for timer, ingen grund til at visitere folk til ledighed )

Men det som SBAM har skrevet er en meget god rette snor ..

Jeg kender en der er i fleks i 37 timer og jeg kender såmænd også en der er i 6 timer og de er begge i job, så der er selvfølgelig altid undtagelser ..

Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
12 timer så var det pension - det var den udmelding jeg fik -
kan du bruge det til noget?
Det er rigtigt at nogen kommuner operere med den grænse det fik jeg også at vide i min kommune , men desværre er det ikke noget man kan bruge til noget (medmindre man bor i samme kommune som du og jeg ) for det er meget forskelliget fra kommune til kommune
  Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 13:27   #18
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Det er rigtigt at nogen kommuner operere med den grænse det fik jeg også at vide i min kommune , men desværre er det ikke noget man kan bruge til noget (medmindre man bor i samme kommune som du og jeg ) for det er meget forskelliget fra kommune til kommune [/QUOTE]

Må jo også sige at det 1-11/2 år siden - kan jo være de har ændret synspunkt
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2010, 13:34   #19
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Hej
Jeg mener også du har ret.

Men har så fundet ud af at Kompetenceporten er et privat firma som kommuner kan købe sig ind til og sende os langstidssyge ud til

Så de har vel fået at vide fra kommunens side at de skal sige dette til os så klapper vi vil i og gør som de siger

Du har helt ret det har jeg helt glemt men næste gang jeg snakker med dem vi jeg have dette på skrift
Tak for hjælpen
knus her fra
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjobpraktik og timetal??? Chili Spørgsmål ang fleksjob 10 09-08-2013 16:52
tilkendelse af fleksjob?? Susanne Spørgsmål ang fleksjob 7 08-01-2013 17:01
Er der et max timetal? Saugmann84 Spørgsmål ang fleksjob 6 25-04-2012 17:23
Vurdering af timetal jasch Alt det andet 10 16-11-2011 21:11
tilkendelse af flexjob dander Spørgsmål ang fleksjob 1 06-12-2010 08:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension