K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2009, 02:13   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
J.B. det forandre stadig ikke det aspekt at flere og flere får en pension med en revurdering efter nogle år som reglen mellem 3 og 5 år , dem er der mange af herinde ....

Men kender ikke nogen der har fået fjernet deres pension ved revurdering, men står det ikke klart og tydeligt på tilkendelsen af pension så er der ikke nogen revurdering på den og den er blivende.

En pension med revurdering er i følge de kloge ikke det samme som en midlertidig pension selv om det kan være svært at se hvad det så er ....
  Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 02:51   #12
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
En pension med revurdering er i følge de kloge ikke det samme som en midlertidig pension selv om det kan være svært at se hvad det så er ....
Ja et eller andet sted kan de måske være svært at se forskellen...
Men der er en forskel og alene det at det er yderst sjældent at nogen får frakendt pensionen ved genvurderingen indikerer næsten at det er en væsentlig forskel...

En pension med genvurdering er tilkendt som en permanent pension og det er kommunen der ved genvurderingen skal løfte bevisbyrden at en evt forbedring i tilstanden er væsentlig nok til at pensionisten kan blive selvforsørgende på arbejdsmarkedet... og de har ikke ret til at foretage arbejdsprøvninger og sende folk rundt i manegen igen ved genvurderingen...

Det man påtænker med den midlertidige pension på 3 eller 5 år er en tilkendelse for en afmålt periode... og når den er slut kan de sådan set starte hele cirkusset igen med undersøgelser og arbejdsprøvninger... og måske er der nogen skumle TERM læger der står på spring og påstår de kan helbrede alle... måske er det endda tilbage til kontanthjælp indtil afklaring er foretaget... det er der ingen der er helt klar over... men uden tvivl vil det ikke gå så nemt som ved den genvurdering der sker nu...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 08:58   #13
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg fik på et tidspunkt at vide, at min kommune havde fået en røffel af Ankestyrelsen, fordi kommunen tilkendte for mange pensioner med revision. Disse måtte, ifølge Ankestyrelsen, kun gives ved organiske sygdomme og ikke fx ved psykiske sygdomme... Så det holdte de op med. Derfor er jeg nu kommet i klemme, ja, faktsisk faldet igennem systemet... Derfor er det lidt underligt, når der skrives om midlertidige pensioner... Måske de på Borgen skulle tage sig sammen og lukke det hul, der er i loven mellem sygedagpenge og kontanthjælp/ingenting, så dem der er længerevarende syge og enten mister retten til sygedagpenge eller slet ikke er berettiget til sygedagpenge ikke mister deres forsørgelsesgrundlag og derpå ryger psykisk endnu længere ned i et hul...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 10:16   #14
Kinnycry
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
Kinnycry er ny på vejen
Dengang sagde min sagsbehandler, at nu får du en midlertidig førtidspension som kan tages op på et senere tidspunkt. Dengang var jeg så frustreret i mit hoved, at jeg bare tænkte "gudskelov", og tænkte ikke på at spørger ind til noget.
Kinnycry er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 13:06   #15
Peja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-12 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 10
Styrke: 16
Peja er ny på vejen


Nå men nu har jeg fundet noget under § 20 stk.1 hvor der står at kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.

Ligeledes vil jeg skrive en mail, men ser så at min sagsbehandler ikke er til at finde, ringer derfor op til kommunen, da der bare er tlf. svare på hendes nr.
Så viser det sig, at hun er stoppet
Det gav så en forklaring på, at jeg aldrig hørte noget, og der var ikke ansat en ny.
Jeg spurgte også m det ikk` vil være en idé at få den slettet " jo, det kunne jeg da ha` ret i ".


Peja
Peja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 13:46   #16
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Måske de på Borgen skulle tage sig sammen og lukke det hul, der er i loven mellem sygedagpenge og kontanthjælp/ingenting, så dem der er længerevarende syge og enten mister retten til sygedagpenge eller slet ikke er berettiget til sygedagpenge ikke mister deres forsørgelsesgrundlag og derpå ryger psykisk endnu længere ned i et hul...
Du har helt ret Risa det er simpelthen for dårligt at man ikke gør noget i den sag... De har længe været klar over at der er alvorlige problemer på det punkt...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 13:52   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peja Se meddelelser

Nå men nu har jeg fundet noget under § 20 stk.1 hvor der står at kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.

Ligeledes vil jeg skrive en mail, men ser så at min sagsbehandler ikke er til at finde, ringer derfor op til kommunen, da der bare er tlf. svare på hendes nr.
Så viser det sig, at hun er stoppet
Det gav så en forklaring på, at jeg aldrig hørte noget, og der var ikke ansat en ny.
Jeg spurgte også m det ikk` vil være en idé at få den slettet " jo, det kunne jeg da ha` ret i ".


Peja
Hold endelig fast i, at AL kommunikation skal foregå SKRIFTLIGT.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 13:54   #18
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peja Se meddelelser
Ligeledes vil jeg skrive en mail, men ser så at min sagsbehandler ikke er til at finde, ringer derfor op til kommunen, da der bare er tlf. svare på hendes nr.
Så viser det sig, at hun er stoppet
Ja det kan være vildt forvirrende når der er sådan en gennemtræk af medarbejdere...
Men der må jo være en anden der kan besvare spørsmålet så du kan få fred i sindet og ikke skal spekulere mere på det...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 13:59   #19
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Hvilken lov hjemmel?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
J.B. det forandre stadig ikke det aspekt at flere og flere får en pension med en revurdering efter nogle år som reglen mellem 3 og 5 år , dem er der mange af herinde ....
De er ikke tilkendt førtidspension for så er det ulovligt iht. til forudsætningerne for tilkendelse.

Hvilken hjemmel bruges der for tilkendelse af midlertidig pension eller pension med revurdering, der skal være en klar henvisning til hvilken lov og hvilke paragraffer, som giver kommunen ret til dette?

Kommunerne må ikke bare opfinde deres regler. De skal følge de regler folketingets lovgivende forsamling har vedtaget.

Sidst redigeret af J.B.; 12-03-2009 kl. 14:03.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 14:21   #20
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peja Se meddelelser

Nå men nu har jeg fundet noget under § 20 stk.1 hvor der står at kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.
Ligeledes vil jeg skrive en mail, men ser så at min sagsbehandler ikke er til at finde, ringer derfor op til kommunen, da der bare er tlf. svare på hendes nr.
Så viser det sig, at hun er stoppet
Det gav så en forklaring på, at jeg aldrig hørte noget, og der var ikke ansat en ny.
Jeg spurgte også m det ikk` vil være en idé at få den slettet " jo, det kunne jeg da ha` ret i ".


Peja

Er det ikke noget med at der under alle omstændigheder SKAL stå en dato . Det kan da ikke være meningen at borgeren skal rode rundt i alle § for at forstå hvad der står..Jeg mener om ikk enadet skulle der stå en dato eller at den genoptages igen..Er jeg forkert på den?
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
midlertidig førtidspension? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 06-05-2011 16:44
Midlertidig førtidspension??? Nanna Midlertidig Førtidspension 15 02-10-2008 18:41
Psykiater om midlertidig førtidspension Tante Ana Midlertidig Førtidspension 5 25-08-2008 02:50
Midlertidig førtidspension m.v. zuza Nyt om loven 1 02-06-2008 14:52
midlertidig førtidspension? cirkeline Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-10-2006 21:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension