K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2006, 11:27   #11
aap
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2005
Indlæg: 28
Styrke: 19
aap er ny på vejen
RE: fleksjob, førtidspension ??????

Neurologen kunne ikke hjælpe, hverken med medicin eller andet. Var i søvnlaboratorium 2 gange, første gang blev jeg videofilmet samt hjernebølgemålt dog uden at kunne falde isøvn, målingerne viste at jeg spjættede 30 gange i minuttet = 1800 gange i timen , anden gang fik jeg sovetonic og faldt i søvn, under denne søvn viste det sig at jeg ikke spjætter når jeg sover
Statusattest til kommunen blev: medicinsk uafklaret bevægeforstyrrelse.
Kommunens lægekonsulent :Kan ikke forstå min udtalte træthed.Hen til speciallæge i psykiatri.
Sagsbehandleren: søg pension på det foreliggende.

??????????????????????????????????????????

Prøver at følge sagsbehandelerens råd, og har søgt pension på det foreliggende, hun mener oprigtigt, at jeg har en chance

Prøvede at sende neuorologen en e-mail:
"Undskyld jeg trænger mig på igen, kommunen har endelig modtaget statusattest fra jer, sagde den var blevet væk i deres postsystem .

Kommunens lægekonsulent har hæftet sig ved at jeg ikke spjætter under søvn, samt sat i antidepressiv behandling, desuden kan han ikke forklare min træthed ud fra de neurologiske oplysninger i sagen, og han har derfor anmodet om at jeg bliver undersøgt ved en speciallæge i psykiatri.

Ved vores samtaler har jeg forstået at jeg ikke spjætter under søvn ( rimeligt bedøvet ), men at jeres undersøgelse også viser at jeg spjætter, siddende, stående, liggende og at det er disse spjæt der gør det svært at falde isøvn, bevare koncentrationen samt giver problemerne i min dagligdag.

Neurolog assistenten viste mig den første undersøgelse sidste gang inden bedøvelsen, og der påpegede hun at jeg spjættede ca. hvert 2 sekund = 30 gange i minuttet, det er 1800 gange i timen. Hun var ikke i tvivl om hvilke problemer jeg havde. Jeg er ked af at dette ikke blev nævnt i statusattesten, da kommunens lægekonsulent måske derved bedre kunne forstå, hvorfor jeg er træt ( hehe det må jo svare til et eller to maratonløb om dagen ).

At i gav mig antidepressiv, var jo for at se om der kunne skabes et bedre signal imellem nerveenderne, og da dette ikke var tilfældet, skulle jeg fortsætte med dem for ikke at løbe ind i en depression, grundet de problemer, som mine spjæt samt sagsbehandlingen jo uvilkårligt udsætter en for

Jeg føler at kommunens lægekonsulent åbenbart nu efter statusattesten ,ser mig som psykiatrisk patient, og at medicin inden for dette speciale skulle kunne fjerne mine spjæt . Jeg ved at du har medicinsk neurologi som speciale og er særdeles kompetent inden for parkinson, og at du inden jeg besøgte jer i denne omgang, var inde på medicinsk behandling ( benzodiazepiner,carpamazepin og andre jeg ikke kan huske ) at dette ikke kom på tale, blev jeg kun glad for, ingen tvivl om det,men tager det også som et udtryk for at du med din erfaring ikke mener at medicinsk behanding, ville have nogen positiv effekt på min tilstand og min livskvalitet.

Ved godt at statusattesten er lavet, men var det muligt komme med tilføjelser eller lidt mere til den, så der ikke var så meget at misforstå for lægekonsulenten.

Jeg er IKKE psykisk syg, og mine spjæt er der døgnet rundt, hvad enten jeg hviler mig, har en god periode eller hvad dagligdagen nu end bringer.

Vil lige nævne at jeg har nu søgt om pension på det foreliggende grundlag, og ville derfor være taknemmelig for alt, som kan bruges i denne pensionssag.

på forhånd tak"

ved ikke om det er det rigtige, ved ikke om neurologen må svare mig,men vil gerne have noget konkret jeg kan forholde mig til, sidste speciallæge tog 1 år, selv om det kun var 2 gange af 1-2 timer i det hele, og så står det hele som nævnt ovenfor ikke i attesten til kommunen
aap er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2006, 12:00   #12
abbi68 - Slettet medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2006
Indlæg: 44
Styrke: 0
abbi68 - Slettet medlem er ny på vejen
RE: fleksjob, førtidspension ??????

aap: Hvis du har været på rova, må du være stødt ind i samme lægekonsulent der som jeg. Jeg kan se du kommer fra sønderborgomegnen.

kh abbi68
abbi68 - Slettet medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2006, 12:04   #13
aap
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2005
Indlæg: 28
Styrke: 19
aap er ny på vejen
RE: fleksjob, førtidspension ??????

Hej abbi68
der var ikke lægekonsulent tilknyttet rova, kun psykolog og andre terapeuter, samt socialrådgivere. Vil lige nævne at arbejdsprøvningen ved rova, var en positiv oplevelse, til alle der er bange for dette, glæd jer, de vil kun jeres bedste ud fra de forudsætninger i har
aap er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2006, 12:17   #14
abbi68 - Slettet medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2006
Indlæg: 44
Styrke: 0
abbi68 - Slettet medlem er ny på vejen
RE: fleksjob, førtidspension ??????

Hej app

jeg er iøjeblikket på rova og det er 2. gang jeg er der og ingen af gangene har været gode oplevelser.

kh abbi68
abbi68 - Slettet medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2006, 20:40   #15
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: fleksjob, førtidspension ??????

Hej Aap.

Det at statusattesten siger - medicinsk uafklaret, tolker jeg som - behandlingsmulighederne ikke kan anses som udtømte - hvis de ikke kan det, kan man ikke få en førtidspension. Men jeg håber du får et svar på din mail, og håber du vil skrive om hvad der sker fremover.
Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2006, 14:56   #16
aap
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2005
Indlæg: 28
Styrke: 19
aap er ny på vejen
RE: fleksjob, førtidspension ??????

Hej alle
lige en opfølgning, efter sidst kunne jeg ikke forstå jeg ikke hørte fra min sagsbehandler vedrørende at jeg havde ansøgt pension.
Havde åbenbart fået ny sagsbehandler, som sagde ingen pension da jeg var plevet henvist til en udtalelse fra en speciallæge i psykiatri.
Ergo måtte jeg lige vente et stykke tid inden speciallægen havde tid til mig, udfaldet kan jeg forstå på min sagsbehandler er at psykiateren anbefaler pension, spurgte om han måtte anbefale dette, yep hvis de har bedt ham om det.
Så venter nu på hvad lægekonsulenten finder på ( overlevelseskursus i sverige eller hvad ved jeg ) håber dog at min sag kan finde en afslutning inden så længe

Læser næsten alle indlæg herinde, men er ikke god til at kommentere, da jeg bliver så vred og sur, på systemet og regeringen, at det ikke ville tjene noget formål at udspy min galde.
men jeg føler med jer alle som af den ene eller den anden måde er kommet i klemme i systemet, FAT mod og kæmp videre, retfærdigheden må da ske på et eller andet tidspunkt.
aap er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2006, 09:04   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: fleksjob, førtidspension ??????

Hej aap..

Det lyder da rigtig godt og som om at det går den rigtige vej nu

Angsten for lægekonsulenterne tror jeg vi alle sider med en gang imellem, det virker lidt som om de lægekonsulenter skriver som vinden blæser, og man håber så bare at man fanger lægekonsulenten på en god dag :|:|

Og ja du har ret der er nogle historier herinde hvor man sidder med kæben nede på brystkassen, og man kan ikke lade være med at lade sig påvirke af det

Det er lidt utroligt at vi lever i et system der vil være sig selv bekendt..

Husk at lade os vide hvordan det går dig, håber det går godt og gode historier kan vi ikke få nok af

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 19-10-2006, 15:43   #18
aap
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2005
Indlæg: 28
Styrke: 19
aap er ny på vejen
RE: fleksjob, førtidspension ??????

Hej alle

Som nævnt i et andet indlæg, Tog jeg til speciallægen i psykiatri, det tog 2 1/2 time, statusattesten blev forevist lægekonsulenten og derefter tog de min sag op ved deres teammøde.

Resultat: kommunen har indstillet mig til førtidspension, så håber virkelig at den går igennem

har til den 28okt hvis jeg vil anke denne indstilling, MEN det vil jeg ikke
aap er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2006, 16:30   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: fleksjob, førtidspension ??????

Jeg håber virkelig at det kommer til at lykkes for dig aap...jeg skal ihvertfald nok krydse fingre for dig..
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2006, 20:27   #20
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: fleksjob, førtidspension ??????

HeY aap.

Held og lykke krydser fingre og håber det bedste for dig!!

Knus Borroe
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob/førtidspension brittelil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 02-04-2013 21:28
Fra fleksjob til førtidspension Munter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 04-08-2012 17:41
Fra førtidspension til fleksjob ? HIT Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-10-2010 09:09
Fra Fleksjob til førtidspension Ruby Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 63 16-07-2010 00:29
Fleksjob/førtidspension?? Dorthe Dit og Dat 0 23-08-2006 10:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension