K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2014, 09:53   #1
Q1982
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Q1982 er ny på vejen
Er det svært at få fleks?

Jeg er lige blevet tilkendt et ressourceforløb pr 1/4-14. Og for et par uger siden var jeg til en større undersøgelse på Århus sygehus. Det var lægen der var med til mit møde med rehabiliterings teamet der undersøgte mig. Og jeg fik en lang rapport om mit helbred. Der står alt fra min tilstand er kronisk, og hvilke skånehensyn der skal tages. Og jeg spurgte hende, om det så helt håbløs ud med at få fleks. Og der sagde hun nej. Jeg var jo den rette at give fleks til. Og hun sagde, vi ses jo nok igen... Hun skal åbenbart med til rehap mødet, når jeg skal søge fleks. Men jeg fik jo ressourceforløbet i 3 år. Så jeg kan vel ikke søge fleks før det er slut? Hvor sikker kan jeg så være på at få det? Hun må vel ikke sige det, uden at være sikker i sin sag?
Q1982 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 10:19   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu lyder det ikke som om hun har sagt du får det men at du burde få det.

at hun syntes det vil være det helt rigtige for dig betyder ikke at der ikke er andre med en anden mening.

Men hun kan jo også have ret og du glider nemt igennem systemet og får tilkendt fleks om få måndre.

men igen du har fået rc forløb og måske skal du i andre former for afprøvning først.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 12:27   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er den status fra lægen en helt ny beskrivelse af din tilstand eller var den grunden til du fik et ressourceforløb. udfra det som du skriver var den rapport ikke en del af det
og så det er nye oplysninger i din sag. for når din tilstand er kronisk og der ikke foreligger flere behandlingsmuligheder. Ja så ligger den sag da klart til fleksjob. med mindre du ikke har fået afklaret din arbejdsevne i en eller flere arbejdsprøvninger
men kommunen er ikke nemme og have med at gøre.

Sidst redigeret af MTVRV1; 02-07-2014 kl. 12:34.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 12:34   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
At man er i en kronisk tilstand og der skal tages skånehensyn indikerer desværre ikke direkte, at man skal have fleks. Med de rette skånehensyn kan man godt høre hjemme på det såkaldte normale arbejdsmarked. Lægger absolut ikke din tilstand til grund for indlægget, da jeg ikke kender den. Blot hvad jeg har oplevet med andre. Men klø på og få det, der er bedst for dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 13:01   #5
Q1982
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Q1982 er ny på vejen
Den status er en mere uddybende en end dem min egen læge har lavet. Jeg fik at vide jeg er en kompleks sag... Jeg har så mange skavanker, at jeg selv har svært ved at finde ud af dem:-/
Piskesmæld med daglige ryg og skuldersmerter, hovedpine samt hukommelses og koncentrationsbesvær.
Lang tids depression Der spiller både mit trafikuheld ind og en barndom med en far der er misbruger, og et tidligere voldig ægteskab, både mit eget og min mor der blev slået. Ifølge min status kalder de det belastet opvækst...
Komplikationer af gastric bypass: Svingende blodsukker som gør mig ekstrem træt. Hypoglykæmi, flere gange er mit blodsukker under 2,5, kronisk diarre pga de fjernede min galdeblære i 2011 pga galdesten.
Stress og angst
Har sikkert glemt noget... Men det er de ting der fylder meget...
Jeg kan være aktiv i alt mellem 2-4 timer af gangen, så skal jeg hvile, ellers får jeg så store smerter i min ryg, at jeg ikke kan være nogen steder. Alt for mange aftaler, eller opgaver, så brænder mit hovede sammen. Jeg er 32år, men har aldrig kunnet passe et arbejde 37 timer, for så brænder alt sammen for mig.
Udover mine egne skavanker, har 2 af mine 4 børn adhd....
Så ja der spiller rigtig mange ting ind.
Q1982 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension